آیا محمد صلاح قادر به شکستن رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر می شود؟


آیا محمد صلاح قادر به شکستن رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر می شود؟

طرفداری - محمد صلاح وینگر مصری لیورپول که موفق شده تا پایان هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس، 28 گل وارد دروازه رقبا کند، در هفت بازی آتی قرمزها این فرصت را خواهد داشت تا با زدن 7 گل دیگر رکورد گلزنی آلن شیرر و اندی کول را بشکند.

به گزارش وب سایت رسمی لیگ برتر، محمد صلاح ابتدا رکورد گلزنی در لیگ 20 تیمی را هدف قرار داده است. از زمانی که لیگ برتر با 20 تیم (38 مسابقه) برگزار می شود، آلن شیرر (بلکبرن روورز - 1995/96)، کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد - 2007/08) و لوییس سوارز (لیورپول - 2013/14) موفق شده اند با به ثمر رساندن 31 گل، رکورددار گلزنی در یک فصل لیگ برتر انگلیس باشند. صلاح با به ثمر رساندن 4 گل دیگر می تواند، این رکورد را بهبود بخشد.

آیا محمد صلاح قادر به شکستن رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر می شود؟

صلاح تاکنون موفق شده به طور میانگین 0.93 گل در هر مسابقه به ثمر رساند و اگر بتواند این روند را حفظ نماید، در پایان فصل به رکورد 34 گل در لیگ برتر خواهد رسید. نکته جالب اینکه رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر با 34 گل در اختیار اندی کول (نیوکاسل یونایتد - 1993/94) و آلن شیرر (بلکبرن روورز - 1994/95) است، با این تفاوت که این دو بازیکن در لیگ برتر با 22 تیم (42 مسابقه) موفق به ثبت چنین رکوردی شده اند.

مصدومیت هری کین که 24 گل در فصل جاری به ثمر رسانده، شانس محمد صلاح را برای کسب کفش طلای لیگ برتر انگلیس افزایش داده، در حالی که سرخیو آگوئرو 21 بار دروازه حریفان را گشوده است. در صورتی که هری کین و محمد صلاح هر دو موفق به زدن 30 گل در فصل جاری لیگ برتر شوند، برای اولین بار، دو بازیکن موفق به زدن حداقل 30 گل در یک فصل مسابقات می شوند.

علاوه بر اندی کول، آلن شیر (2 بار)، کریستیانو رونالدو و لوییس سوارز، فقط سه بازیکن دیگر موفق شده اند، در یک فصل مسابقات، حداقل 30 گل وارد دروازه حریفان نمایند. کوین فیلیپس (ساندرلند - 1999/2000)، تیری آنری (آرسنال - 2003/04) و رابین فن پرسی (آرسنال - 2011/12) موفق شدند که 30 بار دروازه حریفان را بگشایند. محمد صلاح می تواند هشتمین بازیکنی باشد که به این لیست اضافه می شود. وی همچنین با زدن یک گل دیگر می تواند با رکورد دیدیه دروگبا به عنوان بهترین گلزن آفریقایی در یک فصل لیگ برتر مساوی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...