آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال (قسمت دوم)


آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال (قسمت دوم)

در قسمت اول آموزش تحلیل تکنیکال، برخی مباحث اولیه بیان شد. در این قسمت انواع نمودارها مورد بررسی قرار میگیرند. در ابتدا باید باید ذکر شود که این آموزش برای تمامی افراد حتی کسانی که هیچ آشنایی با ساختار نمودارها ندارند، قابل فهم است. همانطور که گفته شد، نمودار قیمت به عنوان مهمترین ابزار یک چارتیست شناخته شده و برای انجام تحلیل های حرفه...

در قسمت اول آموزش تحلیل تکنیکال، برخی مباحث اولیه بیان شد. در این قسمت انواع نمودارها مورد بررسی قرار میگیرند. در ابتدا باید باید ذکر شود که این آموزش برای تمامی افراد حتی کسانی که هیچ آشنایی با ساختار نمودارها ندارند، قابل فهم است.

همانطور که گفته شد، نمودار قیمت به عنوان مهمترین ابزار یک چارتیست شناخته شده و برای انجام تحلیل های حرفه ای باید خواندن آنها را یادگرفت.

در تحلیل تکنیکال، سه نوع نمودار رایج وجود دارد:

۱- نمودار میله ای

امروزه نمودار میله ای به عنوان رایج ترین نوع نمودار در تحلیل تکنیکال شناخته شده است. به این دلیل به این نوع از نمودارها، میله‌ ای گفته می‌شود چون تغییرات هر روز توسط یک میله نمایش داده می‌شود. نمودار میله ای، قیمت های باز شدن، بالایی، پایینی و پایینی را نشان می‌دهد. در شکل زیر شما می‌توانید یک نمودار را مشاهده کنید. نکته ضروری که میتوان در ارتاط با انواع قیمت بیان کرد اینست که اکثر معامله گران بر این باورند که قیمت پایانی از اهمیت بسیار بالایی در معاملات روزانه برخودار است.

آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال (قسمت دوم)

در شکل بالا مشاهده میکنید که دو نوع نمودار میله ای وجود دارد:

۱- نمودار میله ای افزایشی

در این نمودار، قیمت بسته شدن(پایانی)، به صورت یک میله، در قسمت بالا و سمت راست نمودار بوده و نشانده این است که قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت بازشدن است و به معنی افزایش قیمت در آن روز معاملاتی است. دو قسمت بالا و پایین نمودار، که بالاترین قیمت و پایین ترین قیمت بوده در هر دو نمودار ثابت هستند.

۲- نمودار میله ای کاهشی

در این نمودار، قیمت بسته شدن پایین از قیمت باز شدن بوده و نشاندهنده اینست که قیمت در ان بازه معاملاتی کاهش پیدا کرده است.

در ادامه مبحث انواع نمودارها به نمودار با اهمیت دیگری میرسیم که برخی از معامله گران از آن استفاده می‌کنند.

۲- نمودار خطی

در این نوع از نمودارها، تنها قیمت پایانی رسم می‌شوند و همانطور که گفته شده اکثر تحلیلگران بر این باورند که قیمت های پایانی از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو نمودار خطی برای بررسی حرکات قیمت دارای اعتبار زیادی است.

آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال (قسمت دوم)

۳- نمودار شمعی

در نمودارهای شمعی که به نوعی میتوان گفت که نسخه ژاپنی نمودارهای میله ای هستند، در سالهای اخیر در بین اکثر تحلیلگران از محبوبیت زیادی برخوردار شده، به نوعی که اگر تحلیلگری از این نمودارها برای معامله گری استفاده کند، دیگر رغبتی به استفاده از دیگر نمودارها را نخواهد داشت. اما تفاوت اصلی نمودارهای شمعی با سایر نمودارها در نحوه نمایش آنهاست.

بیشتر بخوانیم: مهمترین اثرات قیمت نفت بازار بورس

آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال (قسمت دوم)

در نمودارهای شمعی نیز مشاهده می‌شود که این نوع از نمودار به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

۱- نمودار شمعی صعودی

این نوع از نمودارها دارای یک بدنه و دو خط بالایی و پایینی است که سایه نامیده می‌شود. در نمودارهای شمعی صعودی، همانطور که در شکل بالا مشاهده میکنید، بدنه شمع سفید رنگ با به عبارت بهتر تو خالی است و قیمت بسته شدن در بالای قیمت باز شدن می باشد که نشان از افزایش قیمت در آن بازه معاملاتی می‌باشد. و سایه ی بالایی نشاندهنده قیمت بالایی و سایه پایینی نشاندهنده پایین ترین قیمت است.

۲- نمودار شمعی نزولی

در نمودارهای شمعی نزولی مشاهده میکنید که بدنه شمع توپر بوده و این نشان از نزول قیمت بوده و همچنین قیمت بسته شدن پایین تر از قیمت بازشدن است.

مهمترین نکته در نمودارهای شمعی، ارتباط بین قیمت پایانی و قیمت بازشدن است، به این دلیل که اکثر چارتیست ها بیشترین توجه خود را به این قیمت ها معطوف می کنند.

تحلیل - تحلیل تکنیکال - نمودار - نمودار خطی - نمودار شمعی - نمودار میله ای


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها