شکلات تلخ برای دید چشم مفید است


ماده مغذی مهمی ‌که در لوبیاهای کاکائو وجود دارد، فلاوانول، آنتی اکسیدانی است که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و ضدالتهاب است.

شکلات تلخ برای دید چشم مفید است
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>محققان دانشگاه اینکارنت ورد در سن آنتونیو، پس از بررسی‌های خود متوجه شدند که شکلات تلخ می‌تواند دید چشم را بهبود بخشیده و فرد کلمات و اعداد را بهتر مشاهده کند. آنها می‌گویند شکلات تلخ سرشار از فلاوانول است که برای چشم‌ها بسیار فایده دارد. هرچه شکلات تلخ تر باشد، مفیدتر است.

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات دانشگاه اینکارنت ورد نشان می‌دهد که یک تخته شکلات حاوی ۷۲ درصد کاکائو، می‌تواند حساسیت کنتراست (میزان قدرت چشم برای تشخیص یک شیء روی یک زمینه) و تیزی دید را افزایش دهد. محققان با بررسی‌های خود متوجه شدند که شکلات تلخ هشت برابر بهتر از شکلات شیر عمل می‌کند.

ماده مغذی مهمی ‌که در لوبیاهای کاکائو وجود دارد، فلاوانول، آنتی اکسیدانی است که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و ضدالتهاب است. التهاب مسئول بیماری‌های مزمن متعددی مانند نارحتی‌های قلبی، آلزایمر و سرطان است. فلاوانول می‌تواند جریان خون در مغز و سیستم قلبی-عروقی را بهبود بخشد.

محققان به تعدادی داوطلب یک تخته شکلات تلخ دادند و سپس دو ساعت بعد، به بررسی حساسیت کنتراست، درک رنگ و تیزبینی چشم‌هایشان پرداختند. بیش از ۷۰ درصد از داوطلبان دید چشم تیزتری پیدا کرده بودند. بیشترین اثر شکلات تلخ روی چشم، حساسیت کنتراست آن است. این توانایی در دید افراد بسیار مهم است. به طور مثال داشتن حساسیت کنتراست مناسب در رانندگی‌های شب هنگام، امنیت فرد را حفظ می‌کند. اثر دیگر شکلات تلخ روی تیزبینی چشم و تشخیص اعداد و کلمات در فاصله دور است. البته مکانیسم‌های دیگر چشم، مانند بهبود شبکیه، مسیربینایی و یا جریان خون مغزی هنوز بررسی نشده اند و به زمان بیشتری نیاز است.

به فهرست فواید شکلات تلخ، مانند بهبود وضعیت قلب، عملکرد بهتر مغز و بالا بردن حال روحی خوب، باید بهبود حساسیت کنتراست و تیزبینی چشم را نیز افزود.دیلی میل



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج