طلبه شهید عبدالله گوینده


طلبه شهید عبدالله گوینده

دفتر زندگی روحانی شهید عبدالله گوینده، سال 1346 در نجف‌آباد اصفهان گشوده شد. پس از سپری کردن تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی، مسیر تحصیلی‌اش را تغییر داد و راه بزرگان دین را پی گرفت؛ ]]>

لاله های روحانی؛

طلبه شهید عبدالله گوینده
دفتر زندگی روحانی شهید عبدالله گوینده، سال 1346 در نجف‌آباد اصفهان گشوده شد. پس از سپری کردن تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی، مسیر تحصیلی‌اش را تغییر داد و راه بزرگان دین را پی گرفت؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید عبدالله گوینده
دفتر زندگی روحانی شهید عبدالله گوینده، سال 1346 در نجف‌آباد اصفهان گشوده شد. پس از سپری کردن تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی، مسیر تحصیلی‌اش را تغییر داد و راه بزرگان دین را پی گرفت. در ابتدا وارد حوزه علمیه نجف‌آباد شد و پس از فراگیری مقداری از مقدمات، روانه اصفهان شد و در مدرسه صدر آن‌جا مشغول خودسازی و علم‌اندوزی گردید.

این طلبه شهید در وصیت‌نامه‌اش چه خوش از احوالات درونی‌اش سخن رانده است: «من از زمانی توانستم راه واقعی اسلام [را] بیابم که پا به حوزه گذاشتم. وقتی به جبهه آمدم، اسلام در تمام رگ‌هایم رسوخ کرد.»

پس از پنج سال تحصیل در حوزه صدر، عزم جبهه کرد و به یاری رزمندگان اسلام شتافت. بی‌شک کلمات به‌جا مانده از آن طلبه شهید گویای این حقیقت است که این انتخاب از روی معرفت و شناخت نیازهای زمانه بوده است. راحت ماندن در حجره را بر دشواری‌های در جبهه ترجیح نداد، زیرا به این حقیقت که از قلمش تراوش کرد رسیده بود: «اسلامی که در حوزه درک کردم در جبهه برایم عملی شد. با چشم دل حقیقت را یافتم.»

عاقبت عبدالله عنداللهی شد و در گردان یا زهرا(س) در عملیات کربلای پنج شربت شهادت نوشید. پیکر پاکش مدتی مهمان خاک آغشته به خون رزمندگان بود. پس از تفحص، تابوت سبکبارش بر دستان مردم زادگاهش تشییع شد و در همان‌جا آرام گرفت.



منبع: وبسایت افق حوزه



درخواست پیگیری پرونده ربایش امام موسی صدر از پاپ فرانسیس