انیمه شات: قسمت سی‌ام


انیمه شات: قسمت سی‌ام

پس از یک هفته وقفه با سی‌امین قسمت از انیمه شات همراه شما هستیم و تعداد زیادی خبر و محتوای خوب جالب برای شما آماده کرده‌ایم و امیدواریم از خواندن آن لذت ببرد. اولین خبر انیمه شات این هفته مربوط به انیمه Violet Evergarden است که یک قسمت جدیدی از آن در دست ساخت...

پس از یک هفته وقفه با سی‌امین قسمت از انیمه شات همراه شما هستیم و تعداد زیادی خبر و محتوای خوب جالب برای شما آماده کرده‌ایم و امیدواریم از خواندن آن لذت ببرد.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

اولین خبر انیمه شات این هفته مربوط به انیمه Violet Evergarden است که یک قسمت جدیدی از آن در دست ساخت قرار دارد. این قسمت جدید در تلویزیون پخش نخواهد شد و در چهارمین دیسک بلوری انیمه قرار می‌گیرد. این قسمت در مورد خواتار یک خواننده اوپرا برای نوشتن یک نامه است که در چند ماه فاصله میان قسمت 4 و 5 جریان دارد. در قسمت‌های قبل انیمه شات نیز به یک پروژه مربوط به Violet Evergarden اشاره کردیم که در دست ساخت قرار دارد ولی هنوز معلوم نیست که این پروژه دنباله انیمه است یا با اثر دیگری طرف هستیم.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

یکی از مورد انتظارترین انیمه‌های سال 2018، One Punch Man است که در اولین قسمت‌ها انیمه شات به این اشاره داشتیم که ساخت فصل دوم آن تایید شده است و تایرخ پخش آن به صورت رسمی اعلام نشده بود. با این وجود گمانه‌هایی در مورد پخش انیمه در فصل تابستان وجود داشت که به نظر نمی‌رسد غلط باشند. طی مراسم One Punch Man School Festival اعلام شد که قسمت اول از فصل دوم انیمه One Punch Man در تاریه 21 مرداد پخش می‌شود ولی هنوز معلوم نیست که فصل دوم به صورت رسمی از کی شروع می‌شود و ممکن است بین قسمت یک و دو فاصله وجود داشته باشد و تاریخ رسمی آن اعلام نشده است.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انیمه‌های در ژانر وحشت، انیمه کوتاه Yami Shibai است که ششمین فصل از آن تایید شده است و در تابستان پخش آن شروع خواهد شد. فصل ششم نیز شامل داستان‌های تازه‌ای خواهد بود که بر روی اتفاقات طبیعی تمرکز دارد و بعضی از اعضای قدیمی فصل قبل در این فصل نیز حضور دارند. در Yami Shibai یک راوی مرموز و ترسناک گروهی از کودکان را پیدا و شروع به تعریف داستان‌های ترسناک و افسانه‌های محلی برایشان می‌کند.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

ساخت انیمه‌ای به نام To the Moon تایید شده که از روی یک بازی ویدئویی با همین نام اقتباس شده است. این خبر در حساب یوتیوب خود بازی داده شده است و این پروژه مشترک بین ژاپن و چین یک نیمه سینمایی خواهد بود. To the Moon یک بازی مستقل، ماجراجویی و نقش‌آفرینی است که ابتدا در سال 2011 برای ویندوز منتشر و پس از آن برای لینوکس، اندروید، مک و iOS عرضه شد. این بازی داستان دو دکتر را روایت می‌کند که وارد خاطرات یک مرد در حال مرگ شده‌اند. هدف این دو دکتر از انجام اینکار برآورده کردن آخرین آرزوی این مرد است تا بتواند در آرامش جان خود را از دست دهد.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

در این بند قصد دادن خبر از ساخت دو انیمه جدید را داریم. اولین انیمه Meshinuma نام دارد که از روی مانگایی به همین نام اقتباس می‌شود. ساخت این انیمه بر عهده استودیو Production I.G قرار دارد از دو هفته دیپگر پخشش شروع می‌شود. Meshinuma داستان یک کارمند تنبل به نام آینوما را دنبال می‌کند که فقط در فکر غذا خوردن است. انیمه دوم اما Oshi ga Budoukan Ittekuretara Shinu نام دارد که قرار است داستان زندگی یک اوتاکو (طرفداران سرسخت انیمه و مانگا) را روایت کند که بیش از حد به زندگی انیمه‌ای وابسته شده است.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

در هفته‌های گذشته دو مراسم بزرگ مربوط به انیمه و مانگا در ژاپن برگذار شده است که در آن بهترین اثار معرفی شده‌اند و به بهترین هنرمندان در بخش‌های مختلف جایزه‌ای تعلق خواهد گرفت. اولین مراسم چهل و دومین مراسم Kodansha Manga Awards بود که در در سبک‌های مختلف سه اثر برنده شده‌اند. در ژانر شونن این Beastars نوشته شده به وسیله پارو ایتاگی بود که برنده شده و مانگا Toumei na Yurikago: Sanfujinkain Kangoshi Minarai Nikki نوشته شده توسط باکا اوکیتا بهترین مانگا شوجو لقب گرفت. بهترین مانگا اما دو اثر Sanju Mariko و Fragile: Byourii Kishi Keiichirou no Shoken انتخاب شده‌اند که به ترتیب توسط یوکی اوزاوا و سابورو مگومی نوشته شده‌اند. مراسم دیگر که به تازگی برگذار شده است چهل و هفتمین Japan Cartoonist Association Award بود. در این مراسم جایزه بهترین مانگا را به Morohoshi Daijirou Gekijou نوشته شده به وسیله ایجیرو موراهوشی دادند.

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

برای این هفته بازهم به سراغ یک انیمه سینمایی رفته‌ام و یکی از بهترین آثار در این زمینه را برای شما معرفی می‌کنم. در ابتدا قرار بود انیمه «باد برمی‌خیزد» (The Wind Rises) با نام ژاپنی Kaze Tachinu، آخرین کار هایائو میازاکی باشد و همانطور که شماره‌های قبلی انیمه شات اشاره کردیم، او علاقه زیادی به پرواز داشت. از این رو سعی کرد به عنوان آخرین کارش آرزوی همیشگی خود برآورده کند و واقعا توانست اثری به یاد ماندنی خلق کند. انیمه باد برمی‌خیزد از روی مانگایی به همین نام اقتباس شده است و مانگاکای آن به طور مستقیم از کتابی به نام The Wind Has Risen که توسط «تاتسو هوری» (Tatsuo Hori) در سال 1937 نوشته شده بود، الهام گرفته است. The Wind Rises زندگی‌نامه خیالی «جیرو هوریکوشی» (Jiro Horikoshi) است که یک طراح هواپیماهای جنگی ژاپن بود. میازاکی با ساخت این اثر توانست در سال 2013 بار دیگر نامزد اسکار شود و جوایز بسیاری کسب کرد. داستان انیمه از این قرار است که آرزوی همیشگی جیرو بود که بتواند هواپیما طراحی کند و در این مسیر این طراح ایتالیایی، کاپرونی، الگوی او بود. مشکلات بینایی به او اجازه نمی‌داد که خودش خلبان شود و به همین دلیل تصمیم گرفت تا به یک کارخانه ساخت هواپیما ملحق شود و با طی کردن این مسیر است که او به یکی از ماهرترین طراحان هواپیما در دنیا تبدیل می‌شود.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

میازاکی همه جا بیان کرده است که طرفدار محیط زیست و به شدت مخالف جنگ است و با ساخت انیمه باد برمی‌خیزد به دنیا نشان داد که دیدگاه او نسبت به جنگ، ماشین‌های کشتار، صلح، مرگ و زندگی چیست. اثار استودیو جیبلی هیچوقت فضایی کاملا منفی و تاریک ندارند ولی میازاکی چگونه می‌تواند منفی‌گراییی را زندگی‌نامه طراحی که یکی از بهترین هواپیماهای جنگی را ساخته است، دور کند؟ نتیجه کار کمی پیچیده است ولی میازاکی موفق به انجام آن می‌شود. در طی انیمه ما شاهد این هستیم که شخصیت‌ها رویاهای خود را دنبال می‌کنند، بدون اینکه سختی زندگی واقعی را نادیده گرفته شود. انیمه بر روی اهمیت زندگی تمرکز دارد که باعث می‌شود بیننده با اثری بسیار زیبا روبه رو شوند. The Wind Rises دارای شباهت‌های بسیاری با دیگر ساخته‌های میازاکی است ولی با همه آن‌ها فرق دارد. هایائو میازاکی به سادگی بیننده را جادو می‌کند و معنی واقعی هنر را نشان می‌دهد و واقعا خوشحال کننده است که سال پیش خبر ساخت یک انیمه دیگر را از او شنیدیم.

بیوگرافی — (سامرند قهرمانی)

بیوگرافی ناکابا سوزوکی

ناکابا سوزوکی متولد 8 فبریه 1977 میلادی طراح مانگای ژاپنی است که در استان Fukushima ژاپن به دنیا آمده است. کارهای او عمدتاً در مجلات Weekly Shōnen Jump، Weekly Shōnen Sunday و Weekly Shōnen Magazine منتشر می‌شوند.

اولین مانگایی که وی در عمرش خریده و خواند، مانگای معروف Dr. Slump نوشته آکیرا توریاما (Akira Toriyama) بود. در دوران راهنمایی و دبیرستان، وی از طرفداران مانگاهای Kinnikuman، Hokuto no Ken و Dragon Ball بود که Dragon Ball نیز از آثار معروف دنیای مانگا است که توسط آکیرا توریاما نوشته شده است. اولین اثر حرفه‌ای وی، داستان Revenge بود که در سال 1994 به چاپ رسید و در جوایز Hot Step که توسط شرکت Shueisha برگذار شده بود، نامزد گشت. اولین مانگای نوشته شده توسط او اثر Rising Impact بود که از 1998 تا 2002 در مجله هفتگی شونن جامپ در حال چاپ بوده است. بعد از آن، او کار مانگای Ultra Red را شروع کرد که آن نیز در 2002 شروع شده و در 2003 پایان یافت. Ultra Red نیز در مجله هفتگی شونن جامپ منتشر می‌شد. در سال 2004، سوزوکی اثر بعدی خود را در مجله Ultra Jump به چاپ رسانید که مجله‌ای تحت نظر شرکت Shueisha است. این اثر، Boku to Kimi no Aida ni نام داشت و تا سال 2006 در مجله مذکور به چاپ رسید. دو مانگای بعدی وی، مجله مورد انتشار خود را به Weekly Shōnen Sunday تغییر دادند. این دو اثر، Blizzard Axel و Kongoh Bancho نام دارند که اولی از سال 2005 شروع شده و تا سال 2007 چاپ می‌شد. Kongoh Bancho نیز از 2007 شروع شده و چاپش در 2010 پایان یافت. این اثر در نهایت در 12 جلد جمع آوری گشت. این اثر داستان و حال و هوایی مافیایی گونه دارند که بر روی مردی به نام آکیرا کونگو (Akira Kongoh) تمرکز دارد و نمایش می‌دهد که او چگونه با دیگر رقبایش مبارزه کرده و افراد زیادی را برای هدفش با هم متحد می‌کند.

انیمه شات: قسمت سی‌ام

حال به آخرین و مهم‌ترین اثر سوزوکی می‌رسیم. قطعاً تا به این جا حدس زده‌اید که منظورمان The Seven Deadly Sins یا Nanatsu no Taizai است. این مانگا یکی از محبوب‌ترین آثار است که طرفداران بسیاری چه در ژاپن و چه در سراسر جهان دارد. اقتباس انیمه‌ای از روی این اثر در دو فصل صورت گرفته است. فصل اول با نام Nanatsu No Taizai شناخته می‌شود و 24 قسمت دارد. فصل دوم نیز از انیمه‌های زمستان 2017 بوده که هم اکنون نیز در حال پخش بوده و تا قسمت 17 آن در دسترس است. این اثر، شنبه‌ها پخش می‌شود و Nanatsu no Taizai: Imashime no Fukkatsu نام دارد که دنباله‌ای بر جریانات فصل اول است. فصل دوم نیز قرار است 24 قسمت باشد. داستان در مورد گروهی هفت نفره است که به نام گناه‌های کبیره شناخته می‌شوند و هر کدام دارای قدرتی بسیاراند که پادشاهی آنان را از وظایف‌شان که نگهبانی از کشور و پادشاه بوده، برکنار کرده و محکوم به خیانت شده‌اند. البته، اوضاع کشور روز به روز در حال پسرفت است و مردم از ظلم و ستم به نهایت خود رسیده‌اند. برای همین دلیل، شاهزاده الیزابت (Elizabeth) راهی سفری می‌شود که هفت گناه کبیره را پیدا کرده و از آنان برای نجات کشور کمک بخواهد. این اثر در کنار داستانی زیبا و تا حدودی درگیرکننده، مبارزات جذابی نیز دارد که قطعاً چه در مانگا و چه در انیمه، به خوبی نمایش داده شده‌اند. سوزوکی نوشتن مانگا را در سال 2012 شروع کرد که تا الان نیز این اثر هنوز در حال چاپ است و به پایان خود نرسیده است. تا ماه ژانویه سال 2015 میلادی، این اثر بیشتر از 10 میلیون کپی فروخت و برای سوزوکی سی و نهمین جایزه Kodansha Manga Award را در زمینه بهترین مانگای ژانر شونن در کنار اثر Yowamushi Pedal به ارمغان آورد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت سی‌ام

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود بازی دوچرخه سوار دیوانه اندروید (+مود)