منتقد رییس جمهور غنی به کرسی معاونیت اول پارلمان تکیه زد


در ادامۀ رای‌گیری به‌خاطر تعیین هیئت اداری مجلس نماینده‌گان، همایون همایون توانست که برای بار دوم از سوی اعضای پارلمان به عنوان معاون اول شورای ملی تعیین گردد. در مقام معاونیت اول شورای ملی افغانستان دو تن از جمله همایون همایون، نمایندۀ مردم قندهار در پارلمان و نذیر نظری، نماینده مردم کوچی در مجلس نماینده‌گان کاندید...

منتقد رییس جمهور غنی به کرسی معاونیت اول پارلمان تکیه زد

در ادامۀ رای‌گیری به‌خاطر تعیین هیئت اداری مجلس نماینده‌گان، همایون همایون توانست که برای بار دوم از سوی اعضای پارلمان به عنوان معاون اول شورای ملی تعیین گردد.

در مقام معاونیت اول شورای ملی افغانستان دو تن از جمله همایون همایون، نمایندۀ مردم قندهار در پارلمان و نذیر نظری، نماینده مردم کوچی در مجلس نماینده‌گان کاندید بوده‌اند.

در نهایت، همایون همایون، با کسب ۱۶۸ رای از اعضای مجلس نماینده‌گان توانست که به مقام معاونیت اول شورای ملی تکیه زند و حریف خود را مغلوب نماید.

گفتنی‌ست که نذیر احمذری با کسب ۶۸ رای نتوانست که معیار تعیین شده را برای رسیدن به مقام معاونیت اول را پوره نماید.

از سوی‌هم گزارش‌ها می‌رسانند پس از آن‌که همایون همایون با اکثریت آرا به عنوان معاون پارلمان انتخاب گردید، نگه‌بان او و نذیر احمدزی در محوطۀ شورای ملی به زدوخورد پرداخته‌اند.

گفته می‌شود که شماری از نگه‌بان هردو طرف در این حادثه زخمی شده‌اند؛ اما از آمار آن تا هنوز اطلاعات مکمل در این مورد در دست‌رس نیست.

گفتنی‌ست که پارلمان افغانستان روز گذشته نیز صندوق رای برای انتخابات معاون اول مجلس نماینده‌گان گذاشته بود که در نهایت هیچ کدام از کاندیدان نتوانسته بودند که معیار تعیین شده را پوره نمایند.

از سوی اعضای پارلمان افغانستان اقبال صافی، نماینده مردم ولایت کاپیسا را به عنوان رییس کمیسیون امنیت داخلی و خارجی مجلس نماینده‌گان برگزیده‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهلت ده روزه به آلوده کنندگان هوا در جوزجان