کشف خرچنگ عنکبوتی و سوسک عظیم‌الجثه در اعماق دریای اندونزی+تصاویر


کشف خرچنگ عنکبوتی و سوسک عظیم‌الجثه در اعماق دریای اندونزی+تصاویر

یک تیم تحقیقاتی در ماموریتی علمی در اقیانوس هند، بیش از 800 گونه جدید عجیب جانوری را کشف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، یک ماموریت علمی در اعماق ناشناخته اقیانوس هند موجب کشف 800 گونه عجیب جانوری شده است که دانشمندان درباره چند نمونه از آن‌ها به طور کامل بی اطلاع بوده اند.

از میان این موجودات عجیب که در این کاوش کشف شده اند می‌توان به یک خرچنگ عنکبوتی با ستون فقرات پرزدار و چشمان قرمز، یک ستاره دریایی ساکن در چوب و یک سوسک غول پیکر با طول تقریبا 30 سانتی متر اشاره کرد.

کشف خرچنگ عنکبوتی و سوسک عظیم‌الجثه در اعماق دریای اندونزی+تصاویر

این موجودات خارق العاده در یک ماموریت علمی در دریای جاوه غربی اندونزی کشف شدند.

طی این ماموریت که دو هفته به طول انجامید، نزدیک به 12 هزار نمونه که شامل بیش از 800 گونه جانوری بودند، جمع آوری شدند. در این اکتشاف، نژادهای جدیدی از «خرچنگ‌‎های گوشه گیر»، میگو، لابستر و خرچنگ کشف شد.

کشف خرچنگ عنکبوتی و سوسک عظیم‌الجثه در اعماق دریای اندونزی+تصاویر

یک تیم متشکل از 31 دانشمند از دانشگاه ملی سنگاپور و موسسه علوم اندونزی در ماموریت موسوم به «اکتشاف در آب‌های عمیق جنوب جاوه» شرکت کردند. نمونه برداری از این سخت‌پوستان از 63 بخش از دریا و به طور میانگین از عمق 800 متری انجام شد. گفته می‌شود عمیق ترین محل نمونه برداری از این موجودات در عمق 2100 متری اقیانوس بوده است.

همچنین دانشمندان موفق به کشف 3 گونه جدید از خرچنگ‌های عنکبوتی شدند. یک گونه از این موجودات به دلیل گوش‌های بزرگی که از چشمانش محافظت می‌کند، «بزرگ‌گوش» نام گرفته است.

همچنین یک گونه عظیم الجثه از سوسک‌ها در میان موجودات کشف‌شده در این ماموریت قرار دارد. این نخستین باری است که چنین موجودی در دریاهای اندونزی مشاهده شده است. پژوهشگران معتقدند این موجود می‌تواند به یک گونه کاملا جدید تعلق داشته باشد، زیرا با گونه‌های مشابه خود، تفاوت‌های فاحشی دارد.

کشف خرچنگ عنکبوتی و سوسک عظیم‌الجثه در اعماق دریای اندونزی+تصاویر

این ماموریت چالش‌هایی را نیز برای محققان ایجاد کرده است. تیم پژوهشگران با مشکلاتی از جمله فعالیت در عمق زیاد و نقشه‌های غیردقیق که به آسیب رسیدن به تجهیزات آن‌ها منجر شد، روبرو شده اند. این تیم همچنین سطح بالایی از آلودگی در دریا را گزارش داده است. به گفته آن‌ها، یکی از خرچنگ‌های مشاهده شده، در یک لباس کهنه به دام افتاده بود.

اکنون تمرکز این پژوهشگران بر مطالعه نمونه‌های جمع آوری شده از اعماق دریا معطوف خواهد شد که گفته می‌شود می‌تواند تا 2 سال به طول بیانجامد.

انتهای پیام/

کشف 800 گونه عجیب جانوری در عمق اقیانوس هند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی