هوای اصفهان در آستانه وضعیت ناسالم قرار گرفت/شاخص کیفی 96


هوای اصفهان در آستانه وضعیت ناسالم قرار گرفت/شاخص کیفی 96

اصفهان - رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر امروز، هوای اصفهان با شاخص کیفی 96 در آستانه وضعیت ناسالم قرار گرفته است.


بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۹۶ در وضعیت سالم ثبت شده اما در آستانه وضعیت ناسالم است.

وی با بیان اینکه هوای اصفهان در ایستگاه های سنجش آلودگی در وضعیت سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است، افزود: شاخص کیفی آلودگی در خیابان پروین با ۹۳، استانداری ۸۰ و بزرگراه خرازی با ۹۳ در وضعیت سالم ثبت شده است و در چهارباغ خواجو با ۱۰۶ و احمدآباد با ۱۰۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کیفیت هوا در شهرستان‌های استان در وضعیت ناسالم است

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه کیفیت هوا در شهرستان‌های استان در وضعیت سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است، گفت: کیفیت هوا در شاهین شهر با ۱۰۵، مبارکه ۸۰، خمینی شهر ۱۰۶ و نجف‌آباد ۸۰ در وضعیت ناسالم ثبت شده است.

گفتنی است، شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

کد خبر 4290228

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری