وانیل و این همه خاصیت؟!!


شاید تا به الان از خواص وانیل در رشد مو، برطرف نمودن جوش و آکنه و کاهش وزن بی خبر بوده باشید. اینکه این گیاه با گل های زیبای شیپوری از فواید بی نظیر فراوانی برخوردار است. معرفی خواص وانیل: خاصیت های وانیل را با ما در ادامه مطالعه کنید: خاصیت ضد باکتریایی وانیل برای درمان جوش و آکنه و...

شاید تا به الان از خواص وانیل در رشد مو، برطرف نمودن جوش و آکنه و کاهش وزن بی خبر بوده باشید. اینکه این گیاه با گل های زیبای شیپوری از فواید بی نظیر فراوانی برخوردار است.

معرفی خواص وانیل:

خاصیت های وانیل را با ما در ادامه مطالعه کنید:

خاصیت ضد باکتریایی وانیل برای درمان جوش و آکنه و پاکسازی پوست از این موارد مفید و موثر است. وانیل سرشار از آنتی اکسیدان است. وانیل نشانه های پیری همچون چین و چروک، لکه های پوستی و خط های ریز را از بین می برد.

وانیل و این همه خاصیت؟!!

روغن وانیل برای رشد مو بسیار موثر است. بوییدن و استنشاق وانیل افسردگی و اختلالات مربوط به اضطراب را برطرف می کند. مصرف مکمل های وانیل در کنار ورزش سبب کاهش وزن می شود. چکاندن چند قطره عصاره وانیل در یک لیوان آب و نوشیدن آن موجب از بین رفتن حالت تهوع می شود. عصاره وانیل گلو درد، سرفه و سردرد را برطرف می کند.

وانیل و این همه خاصیت؟!!

وانیل شامل ماده ای است که تاثیر مثبت بر روی دستگاه عصب مرکزی می گذارد. برای درمان عفونت دندان و درد دندان می توان از فواید وانیل بهره مند شد. وانیل علایم و نشانه های پریودی را رفع می کند. خواص ضد التهابی وانیل، سبب کاهش التهاب پوست می شود.

وانیل و این همه خاصیت؟!!

مخلوطی از عصاره وانیل به همراه کمی شکر و آب می تواند تب کودکان را پایین بیاورد. وانیل از پوسیدگی دندان پیشگیری می کند. برای درمان زخم معده و تسکین درد معده مفید است. وانیل از ابتلا به انواع سرطان ها مخصوصا سرطان سینه جلوگیری می کند. اختلالات عصبی در بیماری های چون آلزایمر و پارکینسون را بهبود می بخشد.

وانیل و این همه خاصیت؟!!

مصرف وانیل سبب توقف تغییر شکل سلول های خونی می شود. مصرف وانیل برای تقویت حافظه مفید است. برای تحریک ترشح هورمون های مردانه و زنانه می توان از خواص وانیل استفاده کرد. مصرف ادویه وانیل از ابتلا به آلرژی جلوگیری می کند. التهابات ناشی از تشنج و تب را کاهش می دهد. برای درمان التهاب و بیش فعالی برخی سیستم های بدن همچون گردش خون، اعصاب، تنفس و گوارش مفید می باشد.
وانیل و این همه خاصیت؟!!

به جز شیرینی و کیک در خوراکی هایی که می خواهید خوش طعم و عطر شود و برای حفظ سلامت بدن و درمان عارضه های آن از این ادویه گران قیمت و خوشبو و پرخاصیت استفاده کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا