کاروان بین المللی رالی دوستی از مرز آستارای ایران عبور کرد


کاروان بین المللی رالی دوستی از مرز آستارای ایران عبور کرد

آستارا-کاروان بین المللی رالی دوستی که با هدف معرفی کریدور شمال-جنوب از بندرعباس وارد کشور شده بود از مرز آستارای ایران راهی جمهوری آذربایجان شد.


به گزارش خبرنگار مهر، ۱۸ دستگاه خودروی که به صورت کاروان خانوادگی و انفرادی ۳۵ نفره در قالب رالی دوستی از کشور هندوستان و با همراهی ۶ تبعه اهل روسیه از بندر ناواشیوای هندوستان با هدف تردد از مسیر ترانزیتی کریدور شمال-جنوب و معرفی این مسیر بین المللی از طریق مرز دریایی کشور هند وارد جمهوری اسلامی ایران و بندر عباس شده بودند، ظهر شنبه با ترخیص گمرکی و عبور از مرز زمینی آستارا و با بدرقه مسئولان پایانه مرزی و مرزبانی شهرستان آستارا از کشور خارج و وارد شهر مرزی آستارای جمهوری آذربایجان شدند.

مقصد نهایی این کاروان بین المللی رالی دوستی که با همکاری چهار کشور هندوستان، ایران، آذربایجان و روسیه تشکیل شده است، شهر سن پطرزبورگ روسیه می باشد و این اقدام کاروان فوق در راستای معرفی سطح همکاری ها و روابط فعال کشورهای عضو کریدور ترانزیتی شمال-جنوب در حوزه های اقتصادی، گردشگری، سیاسی، اجتماعی و ورزشی و اهمیت و نگاه ویژه به این کریدور سنتی و ریشه دار در حال انجام است.

کاروان بین المللی رالی دوستی از مرز آستارای ایران عبور کرد

مدیر پایانه مرزی آستارا در جریان بدرقه این کاروان در محل پل مرزی آستارای ایران و آستارای آذربایجان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به امتیازات ویژه کریدور ترانزیتی شمال-جنوب و نقش ایران به عنوان شاهراه این کریدور اظهار کرد: ایران دروازه طلایی کریدور شمال- جنوب است و راه اندازی این کریدور موجب رونق اقتصادی و توسعه کشورهای پیرامون می شود.

جلال دیانسایی راه اندازی این کریدور را برای کشورهای عضو بسیار مهم دانست و افزود: هدف اصلی از حرکت این خودروهای رالی بیان پیام صلح و دوستی و پیوندهای اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بین کشورهای هند، ایران، آذربایجان و روسیه است.

کاروان بین المللی رالی دوستی از مرز آستارای ایران عبور کرد

وی ادامه داد: کریدور شمال-جنوب مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا است که در مقایسه با مسیرهای دیگر از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه تر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزان تر است.

کد خبر 4288096

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روزانه بین 500 تا 700 هزار ارتباط زنده در شبکه شاد برقرار می شود