در دولت یازدهم به 151 روستای نیشابور گازرسانی شد


در دولت یازدهم به 151 روستای نیشابور گازرسانی شد

رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی کردن وعده‌های دولت به مردم استان خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم به 151 روستای شهرستان نیشابور گازرسانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای روحانی، حضور خود در جمع مردم نیشابور را روزی به یادماندنی خواند و گفت: نیشابور با مردمی خونگرم، دلاور، ​قهرمان و همچنین نیشابورِ خیام و عطار و امامزادگان مکرم محروق، فضل ابن شادان و قدمتگاه مولای ما علی بن موسی الرضا علیه السلام، سرزمینی تبرک یافته با قدم‌های امام هشتم (ع) است.

رئیس جمهور با اشاره به حدیث معروف سلسله الذهب، افزود: افتخار دارم که مدتی در سال ۵۲، مهمان مردم نیشابور بوده ام و دوران خدمت وظیفه ام را در جمع مردم متدین، مومن، غیور، مسلمان و انقلابی نیشابور، حضور داشته ام.

آقای روحانی گفت: در اوایل حضورم در شهر نیشابور، مقام معظم رهبری هر دو هفته یک بار و در شب‌های جمعه به نیشابور می‌آمدند و در جمعی، برای جوانان سخنرانی می‌کردند؛ به‌خاطر ارادتی که از سال ۴۷ به ایشان داشتم و رفت و آمد با ایشان؛ رهبر معظم انقلاب در آن جمع، گفتند که «از این بعد به جای من فلانی (روحانی) در جمع شما سخنرانی می‌کند.»

رئیس جمهور افزود: مسجد جامع نیشابور در ماه رمضان سال ۵۲ چندین شب شاهد سخنرانی من در همان ایام بود.

آقای روحانی ارادت خود به مردم نیشابور را دیرینه خواند و گفت: امیدوارم خادم خوبی برای شما باشیم و همه طرح‌ها و برنامه‌هایی را که در دولت یازدهم به مردم استان خراسان رضوی قول داده ایم، اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس جمهور افزود: خدا را شاکرم که در دولت یازدهم به ۱۵۱ روستا در شهرستان نیشابور گازرسانی شد.

راز موفقیت دولت در اقتصاد، هموار کردن راه مشارکت مردم است

رئیس جمهور گفت: راز موفقیت دولت در اقتصاد، هموار کردن راه مشارکت مردم است.

آقای روحانی با اشاره به خدمات انجام شده در این شهر افزود: مجتمع آبرسانی به ۱۲۰ روستا رسیده است و ۱۲۹ کیلومتر لوله کشی برای رساندن آب به مزارع انجام شده است و این برنامه خدمت رسانی، بازهم در دولت دوازدهم، برای مسائل بهداشت مردم، تکمیل بیمارستان، مسائل مربوط به دانشگاه‌های این استان و دانشکده‌های شهرستان نیشابور و همچنین طرح‌هایی که برای عمران و آبادانی است، ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو

رئیس جمهور گفت: من اینجا از شما می‌خواهم به یک نکته مهم توجه فرمایید؛ ما کشور بسیار بزرگی هستیم، ما ایران بزرگ و غنی هستیم، روابط بسیار خوبی با همسایگانمان داریم با افغانستان و ترکمنستان و همه اطراف ایران؛ ما می‌خواهیم، روابط بسیار خوبی با دنیا داشته باشیم.

وی افزود: ما در سال ۹۶ با هم، عهد و پیمان بستیم که به عقب برنخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد؛ اما عزیزان، جوانان و مردم عالم و حکیم نیشابور؛ بدانید؛ هر کاری می‌خواهیم در این سرزمین انجام بدهیم باید مردم را قانع کنیم؛ اگر می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم باید مسیر را برای مردم این سرزمین، تسهیل کنیم؛ مردم ما اجبار را نمی‌پذیرند مردم عزیز ایران، دانا و آگاه و انقلابی و هوشیار هستند؛ کاری نکنیم که در برابر نسل‌های آینده، پاسخ قانع کننده نداشته باشیم.

آقای روحانی گفت: ما اگر می‌خواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم باید با هم همفکر باشیم؛ دولت اگر می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد باید راه را برای مردم هموار کند.

کد ویدیو

نیشابور ظرفیت‌های بسیار بزرگی برای پیشرفت دارد

رئیس جمهور گفت: این استان و این شهرستان، ظرفیت‌های بسیار بزرگی را برای پیشرفت دارد.

آقای روحانی افزود: افتتاح بخشی ازصنایع فولاد خراسان در همین یک ساعت پیش در شهرستان نیشابور، نشان میدهد که این استان، آمادگی را برای تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور، دارد.

وی گفت: ما امروز در ایران؛ در بخش فولاد؛ یکی از صادرکننده‌های بنام در سطح جهان هستیم؛ ما فولاد را امروز به اروپا صادر می‌کنیم و یکی از صادرکنندگان فولاد به اروپا هستیم، اینجا سرزمین فولاد است؛ از سنگ آهنش گرفته از خواف تا نیشابورش تا سبزوارش تا سنگانش و تا سراسر این استان پهناور؛ امروز ما شاهد افتتاح یک ظرفیت دو و نیم میلیون تنی گندله سازی در مجتمع فولاد نیشابور بودیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما دارای آمادگی و ظرفیت کامل برای حرکت در صنعت، کشاورزی، گردشگری و در زمینه مسائل روز دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان هستیم، اما این نکته را می‌خواهم بگویم هرجا با هم حرکت کنیم، پیروز خواهیم شد؛ وعده ما به شما از روز اول، ایجاد اشتغال برای جامعه بوده است.

آگاهی، حق شهروندی همه مردم ایران است

رئیس جمهور با بیان اینکه وعده ما از روز اول به شما ایجاد اشتغال برای جوانان بوده است، گفت: وعده ما از روز اول به شما این بوده است که جوانان ما صاحب کار و زندگی شوند.

کد ویدیو

آقای روحانی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی، سال گذشته، ۹ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته است، افزود: وعده ما از روز اول پیشرفت در همه زمینه‌ها بوده است.

وی با طرح این سؤال که؛ «آیا در دنیای امروز، می‌توان بدون فضای مجازی برای جوانان اشتغال درست کرد؟»، گفت: یکی از حرکت‌های ما در دولت یازدهم و دوازدهم، تسهیل ارتباطات مردم و ایجاد فضای کسب و کار از طریق فضای مجازی بوده است.

رئیس جمهور افزود: ما تلاش کردیم که اینترنت پرسرعت را به تمامی روستا‌های ایران برسانیم.

آقای روحانی گفت: بعضی‌ها از اینترنت پرسرعت خوششان نمی‌آید و می‌گویند اینترنت باید اینقدر کند باشد تا افراد پس از تلف کردن وقت بسیار ازکار کردن با آن منصرف شوند.

وی با بیان اینکه امروز، دنیای سرعت و دنیای ارتباطات است، افزود: ما اگر بخواهیم فساد را از بین ببریم راهش اطلاع مردم و جوانان است.

آقای روحانی با بیان اینکه بدون شفافیت و آگاهی مردم نمی‌توان با فساد مقابله کرد، گفت: در صورت عدم آگاهی مردم صرفاً­ با دادگاه، پلیس و نیروی امنیتی ­­نمی توان با فساد مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از همه چیز باخبر باشند و دولت باید اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد، افزود: وقتی ما بودجه سال ۹۷ را به مجلس ارائه کردیم، جوانان ما نسبت به بخش‌ها و جزئیات آن، اظهار نظر کردند و از آن انتقاد کردند.

آقای روحانی با بیان اینکه ما باید از اظهار نظر جوانانمان خوشحال باشیم، گفت: این کشور، از آنِ ملت ایران است و همه باید قبول کنیم، هر اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم باید مردم با آن همراه باشند؛ چراکه فاصله از مردم، ما را به جایی نمی‌رساند.

رئیس جمهور افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم مردم و جوانان ما باید از مسائل بی خبر باشند؛ حق آگاهی و اطلاع از امور؛ حق شهروندی همه مردم ایران است. ­

۲۰۰ هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شده است

رئیس جمهور گفت:​ در کشور بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال در طول یک سال و نیم گذشته در فضای مجازی ایجاد شده است.

آقای روحانی افزود: امروز، بسیاری از امور در حمل و نقل و رفت و آمد مردم در بسیاری از شهر‌ها و در زمینه ارتباطات، ​ مسائل آموزشی، و مسائل بهداشتی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و با مسدود سازی، ما به جایی نمیرسیم؛ ما با فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه باید پیام‌رسان‌های داخلی خودمان را تقویت کنیم، گفت: آیا می‌توان به نام تقویت فضای مجازیِ ایرانی، مردم را از ارتباطات و از مشاغل محروم کرد؟؛ این کار امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور گفت: ما باید به سمت اقتدار ایران حرکت کنیم و امروز قدرت ایران در سایه به دست آوردن فرصت‌هایی است که اگر امروز این فرصت‌ها را به دست نیاوریم، فردا، بسیار دیر شده است.

وی افزود: ما در دنیای رقابت با همسایگان و شرق و غرب دنیا هستیم و نیازمند اقتصاد توانمند و قوی هستیم؛ ما نیازمند به یک قدرت صنعتی و قدرت دانش بنیان و اقتصاد خود اتکا و خود کفا هستیم؛ اما آیا می‌توانیم از ارتباط با دنیا خودمان را محروم کنیم؟

رئیس جمهور گفت: امروز با انزوا و جدایی از جهان، نمی‌توانیم به همه آرزو‌های خود دست پیدا کنیم حتی اگر شما می‌خواهید فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل بیت (ع) را صادرکنید؛ در افکار عمومی جهان، چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

وی افزود: ما رابطه با جهان را می‌خواهیم، اما زیر بار حرف زور و غیرمنطقی از طرف هرکسی باشد، نخواهیم رفت.

کد ویدیو

برجام قابل تغییر نخواهد بود

رئیس جمهور گفت: برجام به عنوان یک قرارداد بین الملی که مظهر قدرت دیپلماسی ملت بزرگ ایران است، قابل تغییر نخواهد بود.

کد ویدیو

آقای روحانی افزود: آن‌هایی که فکر می‌کنند با زور و فشار و تهدید می‌توانند ملت بزرگ ایران را تسلیم کنند، اشتباه می‌کنند؛ ما در مقاطع مختلف در برابر حرف زور دیگران ایستاده ایم و امروز هم به حول و قوه الهی خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور گفت: ما بار‌ها به دنیا گفته ایم؛ به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، به دلیل اخلاقمان، دینمان و فتوای رهبری‌مان؛ ما به دنبال سلاح نیستیم؛ نگویید ما جلوی ایران را می‌خواهیم بگیریم؛ چرا که شما نمی‌توانید جلوی ما را بگیرید بلکه آنچه جلوی ما را گرفته اخلاق، ایمان و اسلام ما است.

آقای روحانی افزود: اگر ما سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم به‌خاطر احکام دین مبین اسلام و فتوای اندیشمندان و فرهیختگان و رهبر دینی ما است؛ نه اینکه، چون شما فشارآوردید و یا شما می‌خواهید فشار وارد کنید؛ اما ما، تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای را نگاه خواهیم داشت.

رئیس جمهور گفت: ما از علوم هسته‌ای که در مسیر صلح آمیز است برای برق، پزشکی، کشاورزی و بهداشت و درمانمان استفاده خواهیم کرد، بنابراین ما به‌دنبال تهدید جهان و منطقه نیستیم و شما هم بدانید؛ نمی‌توانید ملت بزرگ ایران را تهدید کنید؛ چرا که مردم ما هشت سال در دفاع مقدس ایستادند.

آقای روحانی افزود: این مردم قهرمان نیشابور؛ برونسی‌ها، شوشتری‌ها و سرداران بزرگ را در میدان جنگ و جهاد و ایستادگی در برابر دشمن، داشته اند و دارند.

خبر تکمیل می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیمه فصد و حجامت، موافقان و مخالفان چه می‌گویند