پراید و پژو بلای جان بازار؛ تعرفه واردات خودروه...


...

با نزدیک شدن به موعد بازگشت تحریم‌های خودرویی، خودروسازان ایرانی هر روز یک حاشیه جدید دارند و در جدیدترین اقدامی که قطعا خبر آن را شنیده‌اید، سایپا اقدام به حذف زه پراید کرد و این موضوع سر و صدای زیادی به پا نمود و واکنش بسیاری از مسئولین و مردم را به همراه داشت. در این بین یکی از نمایندگان مجلس به چرایی حمایت از پراید و پژو در ایران پرداخت و به این موضوع انتقاد کرد.

تبلیغات

پراید و پژو بلای جان بازار؛ تعرفه واردات خودروه...

به گزارش چرخان، محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون صنعت خودروسازی کشور گفت: ما تا چه زمانی قصد داریم که از ورود خودروهای بروز دنیا جلوگیری کنیم و نگذاریم که مردم خودروی با کیفیت سوار شوند؟ آیا نحوه فروش پراید و پژو ما درست است یا ما فقط این خودروها را به زور به خورد مردم می‌دهیم؟

وی در ادامه افزود: ۲۵ سال است که پراید و پژو با همان امکانات و کیفیت تولید می‌شود و با این وجود قصد دارند پراید و پژو گران‌تر شده و مجوز افزایش قیمت بگیرند. این موضوع نتیجه ممانعت از واردات خودروهای با کیفیت خارجی است که خودروسازان داخلی را بی نیاز از تغییرات اساسی در تولیداتشان کرده است. آنها چرا به جای این همه صحبت در مورد قیمت، در مورد کیفیت حرفی به میان نمی‌آورند؟

پراید و پژو بلای جان بازار؛ تعرفه واردات خودروه...

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: این چه نوع خودروی ملی است که اکثر قطعات آن از خارج از کشور می‌آید و واردات آن بسیار زیاد است؟ همین نشانه‌ها و قرائن نشان می‌دهد که خودروی بومی و ملی ساخته نشده است و صرفا شعار است. ما معتقدیم که سالانه باید ۲۰ درصد از تعرفه واردات خودرو کاسته شود تا خودروساز داخلی به فکر افزایش کیفیت محصولات و آپشن‌های خودروی خود باشد تا بتواند قدرت رقابت با محصول خارجی را پیدا کند.

پراید و پژو بلای جان بازار؛ تعرفه واردات خودروه...

عزیزی در پایان گفت: ما در کمیسیون در حال بررسی طرحی هستیم که یک فوریت آن در صحن علنی مجلس تصویب شده است و طی آن قرار است سالانه ۲۰ درصد از تعرفه واردات کاسته شود و در عرض ۵-۶ سال به کلی تعرفه خاصی روی واردات اعمال نشود تا بازار شاهد حضور محصولات با کیفیت باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان