برای درمان خود ارضایی، چه کنیم؟


برای درمان خود ارضایی، چه کنیم؟

درمان خودارضایی دغدغه ی بسیاری از افراد و مخصوصا جوانها هست.

با خود ارضایی چه کنیم ؟ درمان خودارضایی دغدغه ی بسیاری از افراد و مخصوصا جوانها هست . خودارضایی نوعی اعتیاد است که عوارض جسمی و روحی زیادی دارد . گاهی افراد به دلیل شهوت زیاد و ازدیاد میل جنسی متاسفانه به خود ارضایی مبتلا می شوند.

راهکارهایی برای مقابله و درمان خودارضایی
برای درمان خودارضایی و مقابله با ان پیشنهادات و راه حل های مختلفی وجود دارد . درست است که ترک خود ارضایی سخت است اما با اراده شدنی است . در زیر به برخی از راههای درمان خودارضایی و مقابله با ان اشاره میکنیم .

1- اجتناب از محرک ها :
اجتناب از محرک ها ، گاهی موثر در مهار و کنترل نیروی جنسی است ؛ زیرا غذاهای محرک موجب ترشح غدد جنسی شده ، افراد به بحران جنسی گرفتار می شوند .

2- کاهنده های نیروی جنسی :
استفاده از خوراکی ها و دم کرده هایی که شهوت زا نبوده و در عوض به نوعی آرام کننده و تسکین دهنده غریزه جنسی اند برای درمان خودارضایی و مقابله با ان مفید است .

– کم خوردن یکی از بهترین راه های مهار این بیماری یعنی استمناء است که موجب کاهش و کنترل شهوت خواهد شد .

– مصرف لیمو اعم از شیرین و ترش رام کننده شهوت است و برای درمان خودارضایی مفید است ؛ سعی کنید از لیمو عمانی در غذاها و دم نوش های تان بیشتر استفاده کنید .

– شیر خشت از کاهش دهنده های نیرو جنسی است ؛ آن را با یک لیوان آب جوش دم کرده ، پس از صاف کردن بنوشید و این درمان را تا بهبودی تکرار کنید .

– مصرف گوشت های سرد مثل گوشت گاو ، بز، گوسفند ماده و مرغ را در اولویت غذایی خود قرار دهید زیرا اینها در مهار طغیان نیروی جنسی موثرند .

– میوه های ترش مثل آلبالو ، زرشک ، تمشک ، و تمر هندی نیز از کاهش دهندگان شهوت اند .

– عدسی در ضمن خون ساز بودن ، قوه باه را کنترل می کند ، برای رهایی از استمناء به استفاده از عدسی روی آورید .

– سنجد در ضمن فواید خوب در کم کردن نیروی شهوت بسیار موثر است ، به جای تنقلات مضر از این نعمت خدادادی بهره ببرید .

درمان خودارضایی با گیاهان دارویی
برای درمان خودارضایی تخم خرفه ، تخم خیار ، تخم کدو ، و تخم خردل را تهیه کنید ( از هر کدام 100 گرم ) بعد از تمیز نمودن آن ها را کوبیده مخلوط نمایید و روزی یک قاشق چای خوری در یک استکان آبجوش دم کرده ، صبح و شب (هربار یک استکان ) میل نماید . شما میتوانید تا زمان بهبودی این درمان را ادامه دهید و نگران نباشید که این دم نوش ها موجب ناتوانی جنسی نخواهد شد .

– عناب ، پنج انگشت و ریواس از کاهنده های قند خون اند ، موجب تقویت معده و روده ها شده از کاهش دهنده های شهوت به شمار می آیند .

– بعضی از عرفا در تسکین شهوت به یاری جوانان آمده اند و ارائه راه حل کرده اند .

حاج اقا فخر تهرانی که از عرفا بودند می فرمودند : کسانی که زن ندارند و شهوت بر آنها غلبه می کند باید هر روز مقداری سرکه بخورند تا قوای شهوانی آن ها کم شود و از آنجایی که ایشان تا آخر عمرشان مجرد بودند همواره بر خوردن سرکه ممارست داشتند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند