حیدر العبادی: برخی کشور‌های غربی از سرعت پیروزی بر داعش غافلگیر شدند


حیدر العبادی: برخی کشور‌های غربی از سرعت پیروزی بر داعش غافلگیر شدند

نخست وزیر عراق اعلام کرد برخی از کشور‌های غربی از سرعت پیروزی نیرو‌های عراقی بر داعش غافلگیر شدند.

حیدر العبادی: برخی کشور‌های غربی از سرعت پیروزی بر داعش غافلگیر شدند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین درباره آخرین تحولات سیاسی و نظامی عراق گفت: بسیاری در سراسر جهان شاهد بودند که عراق پیش از آنکه توان خود را بازیابد و داعش را شکست دهد در مرحله شکست و فروپاشی قرار داشت. در آن مرحله گسترش فساد از کارآمدی سربازان ما برای جنگیدن کاسته بود.

العبادی افزود: برخی از کشور‌های غربی از سرعت پیروزی یک سال پیش نیرو‌های عراقی بر داعش غافلگیر شدند. روند تجزیه عراق پس از اشغال بسیاری از مناطق کشور به دست داعش که بین بغداد و منطقه کردستان عراق فاصله انداخته بود در حال محقق شدن بود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: اقتصاد عراق با وجود کاهش شدید قیمت نفت قدرتمند بود و سطح خدمات رسانی دولت با وجود کاهش درآمد‌ها و بودجه نسبت به گذشته ثابت باقی ماند. همه ما باید با فساد مبارزه کنیم و بازسازی و سرمایه گذاری را با اتحاد آغاز و پیگیری کنیم و باید در این زمینه اقدامات جدی را برای مقابله با فساد در پیش بگیریم. ما بخش عظیمی از نهاد‌های امنیتی عراق را از عناصر فاسد پاکسازی کردیم.

او افزود: حملات هوایی به بازمانده‌های داعش در خاک سوریه تا نابودی کامل ادامه خواهد داشت، چرا که حضور داعش در این منطقه خطری برای ما محسوب می‌شود. دولت عراق این موضوع را به اطلاع دمشق رسانده است و دولت سوریه نیز موافقت خود را با حملات هوایی ما به پایگاه‌های داعش در مناطق مرزی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

مصاحبه حیدر العبادی با المیادین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید