نرخ مشارکت اقتصادی بانوان اردبیلی کمتر از میانگین کشوری است


نرخ مشارکت اقتصادی بانوان اردبیلی کمتر از میانگین کشوری است

اردبیل - مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل گفت: بررسی ها نشان می دهد، نرخ مشارکت اقتصادی بانوان اردبیلی کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا محمدلو ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: این در حالی است که بانوان نیمی از جمعیت استان را شامل می شوند.

وی افزود: انتظار می رود از سال آینده در حوزه اشتغال بانوان تمهیداتی اندیشیده شده و با همکاری بانک ها تسهیلات مناسبی برای رونق مشاغل خانگی بانوان اختصاص یابد.

مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل با اشاره به توانمندی بانوان استان در عرصه های مختلف خواستار مشارکت دستگاه های اجرایی برای فعال سازی سهم بانوان در عرصه های مختلف شد.

محمدلو با اشاره به اینکه دفتر امور بانوان ستادی بوده و ردیف بودجه ندارد، اضافه کرد: در یک سال گذشته تلاش بر این بوده با جلب همکاری بانوان فعال در ادارات برنامه های متنوع در راستای آموزش و توانمند سازی بانوان اجرا شود.

وی با بیان اینکه مشاوران زن دستگاه های اجرایی همکاری مطلوبی در برگزاری برنامه ها داشته اند، اضافه کرد: این در حالی است که به غیر از مشارکت در برنامه ها وظایف دیگری را نیز در ادارات پیاده ساختند.

مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل همچنین در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون مشکلات زنان بی همسر نیز خواستار طرح مشکلات در شورای فرهنگ عمومی و بررسی کارشناسی آن شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها