باران و رعدوبرق اردبیل را فرا می‌گیرد/بیشترین بارش در 3 شهر استان


باران و رعدوبرق اردبیل را فرا می‌گیرد/بیشترین بارش در 3 شهر استان

اردبیل – بارش برف و باران، تگرگ و نیز وقوع تندباد و رعدوبرق در مناطقی از استان اردبیل پدیده‌هایی است که با ورود سامانه بارشی به این استان طی دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند با ورود سامانه ناپایدار جوی از امروز شنبه به طور متناوب تا روز دوشنبه و احتمالا سه شنبه ضمن کاهش دما، در بیشتر مناطق استان اردبیل شاهد بارش باران، تگرگ و وزش بادهای تند لحظه ای باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط جوی استان طی روزهای آینده تاکید کرد که پیش بینی شده که بارش ها از عصر امروز شنبه در برخی مناطق محدود و از روز یکشنبه در اکثر مناطق آغاز شود.

علی دولتی مهر با بیان اینکه در این مدت بیشتر مناطق استان شاهد بارش باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات احتمالا بارش برف خواهیم بود، ادامه داد: دمای هوا نیز طی دو روز آینده تا هشت درجه کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط دینامیکی لازم برای ایجاد ابرهای جوششی در این فصل بویژه در نواحی کوهستانی استان، امکان تشدید بارندگی های رگباری با احتمال رعدوبرق پراکنده بویژه در روز یکشنبه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال وزش تندباد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در این مدت یادآور شد: نکته ای که قابل اهمیت است تمرکز بارندگی های رگباری توام با رعدوبرق و تگرگ در سطح استان اردبیل در این ایام سال به خصوص طی اردیبهشت ماه و در ساعات بعدازظهر تا شب می باشد.

وی متذکر شد: الگوهای بارش برای روزهای یکشنبه و دوشنبه، تمرکز بارندگی های رگباری را در سه شهر خلخال، مشگین شهر و گرمی و بخش اصلاندوز شهرستان پارس آباد نشان می دهد.

دولتی مهر با تاکید بر احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق عنوان کرد: با توجه به این پیش بینی ها و پیش آگاهی ها، برنامه ریزی و آمادگی های قبلی برای مقابله با خطرات احتمالی توصیه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه