انیمه شات: قسمت بیست و چهارم


انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

با دومین قسمت از انیمه شات در فصل بهار همراه شما هستیم و امیدواریم که از آخرین روزهای عید لذت ببرید و بالاخره بتوانید انیمه‌ها عقب مانده خود را تماشا کنید. اخبار — (اشکان دولتی) سایت رسمی استودیو Ponoc خبر از یک پروژه سینمایی به نام Ponoc Tanpen Gekijou داده است که...

با دومین قسمت از انیمه شات در فصل بهار همراه شما هستیم و امیدواریم که از آخرین روزهای عید لذت ببرید و بالاخره بتوانید انیمه‌ها عقب مانده خود را تماشا کنید.

اخبار — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

سایت رسمی استودیو Ponoc خبر از یک پروژه سینمایی به نام Ponoc Tanpen Gekijou داده است که شامل داستان‌های کوتاهی است که توسط اعضای استودیو Ghibli کارگردانی می‌شود. اولین فیلم کوتاه Chiisana Eiyuu: Kani to Tamago to Toumei Ningen نام دارد و چند ماه دیگر در ژاپن اکران خواهد شد. یکی از سه داستان درون فیلم یک ماجراجویی فانتزی 15 دقیقه‌ای است که در مورد یک خواهر و برادر خرچنگ است و توسط «هیروماسا یونبایاشی» (Hiromasa Yonebayashi) کارگردانی می‌شود. دیگر داستان 15 دقیقه‌ای یک اثر درام در مورد یک مادر و پسر است و Life Ain’t Gonna Lose نام دارد که توسط «یوشیوکی موموسه» (Yoshiyuki Momose) کارگردانی می‌شود. Toumei Ningen نیز یک داستان اکشن 14 دقیقه‌ای است که در مورد یک مرد نامرئی است و توسط «آکیهیکو یاماشیتا» (Akihiko Yamashita) کارگردانی می‌شود.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

در ادامه روند ساخت انیمه از روی بازی‌ها این بار نوبت یک بازی انحصاری دستگاه‌های آرکید رسیده است که Lord of Vermilion نام دارد و توسط شرکت اسکوئر انیکس توسعه یافته است. این اقتباس انیمه‌ای که به مناسبت 10 ساله شدن این سری ساخته خواهد شد Lord of Vermilion: Guren no Ou نام دارد و خلاصه داستان آن از این قرار خواهد بود.

در سال 2030 در شهر توکیو یک صدا بلند پخش می‌شود و یک مه قرمز سطح شهر را فرامی‌گیرد. کسانی که این صدا را می‌شوند، چه انسان باشند چه حیوان از هوش می‌روند. این حادثه باعث می‌شود توکیو خاموش شود چون مردم باور دارند که مه حاوی یک ویروس است ولی بعد شش روز افراد بی‌هوش بیدار می‌شوند و به نوعی رفتار می‌کنند انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. چیزی نمی‌گذرد که اتفاقات عجیبی شروع به رخ دادن می‌کنند و یک سری شروع به قربانی کردن خود برای رهبر یک فرقه می‌کنند.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

خبر ساخت یک انیمه دیگر از روی بازی‌های ویدئویی را برای شما داریم که از روی یک بازی که برای گوشی‌ها هوشمند عرضه شده اقتباس می‌شود. داستان انیمه از جایی شروع می‌شود که تنها ده رعد و برق شروع به ویران کردن زمین می‌کنند و یک سوم امپراطوری را به تنهایی از بین می‌رود و میلیون‌ها نفر جان خود را از دست می‌دهد. Magatsu Wahrheit داستان ویرانی زمین را روایت می‌‌کند.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

خبر از ساخته شدن دو انیمه با سبک و سیاق شبیه هم داریم و هر دو اثر انیمه عاشقانه پسرانه هستند. اولین انیمه Ten Count نام دارد که داستان فردی است که از اختلال وسواسی-اجباری رنج می‌برد و روان پزشکش به او پیشنهاد می‌دهد که طی یک درمان ده مرحله مراحل درمان او را پیش ببرد و با طی شدن هر مرحله علاقه شیروتانی نسبت به پزشکش بیشتر می‌شود. دومین انیمه از روی مانگا Dakaretai Otoko 1-i ni Odosarete Imasu اقتباس می‌شود که به وسیله «هاشیگو ساکورابی» (Hashigo Sakurabi) نوشته شده است.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

شرکت NBCUniversal Entertainment انیمه اورجینال Phantom in the Twilight on Sunday را معرفی کرده است که به طور مشترک در چین و ژاپن ساخته می‌شود. این انیمه در تابستان 2018 پخش خواهد شد و خلاصه داستان آن از این قرار است که:

در زمان حال و شهر لندن موجوداتی به نام سایه وجود دارند که از ترس و استرس آدم‌ها به وجود می‌آیند. دختری به این شهر سفر کرده تا در دانشگاه درس بخواند ولی به محض ورودش به دانشگاه وارد یک حادثه عجیب می‌شود. او که در این شهر کسی را نمی‌شناسد وارد یک کافه عجیب می‌شود که تنها نیمه شب باز است و در آنجا با مردانی آشنا می‌شود که از مرز بین سایه‌ها و انسان‌ها محافظت می‌کند.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

تاکنون خبر از در دست ساخت بودن فیلم‌های لایو اکشن زیادی از روی انیمه و مانگا را به شما دوستان عزیز داده‌ام ولی یکی از انیمه‌های بسیار معروفی که قبل از شروع کار انیمه شات فیلم لایو اکشن آن تایید شده بود، Naruto است که «مایکل گریسی» (Michael Gracey) وظیفه کارگردانی آن را برعهده دارد که جدیدترین فیلمش The Greatest Showman با بازی هیو جکمن بوده است. او در مصاحبه با سایت کلایدر گفت که هنوز بر روی فیلم‌نامه کار می‌کنند، چون می‌خواهد داستان فیلمش توسط «ماساشی کیشیموتو» (Masashi Kishimoto)، خالق اصلی مانگا ناروتو، تایید شود. او گفته که هنوز نمی‌داند پروژه بعدیش قرار است فیلم لایو اکشن ناروتو باشد یا پروژه دیگری را زودتر شروع می‌کند ولی از آنجایی که چنین فیلم‌هایی تاکنون هیچکدام موفق نبوده‌اند قصد دارد رضایت کامل ماساشی کیشیموتو را داشته باشد.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

این هفته خبر ساخت سه انیمه جدید دیگر را نیز برای شما داریم که یکی از آن‌ها دنباله محسوب می‌شود. اولین انیمه دنباله Frame Arms Girl محسوب می‌شود که جدیدترین قسمت از این مجموعه است که کار خود را با یک انیمه کوتاه آغاز کرده است. دومین انیمه از روی مانگای Hitoribocchi no Seikatsu اقتباس می‌شود که داستان دختر را روایت می‌کند که در برقراری ارتباط با دیگر مشکل دارد و حالا که باید به مدرسه راهنمایی برود تنها دوستش نیز از او جدا شده است و باید با مهارت‌های بدش در صحبت کردن با دیگران، دوست جدید پیدا کند. آخرین انیمه این هفته نیز Irozuku Sekai no Ashita kara نام دارد در شهر ناگاساکی و در آینده‌ای جادویی جریان دارد. هیتومی سوکیشیرو فرزند 17 ساله یک جانواده جادوگر است که در سن جوانی قابلیت تشخیص رنگ‌ها از هم را از دست داده است. مادربزرگش که یک جادوگر بسیار قوی است او را به سال 2018 در زمان عقب می‌فرستد تا در آن دوران زندگی کند.

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

چند وقتی است که انیمه ورزشی به شما دوستان معرفی نکرده‌ام و حالا سراغ انیمه‌ای می‌روم که حول ورزش والیبال جریان دارد و اسمش Haikyuu است. در گذشته هم گفته‌ام هدف از ساخت مانگا و انیمه‌های ورزشی این است که جوانان به ورزش خاص علاقه‌مند شوند. به همین دلیل است که در چنین آثاری به خوبی قوانین ورزش درس داده می‌شود اما Haikyuu برای اینکه بتواند برای مخاطب جذاب باشد باید کمی متفاوت عمل می‌کرد. وقتی که هیناتا شویو مسابقات والیبال از تلویزین تماشا می‌کرد عاشق این ورزش شده ولی شرایط لازم برای تمرین را ندارد و‌ به تنهایی باید تمرین کند. او با جمع کردن تیمی از بازیکنان مختلف از ورزش‌های مختلف در مسابقات استانی شرکت می‌کند ولی در همان مسابقه اول توسط پادشاه زمین، تویو کاگیاما، و تیمش به بدترین شکل ممکن شکست می‌خورد. او حالا به دبیرستان رفته است ولی در انجا با خود پادشاه زمین هم‌تیمی می‌شود. هیناتا یک‌بازیکن سرعتی و‌ کاگیاما یک‌ پاسور عالی است و‌ تیم‌دبیرستان‌ آن‌ها قصد دارد با استفاده از تکنیک پاس‌های سرعتی در مسابقات‌ملی شرکت کند.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

یکی از مشکلات انیمه‌هایی از این دست این است که شخصیت‌ها عموما دو بعدی هستند و عمق زیادی در شخصیت‌ها وجود ندارد ولی به جرات می‌توان گفت که چنین مشکلی در Haikyuu به چشم نمی‌خورد و گاها شاهد این هستیم که انیمه از مسیر اصلی خود خارج می‌شود تا به گذشته شخصیت‌ها، رابطه عمیق بین شخصیت‌ها و نحوه شکل گیری آن می‌پردازد تا اینگونه ارتباط برقرار کردن با انیمه آسان‌تر باشد. Haikyuu به عنوان یک انیمه شونن و ورزشی به خوبی بر روی پشتکار کردن تمرکز می‌شود و سازندگان قصد دارند این پیام را به مخاطب برسانند که شاید تمام کسانی که تلاش می‌کنند پیروز نشود ولی حتما افراد برنده تلاش زیادی کرده‌اند.

بیوگرافی — (سامرند قهرمانی)

بیوگرافی رومیکو تاکاهاشی

رومیکو تاکاهاشی (Rumiko Takahashi) متولد 10 اکتبر 1957، طراح مانگای ژاپنی است. وی با داشتن آثار تاثیرگذار و موفق زیادی از جمله Urusei Yatsura، به یکی از تاثیرگذارترین طراحان مانگا تبدیل شده است. آثار وی محبوبیت جهانی دارند و به زبان‌های زیاد و متنوعی ترجمه شده‌اند؛ به طور کلی 200 میلیون کپی از آثار وی وجود دارد. وی دوبار موفق به دریافت جایزه Shogakukan Manga شده است، یکی در سال 1980 برای Urusei Yatsura و دیگری در 2001 برای Inuyasha.

تاکاهاشی متولد شهر نیگیتا است که این شهر نیز مرکز استانی با همین نام در کشور ژاپن است. در کودکی تمایل چندانی به طراحی مانگا در وی وجود نداشت، ولی گفته می‌شود که در دوران دبیرستان وی در گوشه و کنار دفترها، کتاب‌ها و کاغذهایش طرح‌هایی ماهرانه می‌کشیده است. در مصاحبه‌ای در سال 2000، تاکاهاشی عنوان کرد که از بچگی تمایل داشته که یک طراح کمیک حرفه‌ای شود. در طی دوران دانشگاهش، او به مدرسه Gekiga Sonjuku می‌رفت که مکانی برای آموزش مانگا بود و توسط کازوئو کویکه (Kazuo Koike)، طراح مانگاهای Crying Freeman و Lone Wolf and Cub تاسیس شده است. تاکاهاشی با کمک او توانست تعدادی مانگا را طراحی کرده و مستقلاً به چاپ برساند که از نمونه آنان می‌توان به Bye-Bye Road و Star of Futile Dust اشاره کرد. کویکه به دانش آموزانش سفارش می‌کرد که سعی کنند بر روی شخصیت‌هایی که می‌سازند زیاد فکر کنند و آنان را افرادی جالب به بار آورند که خواننده بتواند دنبال‌شان کند؛ این توصیه بعدها تاثیر زیادی بر روی شاهکارهای خلق شده توسط تاکاهاشی داشت.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

تاکاهاشی به طور حرفه‌ای در سال 1978 کارش را شروع کرد. اولین کار وی وان-شات Katte na Yatsura بود که برایش جایزه Shogakkan New Comics را به ارمغان آورد. در همان سال وی اولین مانگای سریالی‌اش را در مجله هفتگی Shōnen Sunday چاپ کرد که Urusei Yatsura نام داشت که اثری علمی-تخیلی و کمدی است. او در بعضی اوقات به بن بست‌ها و مشکلاتی بر می‌خورد بنابراین انتشار این مانگا تا سال 1980 زیاد مرتب نبود. در همان سال وی آثاری چون Time Warp Trouble، Shake Your Buddha و Golden Gods of Poverty را در مجله مذکور چاپ کرد که آثار بعدی‌اش نیز تا حدودی از اینان یاد می‌کنند. در سال 1980، وی دومین مانگای سریالی خود را به نام Maison Ikkoku شروع کرد که در مجله Big Comic Spirits منتشر شد. این اثر بازه‌های سنی بزرگسال را هدف قرار داده و یک داستان عاشقانه و کمدی است که بر اساس تجربه‌های خود تاکاهاشی نوشته شده است. وی در این زمان هم بر روی این اثر و هم بر روی Urusei Yatsura کار می‌کرد! در نهایت، هر دو سری در سال 1987 به پایان رسیدند؛ Urusei Yatsura در 34 جلد و اثر دیگر در 15 جلد، پایان یافتند.

در طی دهه 80 میلادی، تاکاهاشی به نویسنده‌ای ماهر در کار مانگاهای کوتاه تبدیل شده بود و آثاری چون Laughing Target، Maris the Chojo و Fire Tripper نوشت که همگی آنان اقتباسی OVA دریافت کردند. در سال 1984 و زمانی که هنوز دو مانگا در دست داشت، وی نحوه روایت داستان خود را عوض کرده و به سمت آثار تاریک و ترسناک گرایش یافت که باعث خلق Mermaid Saga شد؛ سریی که قسمت‌های کوتاهی داشت و تا سال 1994، به صورت پراکنده و بدون نظم خاصی منتشر می‌شد. یکی دیگر از آثار بی‌نظم او One-Pound Gospel بود. وی این اثر را در 2007 خاتمه داد در حالی که بیشتر چپترهای آن را در سال‌های 1998، 2001 و 2006 نوشته بود. این اثر نیز اقتباسی لایو اکشن و تلویزیونی دریافت کرد.

انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

در سال 1987، تاکاشی سری مانگای سوم خود را منتشر کرد، اثری که Ranma ½ نام گرفت. این اثر تقریباً یک دهه ادامه یافت و سرانجام در 1996 و در 38 جلد خاتمه یافت. این اثر و اقتباس انیمه‌ایش، اولین آثاری بودند که در آمریکا نیز معروفیت یافتند. در اواخر دهه 90، تاکاهاشی کار نوشتن مانگاهای Mermaid Saga و One-Pound Gospel را ادامه داد، تا زمانی که ایده چهارمین اثر بزرگش به وی خطور کرد، شاهکاری به نام Inuyasha. این اثر نیز مانند Mermaid Saga پس زمینه‌ای تاریک دارد و طولانی‌ترین اثرش است که از 1996 تا 2008 در مجله هفتگی شونن ساندی منتشر شد. در 16 مارچ 2009، او با میتسورو آداچی (Mitsuru Adachi)، خالق Touch و Cross Game در ساخت وان-شاتی به نام My Sweet Sunday همکاری کرد. جدیدترین مانگای وی از 22 آپریل 2009 شروع شد که Kyōkai no Rinne نام گرفت. این اثر جدیدترین کار وی بعد از اثر نهایی‌اش یعنی Inuyasha است.

تاپ تن

در تاپ تن این هفته از آنجایی که وارد فصل بهار شده‌ایم و انیمه‌های بهاری کم کم شروع به پخش می‌کنند، موضوع ده انیمه مورد انتظار را انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم از تماشا ویدئو زیر لذت ببرید.

.namasha-embed .namasha-embed-iframe
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت بیست و چهارم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم