میزان بارندگی در باشت 138میلیمتر کاهش یافت


میزان بارندگی در باشت 138میلیمتر کاهش یافت

گچساران - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری در شهرستان باشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 138.7 میلیمتر کاهش یافته است.

فاطمه مقدس کیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون 206 میلیمتر باران در باشت باریده است در حالیکه در مدت مشابه سال زراعی گذشته 344.7 میلیمتر باران در این شهرستان ثبت شده است.
سال زراعی از اول پاییز آغاز می شود.
وی میزان بارندگی های بهاره در شهرستان باشت را 48.6 میلیمتر باران عنوان کرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان میانگین بارندگی بلند مدت 25 ساله در این شهرستان را 634میلیمتر ذکر کرد.
به گفته رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت 30 روستا در مناطق مختلف این شهرستان به دلیل کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی با مشکل کم آبی مواجه هستند.
بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان از سفره‌های زیر زمینی و از طریق چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تأمین می‌شود که با رسیدن فصل تابستان این چشمه‌ها و چاه‌ها کم آب شده و نیاز به آب‌رسانی سیار دارند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری باشت نیز پیشتر گفته بود که برخی از مناطق مسکونی شهر باشت از جمله قدم آباد، اسلام آباد و فرهنگیان به دلیل کاهش فشار آب با تنش آبی رو به رو هستند.
به دلیل خشکسالی و برداشت بی رویه، آب سفره های زیر زمینی در این منطقه 25 درصد کاهش یافته است.
شهرستان باشت 24هزار نفری دارای120 روستا است که از این تعداد 11 روستا دارای جمعیتی بیش از 50 خانوار و 44 روستا دارای جمعیتی بیش از 20 خانوار است.
8143/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام