10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!


10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!

بهتر است دور شکر را خط بکشید، چون سلامت شما به این تصمیم بستگی دارد! وقتی تمایل دارید یک چیز شیرین بخورید، شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر راه ساده است که به جای شکر مصنوعی می توانید از آن ها استفاده کنید.   نوشته 10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید! اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

به طور متوسط، آمریکایی ها روزانه حدود ۴۰۰ گرم شکر اضافی مصرف می کنند. تحقیقات نشان می دهند که شکر برای بدن بسیار مضر است. مصرف بیش از اندازه آن منجر به پوسیدگی دندان، چاقی، انواع دیابت ها، مشکلات قلبی و حتی سرطان می شود. شیرین کننده های مصنوعی نیز همانند aspartame و sucralos، عوارض جانبی به همراه دارند.؛ اعم از میگرن و اختلالات خلق و خو و اختلال در عملکرد کبد. به بیان ساده تر، بهتر است دور شکر را خط بکشید، چون سلامت شما به این تصمیم بستگی دارد! وقتی تمایل دارید یک چیز شیرین بخورید، شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر راه ساده است که به جای شکر مصنوعی می توانید از آن ها استفاده کنید.

10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!

10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!

شیرین کننده های طبیعی را جایگزین قند و شکر کنید

شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر

شیرین برگ

استویا یا شیرین برگ، یک شیرین کننده طبیعی است. اگر به دنبال ماده غذایی هستید که مزه بسیار شیرینی داشته باشد، شیرین برگ یک انتخاب بسیار خوب برای شماست. این گیاه ۲۰۰ مرتبه از شکر شیرین تر است! شیرین برگ در انواع بسته بندی پاکتی، عصاره مایع، قرص و به حالت پودر شده قابل استفاده است.

خرما

خرما نیز یکی از انواع شیرین کننده طبیعی می باشد. خرما به راحتی هضم می شود و شیره آن غذاهای شما را شیرین می کند. این ماده حاوی مواد معدنی مانند مس، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین B6 می باشد.

10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!

عسل خام

وقتی حرف از شیرین کننده طبیعی باشد، عسل خام یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید در بین انواع مشتقات شکر داشته باشید. عسل حاوی آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و دیگر مواد معدنی است که باعث مقاوم سازی سیستم ایمنی بدن می شوند و سلامت روده را بهبود می بخشند. عسل را با نان تست، ماست و یا به چایی خود اضافه کنید تا مزه شیرینی به خود بگیرد.

10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!

عسل خام، شیرین کننده ای با خواص درمانی

قند نارگیل

یکی دیگر از انواع شیرین کننده ها قند نارگیل می باشد. آب نارگیل، بدن را با مواد مغذی مفید تامین می کند. قند نارگیل با داشتن بار گلیسمی کم، مزه شیرینی دارد و اثرات مضر شکر مصنوعی را ندارد. در وعده های غذایی خود از این ماده برای بهره گیری از آنتی اکسیدان های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید.

شیره افرا

همچون دیگر شیرین کننده های طبیعی، شیره افرا نیز دارای آنتی اکسیدان هایی است که ضد بیماری هستند. مواد معدنی موجود در این ماده، آسیب های اکسید کننده در بدن را کم کرده و رادیکال های آزاد را از بین می برد. اطمینان حاصل کنید شیره افرایی که خریده اید خالص بوده و بدون مواد افزودنی باشد.

شیره چغندر

شیره چغندر یکی از سالم ترین مشتقات شکر است. سرشار از مواد معدنی و حاوی مس، کلسیم، آهن، پتاسیم، منگنز و سلنیم است. برای این شیرین کننده هم مطمئن شوید سالم، خالص و بدون افزودنی باشد.

پوره موز

پوره موز نیز می تواند یکی دیگر از انتخاب های شیرین شما باشد. حاوی پتاسیم، ویتامینB6 و ویتامین C است. این میوه به طور طبیعی شیرین است. آن را در یک مخلوط کن همراه با یک قاشق سوپ خوری آب ترکیب کنید تا یک شیرین کننده سالم و طبیعی داشته باشید.

سس بالزامیک

یکی دیگر از انواع شیرین کننده ها که می توانید این سس را در فروشگاه های مواد غذایی سالم بیابید و یا حتی خودتان آن را درست کنید. برای این کار مقدار دو لیوان سرکه بالزامیک را در ظرفی بریزید تا در حرارت متوسط به جوش بیاید و مرتب هم بزنید، تا زمانی که مقدار آن به یک و نیم لیوان کاهش پیدا کند. پس از خنک شدن این سس را روی غذای خود بریزید واز یک وعده غذایی سالم لذت ببرید.

عصاره برنج قهوه ای

عصاره ای غلیظ و شیرین که جایگزین خوبی برای شکر می باشد و در خانه نیز می توان آن را تهیه کرد. یک سری از عصاره های برنج قهوه ای به وسیله آنزیم های جو تخمیر می شوند و به همین دلیل دارای گلوتن هستند. پس انواع بدون گلوتن از این محصول را استفاده کنید.

مرباهای طبیعی میوه

همچنین در این لیست انواع مرباهای میوه که به صورت طبیعی تهیه شده اند وجود دارد. می توانید از مرباهای توت، سیب و انگور در ترکیب شیرینی های خانگی خود استفاده کنید؛ بدون آن که مضرات شکر مصنوعی را داشته باشد. مربا سالم و تازه خود را تهیه کنید و در صورتی که آن را می خرید به دنبال انواع ارگانیک آن باشید. مربای طبیعی بدون شکر را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی محلی و یا در فروشگاه هایی که محصولات کشاورزی دارند، بیابید.

نویسنده: زهرا اسلامی

10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید! 10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!
10 شیرین کننده طبیعی و مشتقات شکر که حتما باید آن ها را امتحان کنید!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...