قدس پایتخت ابدی فلسطین است


قدس پایتخت ابدی فلسطین است

تهران - ایرنا - نهمین کنفرانس بین المللی بیت المقدس با صدور بیانیه ای تاکید کرد که شهر اشغالی قدس پایتخت ابدی و همیشگی فلسطین است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، در بیانیه ای که «یوسف دعیس» وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله محل برگزاری کنفرانس قرائت کرد، تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در باره قدس مردود اعلام و تاکید شد که قدس شرقی پایتخت دولت مستقل فلسطین است.
این کنفرانس به مدت دو روز در شهر رام الله واقع در کرانه باختری جریان داشت.
در بیانیه پایانی این کنفرانس بر تمرکز روی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین و حمایت از هرگونه تلاش برای انجام مصالحه و وحدت ملی برای تحقق آرمان های ملت فلسطین تاکید شده است.
همچنین در این بیانیه اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود برخی شخصیت های مدعو برای شرکت در این کنفرانس محکوم شده و برحمایت از قدس و سرزمین های مقدس فلسطین تاکید کرده است.
این بیانیه از نشست سران عرب که به زودی در عربستان برگزار می شود، خواست با حمایت از طرح محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در باره فلسطین، جامعه جهانی را برای پذیرش مسئولیت خود در این زمینه تحت فشار قرار دهد و از قدس شریف، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی حمایت کند.
تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر از طرف‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی برای شرکت در نهمین کنفرانس بیت‌المقدس دعوت کرده بود.
کنفرانس قبلی در شهر الخلیل برگزار شد. نخستین کنفرانس در سال 1931 به درخواست امین الحسینی در شهر قدس برگزار شد، در حالی که محمود عباس پس از سال‌های طولانی در سال 2011 میلادی کنفرانس دوم را برگزار کرد.
شبد**1480**1379

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج