تنگ گمبیل کجاست؟


تنگ گمبیل کجاست؟ تنگ گمبیل نام منطقه‌ای سرسبز و دیدنی در استان فارس است. این تنگ در نزدیکی روستای ساران و بهشت مکان قرار گرفته است. چرا تنگ گمبیل خاص است؟ آب‌های سرد و روان این تنگه و درختان سرسبزی چون...

تنگ گمبیل کجاست؟

تنگ گمبیل نام منطقه‌ای سرسبز و دیدنی در استان فارس است. این تنگ در نزدیکی روستای ساران و بهشت مکان قرار گرفته است.

چرا تنگ گمبیل خاص است؟

آب‌های سرد و روان این تنگه و درختان سرسبزی چون سنجد و بید به زیبایی این منطفه افزوده‌اند. عشایر قشقایی در شش ماه اول سال میهمان این منطقه خوش آب و هوا هستند.

در سفر به تنگ گمبیل چه می‌بینیم؟

مسیر رسیدن به تنگ گمبیل نیز حال و هوای خاص خودش را دارد. حس و حال عبور از میان باغ‌های سیب و درختان سر به فلک کشیده سپیدار در کنار علف‌زارهای یونجه و شبدر از یادتان نخواهد رفت. در مسیر رسیدن به تنگ گمبیل جاذبه‌هایی وجود دارد که بهتر از پیش از سفر به این منطقه آن‌ها را بشناسیم.

تنگ گمبیل کجاست؟

تنگ براق

در نزدیکی روستای براق تنگه زیبایی با همین نام قرار دارد. سراسر این تنگه پر از زیبایی‌های طبیعی است که عبور از آن برای‌تان یک شگفتی تازه دارد. در وسط این تنگ، از دوره ساسانی سنگ نبشته‌ای به جای مانده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. در قسمتی از تنگ نیز آب‌ به درون حوضچه‌ای می‌ریزد که اغلب گردشگران در آن جا جمع می‌شوند.

تنگ گمبیل کجاست؟

تنگ گمبیل

اگر می‌خواهید در این منطقه از تنگ عبور کنید، در کف آن با رودخانه‌ای به نام گمبیل روبرو می‌شوید که بایستی از بعضی قسمت‌های آن عبور کنید؛ آن هم عبوری خاطره‌انگیز میان رودخانه‌ای که از سپیدان جاری می‌شود و تا نزدیکی دریاچه برم فیروز و قله برم فیروز می‌رسد. مناظر این تنگ هیچ وقت از خاطرتان نخواهد رفت.

تنگ گمبیل کجاست؟

تنگ گمبیل کجاست؟

بهشت گمشده

یکی از مناطق زیبا و خوش آب و هوا در ایران، تنگ بستانک است که به بهشت گمشده شهرت دارد. وجود آبشار‌های کم‌ارتفاع و طبیعت سرسبز این منطقه نیز گواهی بر این موضوع است.

تنگ گمبیل کجاست؟

تنگ گمبیل کجاست؟

بافت قدیمی ایزدخواست

کمی از طبیعت سبز و خوش آب و هوا که فاصله بگیریم می‌توانیم سفری به تاریخ را تجربه کنیم. برای رسیدن به این منطقه باید به بخش مرکزی شهرستان آباده برویم. این شهر پیشینه باستانی بسیاری دارد و مقصد بسیاری از جهانگردانی است که به ایران سفر می‌کنند. در دل شهر تاریخی ایزدخواست قلعه‌ای به همین نام قرار دارد. تجربه قدم زدن در این مکان تاریخی رویای سفر کردن در زمان را برای‌تان محقق می‌کند.

تنگ گمبیل کجاست؟

تنگ گمبیل کجاست؟

کی به تنگ گمبیل برویم؟

نیمه اول سال، این طبیعت را به بهشتی بی‌بدیل تبدیل می‌کند و زیبایی‌های طبیعت به اوج خود می‌رسد. می‌توانید پاها را در آب بگذراید و از آب و هوای خوش منطقه در روزهای گرم سال لذت ببرید.

تنگ گمبیل کجاست؟

در سفر به تنگ گمبیل چه چیز‌هایی با خود ببریم؟

از آنجایی که راهی طبیعت هستید، همراه داشتن صندل طبیعتگردی و لباس اضافه پیشنهاد می‌شود تا نگران خیس شدن کفش‌ها و لباس خود نباشید. کلاه و عینک آفتابی نیز که در فصل تابستان حتما در کوله‌مان جای دارد. همراه داشتن چند کیسه زباله نیز از ملزومات همیشگی سفر است تا زباله‌های خود و احیانا زباله‌های اطراف‌مان را در آن بریزیم و زیبایی را به طبیعت برگردانیم.


97/03/10 | کد مطلب: 2837
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

لینک: https://dalahoo.com/destination.cfm?loc=1 id=16314
به اشتراک بگذارید:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس ناجوری از مهران مدیری که حسابی بد آموزی دارد/ تصویر