اتهام‌زنی لودریان علیه ایران/ استعفای یک مقام دیگر کاخ سفید/ واکنش ترامپ به اعلام آمادگی کره‌شمالی برای گفت‌وگو


اتهام‌زنی لودریان علیه ایران/ استعفای یک مقام دیگر کاخ سفید/ واکنش ترامپ به اعلام آمادگی کره‌شمالی برای گفت‌وگو

واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به اعلام آمادگی کره‌شمالی برای گفت‌وگو و عقب ‌نشینی از برنامه هسته‌ای خود، ورود هیئت ورزشکاران پارالمپیک پیونگ‌یانگ به کره‌جنوبی و استعفای یک مقام دیگر کاخ سفید از جمله مهمترین اخبار جهان در 12 ساعت گذشته است.

اتهام‌زنی لودریان علیه ایران/ استعفای یک مقام دیگر کاخ سفید/ واکنش ترامپ به اعلام آمادگی کره‌شمالی برای گفت‌وگو

واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به اعلام آمادگی کره‌شمالی برای گفت‌وگو و عقب ‌نشینی از برنامه هسته‌ای خود، ورود هیئت ورزشکاران پارالمپیک پیونگ‌یانگ به کره‌جنوبی و استعفای یک مقام دیگر کاخ سفید از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی واهی مدعی شد که سلاح‌های ساخت ایران در یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

-سفارت آمریکا در ترکیه اعلام کرد در پی رفع تهدید‌های امنیتی، فعالیت‌های عادی خود را آغاز می‌کند.

- «محمد اشتایه» عضو کمیته مرکزی فتح، اظهارات «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا درباره دلیل فروپاشی مذاکرات صلح سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

- آمریکا با پرداخت ۵۳۳ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه به تعدادی از کشور‌های آفریقایی موافقت کرد.

- لندن اعلام کرد در صورت ارتباط مسکو با مسموم شدن جاسوس دوجانبه بریتانیا، انگلستان از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کناره‌گیری می‌کند.

- کاخ سفید اعلام کرد، مشاور ارشد امور اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا از پست خود استعفا می‌دهد.

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا در مورد غیرهسته‌ای شدن این کشور، گفت که آمریکا «آماده است با قاطعیت در هر دو جهت اقدام کند».

- رییس سابق موساد به صرف دو میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ برای حمله به ایران و طرح ترور ۱۵ دانشمند هسته ای اعتراف کرد.

- «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، تا زمانی که کره‌شمالی اقدامی جدی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود انجام ندهد، واشنگتن تغییری در مواضع خود در قبال پیونگ‌یانگ به عمل نخواهد آورد.

- رئیس سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرد، مخالفان سوری دیگر قادر به براندازی نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور نیستند و با توانمندی نظامی ارتش سوریه که هر روز هم ادامه دارد غلبه بر نیروهای نظام سوریه برای مخالفان سخت‌تر شده است.

- دادگاه عالی برزیل درباره تجدیدنظر در محکومیت «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» در رابطه با پرونده فساد، با درخواست او برای زندانی نشدن مخالفت کرد.

- یک هیات از ورزشکاران و نمایندگان کره شمالی به منظور شرکت در پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ و در راستای روند تنش‌زدایی که در بین دو کره وارد خاک کره‌ جنوبی شدند.

- «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در دیدار با دو فرستاده وزارت خارجه آمریکا برای حل بحران منطقه‌ خلیج‌فارس تاکید کرد که راه‌حل این بحران در ریاض است.

- ولیعهد عربستان در میان اعتراض‌های گسترده مردم انگلیس به اقدام‌های عربستان سعودی در یمن در سفری سه روزه وارد لندن شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه