چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟


جیب فیلتابی از انواع جیب هایی است که دارای لبه می باشد و دوخت این مدل جیب از درون صورت می گیرد. جیب فیلتابی در انواع مدل های مختلف یک لبه و دو لبه موجود است و برای دوختن جیب فیلتابی یک لبه و دو لبه تقریبا از روش مشابهی استفاده می شود. آموزش دوخت جیب فیلتابی جیب فیلتابی از...

جیب فیلتابی از انواع جیب هایی است که دارای لبه می باشد و دوخت این مدل جیب از درون صورت می گیرد. جیب فیلتابی در انواع مدل های مختلف یک لبه و دو لبه موجود است و برای دوختن جیب فیلتابی یک لبه و دو لبه تقریبا از روش مشابهی استفاده می شود.

آموزش دوخت جیب فیلتابی

جیب فیلتابی از انواع جیب های ساده و در عین حال زیبا است و شما می توانید از این مدل جیب برای انواع لباس های مردانه و زنانه استفاده کنید. در مطالب قبلی آموزش دوخت تاپ بدون الگو و آموزش دوخت یقه انگلیسی را مشاهده کردید در این مطلب قصد داریم تا نحوه دوخت جیب فیلتابی را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟

مراحل دوختن جیب فیلتابی

۱. ابتدا پارچه ای به ابعاد ۲۰ تا ۳۵ را برای دوخت جیب تهیه کنید و محل قرار گرفتن جیب را با کمک سنجاق روی پارچه مشخص کنید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۲. برای اندازه گرفتن درب جیب باید پهنای دست هایتان را مطابق شکل زیر اندازه گیری کنید توجه داشته باشید که پهنای جیب باید دو سانتی متر بزرگتر از پهنای دست های شما باشد. عرف اندازه پهنای درب این جیب بین ۱۲ تا ۱۶ سانتی متر است و اندازه درب پهنای جیب نسبت به پهنای دست شما تغییر می کند.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۳. در این مرحله از دوخت جیب فیلتابی مستطیلی به طول ۱۲ ( پهنای دست + ۲) و عرض ۱.۵ تا ۲ سانت را روی پشت پارچه جیب بکشید.
نکته : نصف طول پارچه را بدست آورید و برای دوخت جیب دو لبه به اندازه دو سانت پایین تر از نصف را علامت بزنید و مستطیل را در وسط پارچه بکشید توجه داشته باشید که مستطیل به اندازه دو سانت پایین تر از وسط طول پارچه باید قرار بگیرد.
۴. پارچه جیب را روی پارچه اصلی و روی همان قسمتی که برای دوخت جیب علامت زده اید قرار دهید سپس پارچه را با کمک چند سنجاق ثابت کنید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۵. در این مرحله از دوخت جیب فیلتابی مستطیل را چرخ کنید و به قسمت گوشه ها که رسیدید سوزن را درون پارچه نگه دارید و پایه را بالا بزنید و پارچه را به اندازه ۹۰ درجه بچرخانید و دوباره پایه را پایین بگذارید و دوختن را ادامه دهید و برای هر گوشه این کار را انجام دهید تا گوشه های مستطیل به صورت ۹۰ درجه و یا عمود بر هم دوخته شود.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟

قسمت های چرخ شده را اتو کنید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۶. با کمک یک قیچی تیز و کوچک وسط مستطیل را بشکافید و مانند شکل تا ۱ سانت مانده به انتها قیچی بزنید سپس دو لبه در گوشه های مستطیل ایجاد کنید دقت کنید که نباید دوخت را ببرید و اگر دوخت مستطیل را به اشتباه قیچی زدید دوباره مستطیل را مقداری بزرگتر بدوزید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۷.پارچه جیب را از قسمتی که بریده اید برگردانید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۸.با کمک دست لبه های جیب از قسمت بالا و پایین به صورتی هدایت کنید که لب به لب یکدیگر قرار بگیرند و این اندازه ها را با کمک سنجاق ثابت کنید و سپس اتو بزنید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۹. قسمت سه گوشی که بین پارچه جیب و لباس قرار گرفته است را از روی دوختی که در این قسمت وجود دارد به پارچه جیب چرخ کنید و برای محکم کاری طول مستطیل ها را نیز روی دوخت دوباره چرخ کنید تا پارچه جیب محکم شود. توجه داشته باشید که رد دوخت روی پارچه اصلی نباید باقی بماند.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟
۱۰. قسمت های اضافه پارچه جیب را به قسمت داخل جمع کنید و چرخ کنید سپس قسمت های اضافه را با فاصله ۱ سانتی متر ببرید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟

نکات طلایی برای دوختن جیب فیلتابی

توجه داشته باشید که دوخت جیب فیلتابی یک لبه تا مرحله ۷ مانند دوخت جیب فیلتابی دو لبه است. در مرحله هشتم شما باید لبه قسمت پایین را به سمت قسمت بالا بکشید با این کار عرض دوخت کامل می شود و مرحله های بعدی دوختن جیب فیلتابی یک لبه را مانند سایر مراحل دوخت جیب فیلتابی دو لبه ادامه دهید. جنس پارچه اصلی با جنس پارچه ای که می خواهید جیب را به آن بدوزید باید یکسان باشد. در هنگام رسم کردن مستطیل باید به گوشه ها و اندازه های عمود آن توجه کنید. شکافتن کار و دوباره دوختن از زیبایی دوخت شما می کاهد بنابراین باید سعی کنید دوخت ها را به صورت صاف بدوزید همچنین نباید پارچه اضافی زیر دوخت شما باقی بماند که مجبور به شکافتن مجدد شوید.

چگونه جیب فیلتابی بدوزیم؟

در این مطلب با روش دوخت فیلتابی آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید در دوخت این جیب ساده و در عین حال زیبا مهارت لازم را بدست آورید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش خیاطی کلیک کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه