طایفه قنبری در دلگان با هم عهد برادری بستند


طایفه قنبری در دلگان با هم عهد برادری بستند

زاهدان - ایرنا - طایفه قنبری شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان در آستانه میلاد امام علی(ع) پس از 14 سال نزاع و درگیری که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن یک نفر شده بود با هم عهد اخوت و برادری بستند.

به گزارش ایرنا در آستانه میلاد خجسته اسوه ی عدالت حضرت امام علی (ع) به همت امام جمعه، فرماندار دلگان و قرارگاه عملیاتی شهید معمار طایفه قنبری پس از 14 سال درگیری با یکدیگر عهد اخوت و برادری بستند.
امام جمعه دلگان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امنیت یکی از مولفه های اساسی رشد و پیشرفت در هر شهر، استان و حتی کشور است و سران طوایف و ریش سفیدان باید تمام توان خود را برای پیشگیری از ایجاد ناامنی و فراهم کردن صلح و آشتی بکار گیرند.
حجت‌الاسلام بامری افزود: جوانان شهرستان دلگان به جای برادر کشی تمام توان خود را برای مقابله با دسیسه ها و نقشه های شوم دشمنان نظام و انقلاب بکار گیرند.
فرمانده قرارگاه شهید معمار نیزضمن تاکید برحفظ وحدت میان مردم گفت: ریش سفیدان و معتمدان باید نهایت تلاش خود را برای آگاهی جوانان نسبت به توطئه های دشمنان و خنثی سازی آنان بکار گیرند.
داوود شهرکی ضمن حفظ هوشیاری جوانان نسبت به توطئه های شوم دشمنان بر جمع آوری سلاح های غیر مجاز و بازگرداندن امنیت و آرامش به شهرستان دلگان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا همچنین در این مراسم شماری از سران، ریش سفیدان و بزرگان طوایف بر حفظ وحدت، اخوت و برادری، کنار گذاشتن امنیت و دوری از برخوردهای تعصبی، قومی و افراطی تاکید کردند.
دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در 400 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای یک شهر، 2 بخش، پنج دهستان و 277 پارچه آبادی است.
7314**3213


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شایعه‌ تعطیلی مدارس حقیقت دارد؟