چشمه قرمرض فرصتی برای توسعه گردشگری در نکا


چشمه قرمرض فرصتی برای توسعه گردشگری در نکا

ساری- ایرنا- چشمه آب معدنی قرمرض نکا در شرق مازندران، همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی یکی از مقصدهای بسیاری گردشگران و مسافران به شهر نکا تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان نکا، شهری با پیشینه غنی جاذبه های طبیعی و تاریخی است که مسافران با سفر به این منطقه و استفاده از این ظرفیت ها می توانند سفر را به کام خود شیرین تر کنند و در این بین، چشمه آب معدنی قرمرض یکی ازجاذبه های مهم این شهر است که با خواص درمانی خود سالانه افراد زیادی را از نقاط مختلف کشوربه خود فرا می خواند.
چشمه ها همواره بعنوان یکی از منابع مهم تامین آب برای بشر دارای اهمیت فراوان بوده و موجب توسعه روستانشینی و شهرنشینی شده اند و در این بین چشمه های آب معدنی به دلایل خاصیت درمانی مورد توجه ویژه قرار داشته و از دیرباز از این چشمه ها بعنوان درمان برخی از بیماری هایی همچون رماتیسم، سنگ کلیه و این قبیل استفاده می شد.
امروزه چشمه های آب معدنی سهم بسزایی در جلب توریسم داشته و می تواند با برنامه ریزی درست به یک منبع اقتصادی مهم برای اشتغال و رشد اقتصادی تبدیل شود.
چشمه آب معدنی قرمرض در منطقه جنگلی بالاسر روستای ' زرندین' نکا واقع است و می تواند بهترین فرصت برای توسعه گردشگری در نکا باشد .
مردم منطقه از آب این چشمه علاوه بر درمان سنگ کلیه ، برای رسوب زدایی از وسایلی مانند سماور ، کتری ، اتو و غیره استفاده می کنند .
آب چشمه قرمرض در سال های اخیر به خاطر خشکسالی کاهش یافته است اما با هماهنگی انجام شده از آب چشمه برای مصارف خاص درمانی استفاده می شود و شهرداری نکا آب مورد نیاز برای شست و شوی و مصارف غیر آشامیدنی مسافران را با تانکر تامین می کند.
* اجرای طرح گردشگری سلامت قرمرض نکا در برنامه
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا با اعلام اینکه اجرای طرح گردشگری سلامت قرمرض نکا در برنامه است؛ گفت: پس از واگذاری منطقه گردشگری قرمرض به شهرداری نکا، طرح گردشگری سلامت با قوت دنبال می شود.
سید رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به واگذاری منطقه گردشگری قرمرض به شهرداری نکا و ساخت و سازهای انجام شده و فراهم کردن زیرساخت های لازم شاهد افزایش تعداد گردشگران نسبت به سال های گذشته به این منطقه هستیم.
وی بیان داشت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد حضور گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور به این منطقه بوده ایم و می توانیم در این بخش شاهد توسعه بیشتر باشیم.
* توسعه گردشگری، از عوامل مهم رشد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی
فرماندار نکا هم با اعلام اینکه توسعه گردشگری یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی است؛ گفت: در این بخش تلاش داریم تا با توسعه گردشگری در مناطق روستایی و عرضه محصولات محلی در سال جدید، در بخش تولید داخلی منطقه تلاش بیشتری انجام شود.
جعفر احمدی، اظهار کرد: شهرستان نکا در شرق استان مازندران دارای چشمه های فراوان آب معدنی جوشان با خواص درمانی و سلامت است اما متاسفانه سهم گردشگری سلامت به درستی دیده نشد و برنامه ریزی در این بخش در دست انجام است.
* فراهم کردن زیرساخت های لازم در منطقه گردشگری قرمرض با قوت دنبال می شود
شهردار نکا هم با اعلام اینکه چشمه آب معدنی قرمرض، سالانه میزبان چندصد هزار مسافر از داخل استان و اقصی نقاط کشور است؛ به خبرنگار ایرنا گفت: ساماندهی و فراهم کردن زیرساخت های لازم در این منطقه گردشگری از مسائل مهمی است که با قوت دنبال می شود.
سیدمهدی احمدی با اشاره به طرح گردشگری قرمرض در منطقه جنگلی افزود: طرح گردشگری قرمرض در زمین 10 هکتاری قرمرض که به شهرداری نکا واگذار شده و امکانات اولیه ارائه شد؛ اما در بخش زیرساختی نیازمندی های مختلفی وجود دارد که در حال انجام است.
وی بیان داشت: امسال اولین سال تحویل منطقه گردشگری قرمرض به شهرداری است و تلاش داریم تا امکانات و تجهیزات بیشتری برای رفاه حال مسافران و گردشگران در این منطقه فراهم شود.
شهردار نکا افزود: با تجهیز سرویس بهداشتی و تعدادی سکوی اقامت مسافران، نمازخانه و.. گام اولیه برای اجرای طرح ساماندهی این چشمه آب معدنی برداشته است.
احمدی گفت: رودخانه نکا، طرح گردشگری قرمرض و ساحل دریا از ظرفیت های مهم گردشگری نکااست و در ادامه راه با قوت بیشتری برای ساماندهی استفاده می شود تا در تابستان امسال شاهد حضور بیشتر مسافران باشیم.
/ 7332/1899

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا