6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر


6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

تحقیقات نشان می‌دهند که شیوه‌ی سپری کردن دوران بارداری و انجام زایمان در زنان، برای رابطه‌ی مادر با فرزند و تجربیات فرزند آینده‌ی وی بسیار اهمیت دارد. زایمان طبیعی زمانی است که یک زن تصمیم می‌گیرد بدون استفاده از هر گونه دارو یا مداخلات زایمان کند. در عوض، او از تکنیک‌هایی مانند کنترل تنفس و موقعیت قرارگیری بدن برای تسکین درد جهت مقابله با درد...

تحقیقات نشان می‌دهند که شیوه‌ی سپری کردن دوران بارداری و انجام زایمان در زنان، برای رابطه‌ی مادر با فرزند و تجربیات فرزند آینده‌ی وی بسیار اهمیت دارد. زایمان طبیعی زمانی است که یک زن تصمیم می‌گیرد بدون استفاده از هر گونه دارو یا مداخلات زایمان کند. در عوض، او از تکنیک‌هایی مانند کنترل تنفس و موقعیت قرارگیری بدن برای تسکین درد جهت مقابله با درد زایمان استفاده می‌کند. در این نوشتار ۶ توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر را بیان میکنیم.

6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

بعضی از مزایای زایمان طبیعی عبارتند از: پرهیز از مداخلات (بسیاری از آن‌ها دارای عوارض جانبی هستند)، آسان‌تر بودن شروع تغذیه با شیر مادر، حس کنترل بیش‌تر در مورد تجربه‌ی زایمان‌تان، تقویت سیستم ایمنی نوزاد با فراهم کردن باکتری‌های سالم از طریق فلور واژن، و درگیر شدن شریک زندگی در فرایند زایمان.

۱. برای زایمان طبیعی بدون خطر یک پشتیبان پیدا کنید

در این روز بزرگ، بسیار مهم است که شما تیم مناسبی را کنارتان داشته باشید. یک فرد حرفه‌ای در زمینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی که مشکلی با زایمان طبیعی شما ندارد. به دنبال یک ماما یا پزشک باشید که با دیدگاه شما موافق است و به شما اطمینان می‌دهد که برای جلوگیری از مداخله تمام اقدامات لازم را انجام خواهد مگر این‌که این موضوع واقعا ضرورت داشته باشد.

برای زنانی که به دنبال زایمان طبیعی هستند، استفاده از ماما رایج است و تحقیقات نشان می‌دهند که ماماها مراقبت یک به یک و حضور دائمی در کنار زنان را به جا می‌آورند و این تأثیر مثبتی بر نتایج تولد دارد. به تازگی، ماماها در بسیاری از بیمارستان‌ها به عنوان اولین ارائه‌کننده‌ی استاندارد بیمارستان یا به عنوان بخشی از یک تیم با پزشکان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این بدان معنا است که شما مجبور نیستید در خانه یا زایشگاه وضع حمل کنید تا از مراقبت‌های مامایی بهره‌مند شوید.

مطلب مرتبط: لکه بینی و خونریزی در بارداری: علت ها و درمان های خانگی خونریزی در بارداری

یک پرستار مخصوص زایمان طبیعی نیز به عنوان یک فرد حمایت‌کننده عمل می‌کند که همه جوره در خدمت شما است و در فرایند زایمان به شما کمک می‌کند. این پرستار در کنار شما در اتاق زایمان می‌ماند و به عنوان ماهیت و موجودی که به آن نیاز دارید عمل می‌کند، به ویژه اگر تمایل دارید زایمان طبیعی انجام دهید.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد که مادران بارداری که همراه با یک پرستار در کنارشان زایمان کردند، نتایج بهتری داشتند. احتمال به دنیا آوردن نوزادان کم‌وزن در مادرانی که از حمایت پرستار در حین زایمان برخوردار بودند، ۴ بار کم‌تر بود و احتمال ابتلا به عوارض زایمان در خود یا نوزادشان دو برابر کم‌تر بود و همین‌طور احتمال شروع شیردهی در آن‌ها بیش‌تر بود. محققان همچنین نشان می‌دهند که برقراری ارتباط با پرستار و جرات یافتن در اثر حمایت او در دوران بارداری ممکن است سبب افزایش خودکارآمدی مادران در مورد توانایی‌شان برای تاثیر گذاشتن بر روند زایمان شود.

۲. محیط مناسب را برای خودتان انتخاب کنید

هنگامی که پای انتخاب محل زایمان به میان می‌آید، گزینه‌هایی در اختیار شما وجود دارد. شما می‌توانید بیمارستان‌هایی را پیدا کنید که آمار انجام جراحی سزارین در آن‌ها کم است و بعد به آن بیمارستان‌ها سر بزنید و ببینید که آیا در فضای آن‌ها راحت هستید یا خیر. بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند در یک بیمارستان زایمان کنند، زیرا به این ترتیب خیال‌شان راحت است که در صورت نیاز به مداخله، تجهیزات مناسب و تیم پزشکی را در اختیار خواهند داشت. فقظ حتما قبل از این‌که خود به خود مجبور شوید در یک بیمارستان زایمان کنید، گزینه‌های خود را در نظر بگیرید.

شما همچنین می‌توانید به زایشگاه‌های محلی که مدام بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود، نگاهی داشته باشید. زایشگاه‌های جدید یک محیط شبیه به خانه دارند که در آن‌ها ارائه‌دهندگان مراقبت‌های پزشکی، معمولا ماماها، مراقبت‌های خانواده‌-محور را به زنان باردار سالم ارائه می‌دهند. اکثر مراکز زایمان جدا از بیمارستان‌ها هستند و برخی از آن‌ها به صورت فیزیکی در داخل ساختمان بیمارستان قرار دارند. مزایای زایمان در مرکز تولد، این است که زنان مجاز به تصمیم‌گیری در مورد شرایط زایمان‌شان هستند.

اگر گرسنه شوند می‌توانند چیزی بخورند (که به طور معمول در بیمارستان مجاز نیستند)، اگر دوست داشته باشند می‌توانند کمی قدم بزنند و زمانی را در وان بگذرانند و موقعیت‌هایی را انتخاب کنند که باعث می‌شوند احساس راحتی داشته باشند.

مطلب مرتبط: ۱۵ خاصیت آب انار برای سلامتی در دوران بارداری

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ در مجله مامایی و بهداشت زنان منتشر شد، نشان می‌دهد که مراکز تولد برای مراقبت‌ّهای اولیه برای زنان باردار سالم در ایالات متحده از ۱۵۵۵۴ زن که در زمان شروع پروسه‌ی زایمان تصمیم به انجام وضع حمل در مراکز زایمان گرفته بودند و واجد شرایط آن نیز بودند، ۹۳ درصد زایمان واژینال داشتند، ۱ درصد زایمان واژینال همراه با کمک داشتند و ۶ درصد زایمان سزارین را تجربه کردند.

6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

۳. خود را به لحاظ فیزیکی آماده کنید

وضع حمل به عنوان “قدرت یافته توسط توانایی ذاتی زن و جنین” تعریف شده‌است. به دنیا آوردن یک نوزاد مربوط به توانایی‌های فیزیکی زن است اما نیاز به آماده‌سازی از قبل هم دارد. وقتی که در حال وضع حمل هستید، به درد ناشی از انقباضات رحم با حرکت به اطراف واکنش نشان می‌دهید. حرکت کردن یک استراتژی مقابله‌ای برای درد است و آزادی حرکت در حین وضع حمل بسیار مهم است.

براساس تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی آموزش پریناتال، زنانی که از لحاظ موقعیت عمودی قرار می‌گیرند و در طول وضع حمل حرکت دارند، دارای فرایند زایمان کوتاه‌تری هستند، به مداخله کم‌تری نیاز دارند، درد کمتری را گزارش می‌کنند و رضایت بیش‌تری از تجربیات مربوط به زایمان‌شان دارند در مقایسه با زنانی که در موقعیت لمیده و خوابیده قرار دارند.

برای آماده کردن خودتان جهت زایمان طبیعی بدون خطر که نیاز به تغییر موقعیت در طول وضع حمل دارد، در دوران بارداری به لحاظ فیزیکی فعال باشید. پیاده‌روی‌های طولانی، یوگا و وزن‌برداری سبک هنگام بارداری باعث افزایش استقامت و انعطاف‌پذیری شما در هنگام وضع حمل می‌شود. یوگا قبل از زایمان می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا شما می‌توانید از موقعیت‌های مشابه برای باز کردن دهانه‌ی رحم و از بین بردن درد در طول زایمان طبیعی استفاده کنید. علاوه بر این، یوگا ذهن شما را تغییر می‌دهد و کمک‌تان می‌کند که اضطراب را در خود از بین ببرید و احساس کنید که کنترل بیش‌تری بر شرایط خود دارید.

۴.برای زایمان طبیعی بدون خطر یک کلاس بگیرید

زنان با آموزش و آمادگی مناسب می‌توانند زایمان طبیعی را یاد بگیرند. اگرچه زایمان یک رویداد طبیعی است و زنان با این توانایی زاده می‌شوند، اما مطمئنا آموزش دیدن به آن‌ها کمک می‌کند تا با استراتژی‌های مقابله‌ای برای به کار بردن در این روز بزرگ آماده شوند.

در دوران بارداری، یک کلاس آموزشی یا دوره‌ای که بر روی زایمان طبیعی متمرکز است، انتخاب کنید. این کلاس‌ها کمک می‌کنند تا شما و شریک زندگی‌تان با برنامه‌ریزی کردن برای زایمان آماده شوید و به شما ابزارهایی می‌دهد که بتوانید بدون مداخلات زایمان کنید. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ صورت پذیرفت، نشان می‌دهد که حضور در کلاس‌های آموزشی در دوران بارداری با افزایش نرخ تولد واژینال در زنان حاضر در نمونه‌ی مطالعه ارتباط دارد.

روش برادلی یک شکل محبوب از زایمان طبیعی بدون خطر است که از کمک یک فرد حمایت‌کننده همراه با تکنیک‌های مختلف کاهش درد استفاده می‌کند تا مادران نوزاد خود را بدون مداخلات غیر ضروری یا داروها به دنیا بیاورند. این روش معمولا در طی ۱۲ هفته از طریق کلاس‌های زایمان، آموزش داده می‌شود و هم مادر و هم پدر (یا فرد دیگری که به عنوان حمایت‌کننده در فرایند زایمان عمل می‌کند) را شامل می‌شود. حضور در دوره‌ای مانند این شما را تشویق می‌کند تا به بدن خود اعتماد کنید و به روش‌های طبیعی برای تولد تکیه کنید.

۵. مواد مغذی مصرف کنید

6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

6 توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

عدم مصرف مواد خوراکی مغذی ممکن است با وضع حمل طولانی‌تر و دردناکتر مرتبط باشد. امروزه در اکثر بیمارستان‌ها زنانی که بی‌حسی کلی را دریافت می‌کنند، مجاز به خوردن یا نوشیدن آب نیستند. از دهه‌ی ۱۹۴۰، ممنوعیت مصرف غذا و نوشیدنی‌ها در هنگام وضع حمل اجرایی شد، زیرا در طول بیهوشی عمومی، خطر برگشتن مواد غذایی به ریه‌ها افزایش می‌یابد. با استفاده از تکنیک‌های بیهوشی عمومی بهتر، این قوانین دیگر لازم نیست، اما بسیاری از بیمارستان‌ها پروتکل‌های خود را تغییر نداده‌اند.

این یکی از دلایلی است که چرا زایمان در مراکز زایمان یا در خانه ممکن است برای شما بهتر باشد. اگر زایمان در بیمارستان را انتخاب کردید، حتما از قبل مقدار زیادی آب بنوشید. قبل از رفتن به بیمارستان، یک غذای متعادل بخورید یا اگر دردتان بیش‌تر از آن است که بتوانید غذا بخوری، یک اسموتی بنوشید. در روزهایی که نزدیک به تاریخ مورد نظر شما هستند، هیدراته بمانید و یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید تا مطمئن شوید که برای وضع حمل به خوبی تغذیه می‌شوید.

۶.برای زایمان طبیعی بدون خطر سعی کنید مثبت باشید

تجربه‌ی تولد هر زنی متفاوت است و مهم است به یاد داشته باشید که شما داستان تولد خودتان را خواهید نوشت. به همین دلیل است که نباید خودتان را با زنان دیگر و تجربیاتی که آن‌ها دارند، مقایسه کنید. شما تعداد زیادی داستان ترسناک در مورد زایمان سزارین اورژانسی و زایمان به وسیله‌ی وکیوم می‌شنوید، اما این ذهنیت تنها مانع از توانایی شما برای قوی بودن شما در اتاق زایمان می‌شود.

به طرز مودبانه‌ای آدم‌های آیه‌ی یاس و منفی‌باف را نادیده بگیرید و روی اندیشه‌های مثبت متمرکز شوید تا زمانی که به تاریخ مورد نظر برای زایمان نزدیک شوید. حتی انتخاب یک مانترا یا دعا برای تمرکز در طول زایمان می‌تواند مفید باشد. مانتراهایی مانند “من قدرتمند هستم” یا “بدنم می‌داند که چه کار باید بکند” می‌تواند به شما کمک کند تا در طول انقباضات متمرکز باشید.

نکته‌ای که باید برای زایمان طبیعی بدون خطر به یاد داشته باشید

گاهی اوقات پیش می‌آید که زنی برای زایمان طبیعی برنامه‌ریزی کرده‌است اما در طی فرایند وضع حمل استفاده از مداخلات ضرورت می‌یابد. در این شرایط ممکن است زن احساس نارضایتی و گناه را تجربه کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۱ در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد انجام شد، نشان داد که ۸۸ درصد از شرکت‌کنندگانی که زایمان طبیعی را انتخاب کردند، اما نهایتا برای کاهش درد اپیدورال را درخواست کردند، نارضایتی از تجربه‌ی وضع حمل خود را گزارش دادند، علی‌رغم این‌که شدت درد در آن‌ها کم‌تر شده بود.

به یاد داشته باشید که تجربه‌ی زایمان در هر زنی متفاوت است و برنامه‌ریزی برای زایمان طبیعی، نشان می‌دهد که شما روی انجام بهترین و سالم‌ترین تجربه‌ی وضع حمل تمرکز کرده‌اید. اگر انجام هر گونه مداخله‌ای ضروری باشد، باید افتخار کنید که توانسته‌اید تجربه‌ی زایمان‌تان را تحت کنترل داشته باشید و تصمیمات مهمی را برای خانواده‌تان اتخاذ کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: draxe

۶ توصیه بسیار مهم برای زایمان طبیعی بدون خطر

۱۳ دلیل که چرا هر روز باید دارچین بخورید
۴۳ مواد غذایی سرشار از منیزیم
خواص کاهو: ۲۷ فایده کاهو برای سلامتی و طرز تهیه خوراکی هایی با آن
این ۱۰ ترکیب ضد مغذی را در برنامه غذایی‌تان کاهش دهید
خواص زعفران: 27 مهمترین فواید زعفران برای سلامتی و درمان
خواص ماش: ۲۸ فایده شگفت‌انگیز ماش برای سلامتی و درمان
۸ فایده شگفت‌انگیز گیلاس و آلبالو برای سلامتی
۱۱ درمان خانگی چربی خون بالا
خواص شیره چغندر قند: ۹ فایده شیره چغندر قند برای سلامتی
۶ موثرترین درمان نقرس که واقعا معجزه می‌کنند
دانه های روغنی: ۶۵ فایده سلامتی چهار دانه روغنی پرخاصیت
۷ فایده زایمان طبیعی و ۶ گام برای داشتن یک زایمان بی خطر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...