به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در سخنانی در رابطه با دفاع از استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در فرودگاه یاسوج بیش از 30 میلیارد تومان هزینه کردیم. قصد توجیه و فرافکنی ندارم مسئول صادق باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

او در ادامه گفت: برای کم شدن سوانح، باید «فرایندی» نگاه کنیم و اطلاعات را بدون تغییر در اختیار مردم قرار دهیم. آیا می شود در شرایطی که برف زیاد و سرما شدید است جاده و فرودگاه عملیاتی نگاه داشت.

او در ادامه تاکید کرد: 25 حادثه مشابه در نیویورک، وین، دوبلین، گلاسکو نشان می دهد که این حوادث در دنیا اتفاق می افتد و آیا آنها مسئولین خود را استیضاح می کنند؟

اودر ادامه بیان کرد: طول راههای منتهی به تهران 900 کیلومتر است برای نگهداری از آن 500 نفر نیروی انسانی و200 برف روب و نمک پاش در اختیار داریم این یک کاستی است 2 هزار میلیارد تومان کل بودجه ای است که برای راهداری داریم. در شرایطی که برف شدید می بارید 8 هزار کارگر راهدار سه ماه بود حقوق نگرفته بودند.

وزیر راه شهرسازی اظهارکرد: مگر می شود تهران و کرج را بست؟ مگر می شود 80 هزار خودرو را در تهران نگه داشت تا خارج نشوند.

اودر ادامه تصریح کرد: ایمنی در بحث هوایی اصلی ترین مساله است در (زمان بارش برف) فرودگاه امام دید کمتر از 300 متر بود در حالی که حداقل دید باید 800 متر باشد همکاران من در شرکت فرودگاهها از همه توان خود استفاده کردند

او در ادامه گفت: رابطه سازمان هواپیمایی کشور با سیستم های عملیاتی مانند پلیس است اگر اتفاقی بیافتد ما می رویم پلیس را محکوم می کنیم؟ اگر این مسئله در حوزه فعالیت من بود، به عنوان اولین نفر استعفا می کردم.

او در ادامه تاکید کرد: استعفای نابجا باعث دادن اطلاعات غلط به مردم است. همچنان معتقدم استعفا نکردن بنده کار درستی بوده است.

او در ادامه بیان کرد: تنها راه حل تهران و کلانشهرها، راه آهن حومه است. باید حمله و نقل جاده ای را به سمت راه آهن ببریم. من واقعا نگران وضعیت اقتصادی ایران هستم. نیاز داریم تصمیم های سخت بگیریم. 120 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم که قدرت وام دهی بانک ها کاهش یافته است.

اودر ادامه خاطرنشان کرد: ما سیاست «شهرسازی ریل پایه» را اجرا کردیم 33 ایستگاه را مرکز توسعه شهرها می کنیم .هر وزیری باید در چارچوب این اقتصاد کلان حرکت کند. 650 هزار میلیارد تومان میزان بدهی دولت است یعنی 52 درصد تولید ناخالص، این یعنی متلاشی شدن شرکت های دولتی است

او در ادامه گفت: من نسبت به وضعیت اقتصادی منتقدم ما نیازمند تصمیمات سخت هستیم. 120 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم.

او در ادامه بیان کرد: رشد سرمایه گذاری در 10 ساله گذشته نزولی و چیزی در حد صفر است ما 100 درصد بودجه را تخصیص می دهیم شما که از من می خواهید کارهای بزرگ انجام دهید آیا با این بودجه امکان پذیر است؟

او در ادامه گفت: درباره نظام مهندسی باید بگویم که روابط پیچیده ای در آن وجود دارد.ناظر ساختمان شهرداری است. سیستم آشفته امضا فروشی بخاطر قوانین اشتباه است.

او در ادامه درباره اتهامات وارد شده از طرف امیر آقای امیرآبادی بیان کرد: چگونه قضات شریف را متهم می کنید؟ یک مورد از این اتهامات تا حالا ثابت نشده است. من حتما از شما شکایت می کنم. من کشورم را دوست دارم و جانم را برای انقلاب می دهم. در هیچ شرایطی با هیچ کسی معامله نکردم.