هنیه: مسائل غزه با راهپیمایی بازگشت بین المللی شد


هنیه: مسائل غزه با راهپیمایی بازگشت بین المللی شد

تهران-ایرنا-رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اعلام اینکه راهپیمایی «بازگشت» نوار غزه را در کانون مسائل مهم بین المللی قرار داد، گفت که انتفاضه ما به خاطر قدس و بازگشت به سرزمین فلسطین است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، اسماعیل هنیه امروز در مراسم گشایش یادمان 'حق بازگشت' در شرق غزه افزود: ملت فلسطین برای رسیدن به استقلال ملی و مقابله با نژاد پرستی و پاکسازی قومی در حال مبارزه است.
وی گفت که مردم غزه با راهپیمایی «بازگشت» و شکستن محاصره اعلام کردند که با پشت سرگذاشتن دوران ذلت و مذاکرات بیهوده و هماهنگی های امنیتی با رژیم صهیونیستی، مرحله سیاسی تازه ای را آغاز کرده اند.
هنیه یادآورشد که غزه با صراحت اعلام می کند که از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد و اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و فلسطینیانی که اخیرا به سوی مرزها حرکت کردند، در نهایت روزی وارد روستاهای خود خواهند شد.
هنیه تاکید کرد که راهپیمایی مسالمت آمیز و متمدنانه دو هفته اخیر غزه به اهداف خود دست یافت و به ویژه این که موضوع فلسطین را در کانون مسائل مهم بین المللی قرار داد.
وی افزود که راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه بار دیگر موضوع فلسطین را در دستور کار نهادهای بین المللی قرارداد و اراده جوانان باعث شد تا شواری امنیت در این مدت دو باره در باره فلسطین تشکیل جلسه دهد.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت :درست است که آمریکا هر دو بار از حق وتو استفاده کرد، اما ننگ آن برای دولت این کشور و کسانی است که با واشنگتن هماهنگی دارند.
هنیه با بیان این که غزه اسرائیل را به خاطر ناتوانی در تعامل با راهپیمایی گسترده فلسطینیان به تزلزل واداشته است ، افزود: ما همچنان با مشت های خود بر دروازه های آزادی و بازگشت می کوبیم.
وی همچنین گفت که راهیپمیایی بازگشت ضربه محکمی به طرح موسوم به «معامله قرن» است و بار دیگر مساله بازگشت و آوارگان را به صدر مسائل بازگرداند.ما ملتی هستیم که امکان ندارد در برابر این گونه معاملات و دولت های ستمگر کوتاه بیائیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تاکید کرد که راهپیمایی بازگشت ادامه خواهد یافت.
شبد**1480**1010

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام