روایت پرویز پرستویی از وحشت 40 ساله صداوسیما تا تعظیم مسعود کیمیایی به ناصر ملک مطیعی


روایت پرویز پرستویی از وحشت 40 ساله صداوسیما تا تعظیم مسعود کیمیایی به ناصر ملک مطیعی

خبرگزاری شبستان: مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی با حضور هنرمندان و جمع کثیری از مردم علاقمند به سینما از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که بامداد ۵ خردادماه در سن ۸۸ سالگی درگذشت، صبح امروز یکشنبه ۶ خردادماه در میان ازدحام جمعیت از مقابل ساختمان شماره دو خانه سینما برگزار شد.

حضور مردم از دو ساعت قبل در خیابان وصال شیرازی سبب شد که پلیس این خیابان را به منظور تشییع پیکر ملک مطیعی ببندد. حضور بازیگران و کارگردانان سینمای ایران از جمله مسعود کیمیایی، محسن امیریوسفی، پرویز پرستویی، علی دهکردی، محمد متوسلانی، پوری بنایی، فریدون جیرانی، سعید راد، فرامرز قریبیان، مریلا زارعی، مهناز افشار، بهزاد فراهانی، داریوش فرهنگ، حسین محجوب، پژمان بازغی، پولاد کیمیایی، بهرنگ علوی و .. از نکات چشمگیر مراسم بود.

«ابراهیم داروغه زاده» مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر، «مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و «منوچهر شاهسواری» مدیرعامل خانه سینما تنها مدیران سینمایی حاضر در این مراسم بودند.

روایت پرویز پرستویی از وحشت 40 ساله صداوسیما تا تعظیم مسعود کیمیایی به ناصر ملک مطیعی

اجرای مراسم بر عهده کامران ملکی بود و او مردم را به آرامش دعوت کرد تا سخنرانی ها آغاز شود.

علی دهکردی، رییس انجمن بازیگران سینمای ایران به عنوان سخنران اول در میان شعارهای مردم حاضر در مراسم که درخواست سخنرانی پرویز پرستویی داشتند، درباره ناصر ملک مطیعی گفت: امروز برابر کسی قرار گرفته ایم که به ما یاد داد «سکوت» برنده ترین سلاح است و او ۴۰ سال با این سکوت به مردم ایران احترام گذاشت.

ازدحام و شعارهای مردم به حدی بود که پوری بنایی پشت تریبون قرار گرفت تا مردم را به آرامش دعوت کند.

سخنران بعدی، محمد متوسلانی بود که با ابراز تاسف از فوت ناصر ملک مطیعی، قضاوت درباره او و کسانی که به او ظلم کردند را به آینده و تاریخ واگذار کرد.

انتقاد پرویز پرستویی به صداوسیما و اهالی سینما؛ ۴۰ سال از اسم امثال ملک مطیعی وحشت داشتیم

پرویز پرستویی خطاب به شعارهای مردمی در مراسم گفت: امروز میهن ما اینجاست و مهر وطن، نیروی اصلی و بزرگ ما است، مهر مردم، مرهم ماست و سایه آن هر روز گسترده تر می شود و وای به حال افرادی که این سایه را نمی خواهند. صداوسیما تازه یادش افتاد که ناصر ملک مطیعی هم وجود دارد در حالی که ناصر خان، تاریخ سینمای ایران است.

وی با بیان اینکه صداوسیما با پول ما و بیت المال، صداوسیما شده است، در سخنانی انتقادآمیز به صداوسیما و مهران مدیری به علت عدم پخش برنامه دورهمی که ناصر ملک مطیعی در آن حضور داشت، اظهار کرد: مهران مدیری عزیز، شما هنرمند شایسته ای هستی، اما چرا از برنامه با حضور ملک مطیعی، دفاع نکردی؟ ما سینمایی ها، یک خانواده هستیم و انتقاد من الان به اهالی سینماست که چرا ۴۰ سال اسمی از ناصر ملک مطیعی و امثالهم نبردیم و از آنها وحشت داشتیم.

پرستویی تاکید کرد: ناصر خان رفت، اما بیایید هوای یکدیگر را بیشتر داشته باشیم و بگذارید نسل جوانی که می آید قدر قدیمی ها را بداند.

روایت پرویز پرستویی از وحشت 40 ساله صداوسیما تا تعظیم مسعود کیمیایی به ناصر ملک مطیعی

کیمیایی: به ناصر ملک مطیعی تعظیم می کنم

مسعود کیمیایی نیز با ابراز تاسف از درگذشت ناصر ملک مطیعی گفت: ناصر رفت، اما اینجا ماندن و فیلم ساختن خیلی سخت است و کسی که اینجا مانده، خیلی سختی کشیده است، به همین دلیل به ناصر ملک مطیعی که با او قیصر را کار کردم تعظیم می کنم. الان دلتنگ بهروز وثوقی هستم چون از دوران جوانی با هم کار کردیم.

وی به صحبت‌های پرویز پرستویی اشاره کرد و افزود: پرویز پرستویی بازیگری بی‌ پروایی است و بدانید ترس، دشمن جسارت است.

امیرعلی ملک مطیعی: چرا هنرمند ممنوع التصویری می‌میرد تصویرش در تلویزیون پخش می شود!

امیرعلی ملک مطیعی، فرزند زنده یاد ناصر ملک مطیعی نیز در این مراسم در سخنانی، آرزویش را دیدن تصویر پدرش بر پرده سینما دانست و گفت: پدرم با کمک های حجت الله ایوبی، رییس وقت سازمان سینمایی در فیلم سینمایی «نقش نگار» علی عطشانی بازی کرد و دوست داشت برای مردم یک یادگاری بگذارد.

وی به پرویز پرستویی و حمایت های او از پدرش نیز اشاره کرد و با انتقاد از صداوسیما گفت: از رییس‌ صدا و سیما سوال می کنم چرا خبر مرگ پدر من از صدا و سیما پخش می‌ شود و این فقط یک سوال است که چطور می‌شود وقتی هنرمندی می‌ میرد، می‌ شود تصویرش پخش شود ولی تا مدتی قبل امکانش نبود!

در این مراسم پژمان بازغی و محسن امیریوسفی نیز سخنانی ایراد کردند. امیریوسفی صدای ضبط شده بهروز وثوقی و پیام تسلیت او را برای مردم پخش کرد.

در پایان مراسم نیز حجت الاسلام آهنگران بر پیکر ناصر ملک مطیعی نماز گذارد و سپس پیکر او به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

پایان پیام/294

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود تیتراژ پایانی سریال گیلدخت از محمد معتمدی + تیتراژ ابتدایی