مشکلات بازار در حوزه تکنولوژی بررسی می شود


مشکلات بازار در حوزه تکنولوژی بررسی می شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما باید بتوانیم مشکل بازار در حوزه تکنولوژی را بررسی کنیم تا بتوانیم مسیر را برای ورود استارتاپ‌ها تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات ربوکاپ هر ساله بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود و این نشان از رشد تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های رباتیکی است.

وی با بیان اینکه تیم‌های حاضر در این مسابقات عمدتاً با پول شخصی ربات‌های خود را ساخته‌اند، گفت: تزریق فناوری‌های کسب شده در بخش صنعت به کندی صورت می‌گیرد؛ به طوری که کمتر در صنعت می‌بینیم از فناوری‌های داخلی در حوزه رباتیک استفاده می‌شود.

ستاری خاطرنشان کرد: باید سیاست‌های ما در استفاده از فناوری در بخش صنعت تغییر کند تا بتوانیم از پتانسیل‌هایمان که همان نیروهای انسانی و جوانان هستند، بهره ببریم و ضروری است که از آنها حمایت کنیم.

به گفته وی، ما از لحاظ نیروی انسانی و سطح تکنولوژی وضعیت خوبی داریم، اما مشکل ما تجاری‌سازی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود؛ در واقع عدم داشتن چنین فرهنگی منجر به بوجود آمدن مشکل تجاری‌سازی شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر تغییر دیدگاه در حوزه رباتیک گفت: توسعه رباتیک منجر به ورود نیروهای انسانی و محصولاتشان به بخش‌های صنعتی خواهد شد؛ در این راستا باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده دو یونیفرم در حوزه ICT خواهیم داشت، افزود: دو شرکت بزرگی که بر پایه دانش فعالیت می‌کنند، ارزش آنها یک میلیارد دلار است و این شرکت‌ها طی یکی، دو سال اخیر ایجاد شده‌اند. این شرکت‌ها توانسته‌اند بازار خوبی در حوزه تکنولوژی ایجاد کنند.

ستاری عنوان کرد: ضروری است که مشکل بازار در حوزه تکنولوژی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم زمینه را برای ورود استارتاپ‌ها به وجود آوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی