رونمایی از کتاب «مرغ غریب عشق»


رونمایی از کتاب «مرغ غریب عشق»

سی و چهارمین یادواره بزرگداشت شهید آیت الله مهدی شاه آبادی و تجلیل از شهدای روحانیت در دفاع مقدس صبح امروز در مرکز باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرده است .

رونمایی از کتاب «مرغ غریب عشق»به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، این مراسم با حضور­ دکتر علی عسکری رییس رسانه ملی ،­ حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران ،­­ مسئولان کشوری و لشکری ، خانواده معظم شهدا، روحانیون و عموم مردم برگزار شده است.

­این یادواره به همت ستاد بزرگداشت شهید آیت‌الله شاه آبادی و ستاد یادواره شهدای روحانی و ایثارگر تهران، به منظور نکوداشت اندیشه‌های والای آن شهید بزرگوار و تکریم و تبیین ارزشهای شهدای روحانی دفاع مقدس تهران بزرگ برپا شده است.

آیت الله سعید شاه آبادی رئیس مؤسسه غدیر شناسی و فرزند آن شهید در این مراسم گفت : رونمایی از کتاب «مرغ غریب عشق»­ درباره زندگی شهید آیت الله مهدی شاه آبادی و تجلیل از خانواده معزز شهیدان مدافع حرم از­ ویژه­ برنامه های این یادواره است.

شهید آیت الله مهدی شاه آبادی از فعالان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب بود که برخی دروس حوزوی را در محضر مبارک امام خمینی(ره) فراگرفت و بارها در زمان طاغوت زندانی و تبعید شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت اما در عین حضور فعال و پرشور در خانه ملت، همواره از هر فرصتی برای حضور در جبهه‌ها و دفاع از ارزش‌ها و روحیه دادن به رزمندگان کفرستیز اسلام استفاده می‌کرد. وی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده تهران وارد خانه ملت شد اما همچنان حضور در جبهه و جنگ و جهاد را به سایر مسایل ترجیح داد تا سرانجام در روز ششم اردیبهشت سال 1363 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)