بهترین تحلیل تغییرات قیمت بیت کوین


بهترین تحلیل تغییرات قیمت بیت کوین

تکنولوژی بلاک چین میتواند در آینده ای نه چندان دور تمام معادلات موجود در کره زمین را تغییر داده و زندگی میلیاردها انسان را به سمت متفاوتی بکشاند. از این رو سرمایه گذاران بزرگ به دنبال راهی برای استفاده از موقعیت بدست آمده هستند. با این حال ارزهای رمزنگاری شده متفاوتی وجود دارند مانند بیت کوین، ریپل و… . اما کدام یک میتواند نیاز سرمایه گذاران...

تکنولوژی بلاک چین میتواند در آینده ای نه چندان دور تمام معادلات موجود در کره زمین را تغییر داده و زندگی میلیاردها انسان را به سمت متفاوتی بکشاند. از این رو سرمایه گذاران بزرگ به دنبال راهی برای استفاده از موقعیت بدست آمده هستند. با این حال ارزهای رمزنگاری شده متفاوتی وجود دارند مانند بیت کوین، ریپل و… . اما کدام یک میتواند نیاز سرمایه گذاران بزرگ را برطرف کند. تا آنجایی که مشاهده کرده‌ایم، بیشتر این ارزها با نوسانات بیت کوین، تغییر قیمت میدهند. از این رو میتوان بیت کوین را یک پیشرو برای سایر ارزهای دیجیتال نامید. بدین جهت تحلیل تغییرات قیمت بیت کوین یک نوع ضرورت برای تحلیل گران و سرمایه گذاران در این حوزه شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانیم: بیت کوین چیست؟

قیمت واقعی یا ارزش ذاتی بیت کوین

ارزش ذاتی بیت کوین چقدر است؟ آیا تا بحال فردی توانسته ارزش ذاتی بیت کوین را محاسبه نماید؟ خیر. این سوال میتواند به عنوان یک معمای واقعی برای تحلیلگران برتر حوزه های مالی باشد. البته میتوان برای تعیین ارزش داتی بیت کوین به تفاوت در بطن بازارهای سنتی و بازارهای جدید اشاره کرد. و به دلیل همین تفاوت ها است که ارزش گذاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه شده است.

بهترین تحلیل تغییرات قیمت بیت کوین

تغییرات قیمت بیت کوین تابع عوامل مختلفی است. از جمله میتوان به تحقیق موسسه Chainalysis اشاره کرد که در این تحقیق تاثیر حجم مبادلات رگولاتوری را درنظر گرفته و بیان میکند که تغییرات قیمت بیت کوین احساسی است و از طریق خبرهای منتشر شده در ارتباط با این ارز یا تعداد میزان سرچ در گوگل باعث تغییرات در حجم مبادلات شده و این تغییرات عرضه و تقاضا باعث تغییرات قیمت آن می‌شود.

این بازار، با بازارهای دیگر مثل بورس تفاوت فراوانی دارد. چراکه در بازار بورس افزایش یا کاهش های منطقی و یا بهترین یا بدترین حالات آن را میتوان در محدوده ۱۰ تا ۳۰ درصد بیان کرد. در حالی که در بازار ارزهای دیجیتال، میتوان شاهد افت و خیزهای ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت هستیم.

از عوامل دیگری که میتوان در تغییرات قیمت بیت کوین به شمار آید حمایت یا عدم حمایت دولت ها و موسسات مالی است. با هر تاییدی میتوان مشاهده کرد که میزان تقاضا برای بیت کوین افزایش داشته و همین امر باعث افزایش قیمت آن می‌شود. ‌به طور مثال میتوان از ارزگرام که توسط موسس تلگرام ارائه شده و به عنوان ارزهای استفاده شده در پیام رسان نام برد خبری بود که توانست قیمت بیت کوین را تا ۱۰۰۰ دلار افزایش دهد. موسس تلگرام با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام در آینده ای نه چندان دور امکان پذیر نیست اشاره به استفاده از سیستم بلاک چین کرده است.

در آبان ۹۶ قیمت بیت کوین به ۸۰۰۰ دلار رسید و توجه همگان را به خود جلب کرد.

دلیل اصلی این افزایش قیمت عبارتست از:

خبر احتمال ورود وال استریت را به بازار ارزهای دیجیتال

مرکز مبادلات CME در امریکا، با انتشار خبری مبنی بر اینکه احتمالا در آینده ای نه چندان دور، خرید و فروش قراردهای آتی بیت کوین را در لیست خدمات خود قرار می‌دهدو همچنین با اعلام تمایل موسسات بزرگ سرمایه گذاری برای ورود به این بازار، باعث شد که سرمایه گذاران با دید مثبتی وارد این بازار شده و با افزایش تقاضا، توانستند قیمت بیت کوین را در آن زمان تا مرز ۸۰۰۰ دلار افزایش دهند.

در هفته جاری نیز قیمت بیت کوین در مدت زمان یک ساعت، رشد ۴۰۰ دلاری افزایش قیمت داشته که با تحقیقات صورت گرفته علت اصلی این افزایش قیمت فعلا مشخص نیست.

ارز دیجیتال - بلاک چین - بیت کوین - تقاضا - سرمایه گذاری - عرضه


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چمران: خرید قبر رایگان شد