مهمترین ویژگی های بیت کوین


مهمترین ویژگی های بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک ارز رمزنگاری شده که تحت فناوری بلاک چین است دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث شده توجه همگان را به خود جلب کند. از این رو، ابتدا باید ویژگی های آنرا بشناسیم. ویژگی های بیت کوین به شرج زیر است: 1- غیر متمرکز است اولین ویژگی بیت کوین که میتوان به آن اشاره کرد و به عنوان مهمترین ویژگی آن نیز به...

بیت کوین به عنوان یک ارز رمزنگاری شده که تحت فناوری بلاک چین است دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث شده توجه همگان را به خود جلب کند. از این رو، ابتدا باید ویژگی های آنرا بشناسیم.

ویژگی های بیت کوین به شرج زیر است:

۱- غیر متمرکز است

اولین ویژگی بیت کوین که میتوان به آن اشاره کرد و به عنوان مهمترین ویژگی آن نیز به شمار می‌آید، غیر متمرکز بودن آن است. این ویژگی بدان معناست که شبکه بیت کوین توسط هیچ مرکزی کنترل نمی‌شود بر خلاف سایر واحدهای پولی که توسط سیستم های بانکی کنترل شده و همیشه یک واسط برای انتقال پول شما وجود دارد. در این روش انتقال وجه به وسیله بیت کوین دیگر نیازی نیست که شما از طریق واسطه این کار را انجام دهید.

۲- کمترین زمان ممکن برای افتتاح حساب

برای اینکه شما بتوانید یک حساب بانکی افتتاح کنید حداقل زمان مورد نیاز برای اینکار یک روزکاری است، در حالی که برای باز کردن حساب بیت کوین، بدون آنکه تشریفات ادارای موجود بانکی را بگذرانید در کمترین زمان ممکن، بدون وجود کاغذبازی ها میتوانید یک حساب بیت کوین، بدون هزینه و بدون وجود کارمزد، باز کنید. به این صورت که شما با داشتن یک ایمیل و با وارد شدن به سایت بلاک چین، میتوانید یک حساب برای خود افتتاح کنید. و بقیه مراحل را طی کرده و یک کیف بیت کوین برای خود درست کنید. در نتیجه شما تنها با داشتن یک ایمیل، میتوانید یک حساب بیت کوین برای خود ساخته و از تمامی مراحل اداری و خسته کننده بانک ها دور بمانید.

بیشتر بخوانیم: بیت کوین چیست؟

مهمترین ویژگی های بیت کوین

۳- ناچیز بودن کارمزدها

برای انتقال وجه در سطح بین المللی شما بایستی مقدار زیادی کارمزد پرداخت کنید و در صورتی که شما تعداد تراکنش بین المللی زیادی داشته باشید، هزینه زیادی را باید به عنوان کارمزد به بانک پرداخت نمایید. در صورتی که شما با انتقال وجه به وسیله بیت کوین، ناچیزترین کارمزد را پرداخت میکنید که در مقایسه با کارمزد پرداختی به بانک، رقمی ناچیزی است.

۴-تسریع بخشیدن به زمان انتقال وجه

پرداخت به وسیله حساب های بین المللی معمولا مدت زمانی طول می کشد. در حالی که پرداخت به وسیله بیت کوین به هرجای دنیا، تنها به مدت چند دقیقه طول می‌کشد و این باعث افزایش سرعت در پرداخت های بین المللی می‌شود.

۵- تورم زا نبودن بیت کوین

یکی از مهمترین ویژگی ها و از اصلی ترین تفاوت های بیت کوین با ارزهای سنتی تورم زا نبودن آن است. با افزایش مقدار پول چاپی در وضع نابسامان اقتصادی، تورم ایجاد میشود. در حالی که بیت کوین، مقدار ثابتی داشته و قابل افزایش نیست و این ویژگی باعث عدم تورم زا بودن آن می شود.

بیشتر بخوانیم: بهترین تحلیل تغییرات قیمت بیت کوین

۶- داشتن قابلیت عدم برگشت پذیری

در انتقال وجه به وسیله سیستم های بانکی شما میتوانید پول واریزی را برگشت داده و به حساب خود بازگردانید و برخی از کلاهبرداران از این روش استفاده کرده و به دزدی پول شما اقدام می‌کنند، در حالی که در پرداخت به وسیله بیت کوین بازگشت وجه انتقالی وجود نداشته و این کار زمانی اتفاق می افتد که شخص دریافت کننده وجه بخواهد، وجه انتقالی را به کیف پول شما انتقال دهند.

نتیجه

با بررسی موارد بالا میتوان در نظر گرفت که بااعمال سیاستهای قابل قبول توسط دولت ها، میتوان از بسیاری از خطرات انتقال وجه جلوگیری کرده و همچنین میتوان به دارا بودن یک اقتصاد بدون تورم امیدوار بود.

اقتصاد - ایمیل - بانک - بلاک چین - بیت کوین - تورم


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین