«پایان یک داعش» با معرفی برگزیدگان پایان یافت


«پایان یک داعش» با معرفی برگزیدگان پایان یافت

مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» با معرفی برگزیدگان در بخش‌های کارتون، کاریکاتور و پوستر به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه مسابقه «پایان یک داعش» با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون، سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد روایت فتح، محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق ارشاد و برخی مسئولان فرهنگی و هنرمندان در حوزه هنری برگزار شد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه در این مراسم گفت: برگزیدگان این مسابقه در سه بخش پوستر، کارتون و کاریکاتور معرفی می‌شوند. موضوع بخش پوستر، پایان یک داعش بود و بخش کارتون با توجه آزادی حلب و موصل، علاوه بر «پایان یک داعش» موضوعات «حلب آزاد شد» و «موصل آزاد شد» را شامل می‌‌شود.

وی اظهار داشت: 870 شرکت کننده از 64 کشور، 2120 اثر را به دبیرخانه ارسال کردند. این آثار شامل 1078 کارتون، 415 کاریکاتور چهره و 635 پوستر بود. ایران با 329 شرکت‌کننده، چین با 212 هنرمند و ترکیه با 45 شرکت‌کننده بیشترین سهم را در این رویداد داشتند.

برگزیدگان این مسابقه بدین شرح معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند:

بخش کارتون:
نفر اول: آنجل بولیگان از مکزیک
نفر دوم: محمد اکبری از ایران
نفر سوم: پژمان علی پور
همچنین جیتت کوستانا از اندونزی، محمود نظری از ایران و سیدایمان نوری نجفی ایران نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخش کاریکاتور:
نفر اول: امیرمهدی هانی انصاری از ایران
نفر دوم: شانکار پامارتی از هند
نفر سوم: سعید شمس ایران
آنتونیو مانوئل دوس سانتوس از پرتغال، حمیدرضا صادق و یوآخین آلگوئرلوپز از اسپانیا نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخش پوستر:
در بخش پوستر برگزیده‌ای اعلام نشد و چایکا ولادیمیر از روسیه، هابیل لکس دروینسکی از لهستان، حمید نصر از ایران، لی شی از چین و لوک دسچیمائکر از بلژیک تقدیر شدند.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان شیرعلی محمودی، محمد موسوی، سیدمحمد حسینی، حمید حکیمی، رضا کریمی و جاویدالاثر سیدعلی حسینی و مقداد مسعودی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش فارس، 251 اثر با داوری سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و محمدرضا دوست‌محمدی از ایران، به همراه «سیلوانو مِلو» از برزیل و «الکساندر فالدین» از روسیه به نمایشگاه «پایان یک داعش» راه یافتند که این نمایشگاه از 24 اردیبهشت (مشهور به «یوم النکبة» سالروز به رسمیت‌شناختن رژیم صهیونیستی) در حوزه هنری برپا شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)