29 شخصیت مشهور درونگرا را بشناسید


29 شخصیت مشهور درونگرا را بشناسید

در فهرست شخصیت‌های مشهور و بازیگران درونگرا اسامی بسیار بزرگ و برجسته‌ای را می‌بینید که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد! در این نوشتار با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با روحیات و افکار و احساسات افراد درونگرا 29 شخصیت مشهور درونگرا را هم بشناسید. در اینجا روشی را به شما یاد می‌دهیم که به شما نشان می‌دهد آیا فردی درونگرا...

در فهرست شخصیت‌های مشهور و بازیگران درونگرا اسامی بسیار بزرگ و برجسته‌ای را می‌بینید که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد! در این نوشتار با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با روحیات و افکار و احساسات افراد درونگرا ۲۹ شخصیت مشهور درونگرا را هم بشناسید.

29 شخصیت مشهور درونگرا را بشناسید

در اینجا روشی را به شما یاد می‌دهیم که به شما نشان می‌دهد آیا فردی درونگرا هستید یا برونگرا. مارتی اولسن لنی (روان درمانگر و نویسنده کتاب ” فایده درونگرا بودن: چطور در یک دنیای برونگرا موفق باشیم؟”) می‌گوید: ” در یک مورد اورژانسی، آیا شما ساکت و آرام می‌مانید و احساس میکنید که خاموش شده‌اید یا به کندی می‌توانید حرکت کنید؟ اگر واکنش شما به استرس و فشار غالبا از جنس توقف، ایست یا بی‌حرکتی باشد، پس احتمالا شما فردی درونگرا هستید. در مواقع بحران آیا فورا به بدن خود تکانی می‌دهید و احساس می‌کنید که باید اقدامی را انجام بدهید؟ احتمالا آن هم بدون مکث و فکر کردن؟ پس در اینصورت اگر واکنشی همراه با حرکت نشان می‌دهید، احتمالا شما فرد برونگرایی هستید”.

در ادامه فهرستی از اسامی ۲۹ شخصیت مشهور درونگرا دنیا را با هم می‌خوانیم که در بین آنها نام تعدادی از بازیگران و شخصیت‌های محبوب درونگرای خود را نیز ملاحظه می‌کنید. همچنین با خواندن این مطلب می‌توانید اطلاعاتی درمورد انواع شخصیت‌های درونگرا و ویژگی‌های شخصیتی آنها به‌دست آورید.

مطلب مرتبط: ۳۰ تاثیرگذارترین افراد مشهور مبتلا به اوتیسم در طول تاریخ

افراد درونگرا- خواه مشهور یا غیرمشهور- مبتلا به هیچ نوع اختلال شخصیتی نیستند. مردم گاهی اوقات در مورد افراد درونگرا دچار سوءتفاهم شده و درک نادرستی از آنها نشان می‌دهند. در ادامه به بررسی متداول‌ترین سوالات مربوط به ویژگی‌های شخصیتی درونگراها می‌پردازیم. در بخش آخر این مقاله نیز فهرست شخصیت‌های مشهور درونگرا را با هم می‌خوانیم.

آیا درونگرایی یک اختلال شخصیتی است؟

هرگز چنین نیست. درونگراها افرادی معمولی و نرمال هستند. برونگراها نیز افرادی نرمال و طبیعی هستند. درونگرایی یا برونگرایی اختلال شخصیتی نیست. بااین وجود، برخی از فعالیت‌ها و سبک زندگی افراد دارای ویژگی‌های شخصیتی درونگرا می‌تواند سخت تر و پیچیده تر از دیگران باشد.

اگرچه معمولا افراد درونگرا به شکل افرادی غیرمعمولی، بی‌دست و پا، منزوی، غیراجتماعی، خجالتی و غیر دوستانه به نظر می‌رسند اما مطلقا هیچ ایراد یا اشکالی درمورد ویژگی‌های شخصیتی درونگراها وجود ندارد. همچنین افراد درونگرا در ظاهر افرادی فاقد مهارت‌های اجتماعی به نظر می‌رسند.

اگرچه ممکن است که با افزایش سن شخصیت افراد عوض شود یا به یک فرد درونگرای راحت تر تبدیل شوند اما ویژگی درونگرایی در این افراد تشدید می‌شود. همچنین این افراد از انجام کارها و پذیرفتن شغل هایی که آنها را در میان گروه‌های دیگری از مردم قرار می‌دهد، دوری می‌کنند.

افراد درونگرا چگونه افرادی هستند؟

– زمان هایی که تنها هستند را دوست دارند
– تنها ارتباطات قوی را به عنوان دوستی به رسمیت می‌شناسند
– پس از انجام فعالیت‌های خارجی و حتی فعالیت‌های خارجی شاد و مفرح احساس می‌کنند که خسته و بی‌انرژی هستند
– معمولا شنونده‌های خوبی هستند
– آرام و تودار به نظر می‌رسند
– ابتدا فکر می‌کنند سپس حرف می‌زنند یا عمل می‌کنند
– از مکالمه تلفنی لذت نمی‌برند

مطلب مرتبط: ۲۵ بهترین شعبده باز جهان در طول تاریخ

افراد دارای شخصیت درونگرا بر درون خود متمرکز هستند و معمولا ” همرنگ جماعت” نخواهند بود

درونگراها درکی عمیق از خود دارند و همین باعث می‌شود که از خودآگاهی بسیار بالایی در حضور دیگران برخوردار باشند. به همین ترتیب است که به عنوان مثال وارد شدن به اتاق یا سالنی که پر از جمعیت است برای آنها تا حدودی خسته‌کننده و عصبانی‌کننده می‌شود.

همچنین قرار گرفتن در برابر دوربین یا تعریف کردن جک و لطیفه در حضور بیش از دو نفر برای افراد درونگرا کاری بسیار سخت است بطوریکه آنها را دست و پا چلفتی جلوه می‌دهد. با این وجود، آنها می‌توانند افرادی به شدت شوخ طبع و بذله گو باشند. آنها کمتر شبیه ” سه کله پوک” هستند و بیشتر به ” وودی آلن ” – کمدین امریکایی- شباهت دارند اما این به این معنا نیست که آنها افرادی عصبی و دچار اختلال شخصیتی هستند.

افراد درونگرا احساسات، افکار و مشاهدات خود را به شکلی درونی پردازش می‌کنند

درونگراها می‌توانند افرادی اجتماعی باشند اما در مقایسه با برونگراها خود را کمتر بروز می‌دهند. درونگراها افرادی خصوصی تر هستند و کمتر در میان عموم تظاهر می‌کنند. افراد درونگرا قبل از پاسخ دادن به موقعیتی به زمانی برای فکر کردن نیاز دارند. آنها در خلوت خود به تفکر و تعمق می‌پردازند و عقاید و نظرات خود را در مورد موضوعی خاص شناسایی می‌کنند. پرشور و احساساتی بودن و برخی اوقات هم نشان دادن رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرایانه برخی از ویژگی‌های شخصیتی افراد درونگرا است.

بسیاری از افراد درونگرا کار کردن از راه دور و در خانه را ترجیح می‌دهند.

اگرچه افراد درونگرا و برونگرا باهم تفاوت هایی اساسی دارند اما می‌توانند با یکدیگر وارد رابطه‌ای عاشقانه و شاد شوند.

مطلب مرتبط : تیپ شخصیتی شما چیست ؟ A یا B

آیا یک فرد درونگرا می‌تواند به فردی برونگرا تبدیل شود؟

افراد درونگرا می‌توانند خود را مجبور کنند تا برونگرایی بیشتری داشته باشند اما اصلا چرا باید چنین چیزی اتفاق بیفتد؟ افراد درونگرا هرگز نباید با هدف رسیدن به موفقیت‌های شغلی خود را مجبور به برونگرایی کنند زیرا آنها هم می‌توانند درست مثل برونگراها به موفقیت‌های حرفه‌ای بسیار بالایی دست یابند به‌ویژه اگر خود را به ” راهکارهایی برای افراد برونگرا با هدف برقراری روابط و ایجاد تعامل با دیگران” مجهز کنند. نیازی نیست که افراد درونگرا برای رسیدن به موفقیت در ارتباطات خود به افراد برونگرا تبدیل شوند- به‌ویژه اگر قادر هستند که با قدرت و توان خود به کاری مشغول شوند.

فواید درونگرا بودن

لانی ( نویسنده کتاب ” فواید درونگرایی” ) مزایای متعددی را برای درونگرا بودن ذکر می‌کند:

– با دیگران بخوبی کار می‌کنند- به‌ویژه در رابطه‌های یک به یک
– دوستی‌های قدیمی و طولانی مدت را حفظ می‌کنند
– انعطاف پذیر
– مستقل
– توانایی بسیار زیاد در تمرکز کردن
– خود- مشاهده گر
– مسئولیت پذیر
– خلاق، دارای ایده هایی متفاوت و خاص
– مهارت‌های تحلیلی و پیچیده کننده
– باهوش و سخت کوش

در دنیا تعداد افراد برونگرا بیشتر از افراد درونگرا است اما این به این معنا نیست که افرا درونگرا افرادی غیرمعمول هستند یا از نوعی اختلال شخصیت رنج می‌برند.

مطلب مرتبط: ۴ تیپ شخصیتی درونگرا بر اساس روانشناسی یونگی را بشناسید

شخصیت مشهور درونگرا :بازیگران زن

۱- کندیس برگن ( بازیگر، نویسنده، عکاس)
۲- اینگرید برگمان
۳- الن برستین
۴- گلن کلوز
۵- آدری هپبرن
۶- هلن هانت
۷- داین کیتن
۸- گریس کلی
۹- جسیکا لنگ
۱۰- لورا لینی
۱۱- گوئینت پالترو
۱۲- میشل فایفر
۱۳- جولیا رابرتس
۱۴- مگ رایان
۱۵- مریل استریپ

شخصیت مشهور درونگرا : هنرپیشه‌های مرد

۱۶- کلینت ایستوود ( هنرپیشه، کارگردان)
۱۷- هریسون فورد
۱۸- تام هنکس
۱۹- آلفرد هیچکاک (کارگردان فیلم)
۲۰- جک لمون
۲۱- بیل میسی
۲۲- استیو مارتین
۲۳- نوآ وایل

سایر شخصیت‌های مشهور درونگرا

۲۴- جانی کارسون: مجری سابق برنامه تلویزیونی “Tonight Show”
۲۵- جین کلایسون: مجری برنامه صبحگاهی ” CBS Morning”
۲۶- مت لاور: یکی از مجریان برنامه تلویزیونی ” امروز”
۲۷- دیوید لترمن: مجری برنامه تلویزیونی ” آخر وقت با دیوید لترمن ”
۲۸- داین سایر: یکی از مجریان برنامه تلویزیونی ” صبح بخیر امریکا ” از شبکه سراسری “‌ای بی‌سی ”
۲۹- باربارا والترز: مجری برنامه ” ۲۰/۲۰ ”

نظر شما درمورد فهرست ۲۹ شخصیت مشهور درونگرا که در بالا خواندید چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. ما هیچ پیشنهادی ویژه‌ای برای شما در این مورد نداریم اما شاید بتوانید با به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد افراد درونگرای مشهور یا ویژگی‌های شخصیتی خودتان به دیگران کمکی کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع: theadventurouswriter

۲۹ شخصیت مشهور درونگرا را بشناسید

برچسب ها theadventurouswriterاشخاص مشهور درونگراشخصیت مشهور درونگرا

29 شخصیت مشهور درونگرا را بشناسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس