نقش پدر در تربیت نسل منتظر/بهترین زمان کادرسازی برای ظهور


نقش پدر در تربیت نسل منتظر/بهترین زمان کادرسازی برای ظهور

خبرگزاری شبستان: پدر نقش مهمی در درک مدیریت جهانی حضرت مهدی(عج) دارد و می تواند با انجام مدیریت های خُرد دینی در خانواده، این راه را هموار کنند. با تربیت و رفتار پدر است که فرزندان، منتظر تربیت می شوند.

حجت الاسلام جواد اکبری، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور در گفت وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان که به مناسبت سیزدهم رجب، میلاد امیرالمومنین امام علی(ع) و روز پدر انجام شد، با بیان اینکه قوام خانواده براساس آیات قرآن کریم بر عهده مردان است، اظهار کرد: در دنیای امروز، اکثر رهبری و مدیریت جوامع بر عهده مردان است و مردم دنیا در هر دین و آیینی هم منتظر ظهور فردی هستند تا رهبری دنیا را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یک پدر می تواند به صورت عملی با ایفای نقش صحیح خود، فرزندان را به درک ضرورت حضور این رهبر برساند، افزود: پدر اگر بتواند مدیریت خود در خانواده را براساس الگوهای دینی قرار دهد، قطعا فرزندان نیز می توانند اصول دینی را درک کرده و منتظر مدیریت دینی در آینده باشند.

اکبری با اشاره به اینکه همانطور که مادر با شیر دادن، بعد جسمی فرزند را تقویت می کند، پدر با مدیریت خانواده، بعد معنوی فرزند را شکل می دهد، تصریح کرد: پدر نقش مهمی در درک مدیریت جهانی حضرت مهدی(عج) دارد و می تواند با انجام مدیریت های خُرد دینی در خانواده، این راه را هموار کنند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه مدیریت خانواده می تواند بر پایه دو سیاست باشد، یکی مکر و حیله و دیگری تربیت بنده برای خداوند، ابراز کرد: در زیارت جامعه کبیره می خوانیم «أنتُم سَاسَهُ العِبَادِ» یعنی امامان معصوم علیهم السلام با سیاست های دینی خود مردم را مدیریت می کردند لذا یک پدر نیز باید با الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع)، خانواده را براساس مبانی اخلاقی و دینی مدیریت کند.

کدام جامعه زمینه ساز ظهور است؟

وی اضافه کرد: مدیریت اخلاقی فارق از مکر و حیله و مبتنی بر انصاف و عدالت است و اگر خانواده اینگونه مدیریت شود، جامعه ما مقدمه ساز ظهور شده و نیازمند مبانی و اصول خاص نیز نخواهد بود.

اکبری با اشاره به راهکارهای پیاده سازی مبانی اخلاقی توسط پدران در خانواده، گفت: بیان مبانی و اصول اخلاقی روی منبرها دارای یک ارزش و اثرگذاری خاص است اما اجرای این مبانی توسط پدران در خانواده، بهترین الگو و نحوه آموزش به شمار می رود.

توصیه امام صادق (ع) برای رفتار شیعیان در جامعه

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور با اشاره به توصیه امام صادق (ع) به شیعیان در خصوص عملکرد در جامعه تاکید کرد: ایشان می فرمایند: «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً؛ زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما» امرو هم ما باید زینت امام زمان (عج) در جامعه باشیم و آموزش ها و تربیت های لازم را در درون خانواده ببینیم که در این راستا پدران دارای بیشترین نقش هستند.

وی با اشاره به اینکه پدر باید با رفتار خود آموزه های دینی را در وجود فرزندان نهادینه کند، ابراز کرد: آموزش های دینی و تربیت فرزندان برای یاری امام زمان (عج) توسط پدر، باید در هفت ساله اول زندگی فرزند انجام شود تا بتوانند در هفت ساله سوم زندگی فرزند، ثمرات آن را مشاهده کند.

بهترین زمان تربیت مهدی یاوران

اکبری با اشاره به اینکه اگر این رفتارها به صورت مناسب در هفت ساله اول ارائه شود، فرزند را در هفت ساله سوم بیمه خواهد کرد، در پایان خاطرنشان کرد: ارائه توصیه یا تحکم برای آموزش آموزه های دینی مناسب نیست و به هیچ وجه اثرگذار نخواهد بود بلکه باید بار رفتار مهدویت را به فرزندان خویش آموزش دهند.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)