همسر شهید مدافع حرم از امام می گوید؛ او الگوی بی بدیل مهربانی بود


همسر شهید مدافع حرم از امام می گوید؛ او الگوی بی بدیل مهربانی بود

اراک- او را همه به مهربانی و ساده زیستی می شناسند؛ رهبر کبیر انقلاب، همان کسی که با خلوص نیت در دل های مردم جای گرفت و همچون پدری دلسوز، مستضعفان را از یوغ طاغوت رهایی بخشید.


خبرگزاری مهر، گروه استان ها- ثمین مامقانی نژاد، زهرا عباسی: امام خمینی(ره) به عنوان پدری مهربان و رهبری دلسوز برای امت اسلامی ایران بود و همین مردمی بودن موجب شد که نهضت انقلاب اسلامی به ثمر برسد.

مردم ایران اسلامی در سال های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، با پیروی از این رهبر بزرگ دینی و سیاسی توانستند تخت ظلم و جور ستمشاهی را به زیر بکشند و بساط صاغوت را منهدم سازند.

طی سال های پس از پیروی انقلاب اسلامی نیز مردم ایران همواره عشق و ارادت فراوانی به رهبر کبیر انقلاب داشتند که از مردمی بودن و دین مدار بودن بنیان گذار انقلاب نشأت می گرفت.

پس از گذشت ۲۹ سال از رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی، اقشار مختلف مردم، زن و مرد، پیر و جوان... در ایام ارتحال امام، عشق و ارادت خود را به رهبر کبیر ایران اسلامی نشان می دهند و با آرمان های امام راحل تجدید بیعت می کنند.

همسر شهید مدافع حرم از امام می گوید؛ او الگوی بی بدیل مهربانی بود

امام خمینی(ره) یک رهبر مردمی و دارای خلوص نیت بود

فرزند یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس در گفت‌ و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عشق و علاقه بسیاری به امام خمینی(ره) و زادگاه امام دارم و هر ساله در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در بیت تاریخی آن حضرت حضور می یابم.

فرزند شهید: افتخار می کنم فرزند پدری هستم که در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب، پیرو واقعی امام خمینی (ره) بود و در این راه شهید شدوی بیان کرد: افتخار می کنم فرزند پدری هستم که در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب، پیرو واقعی امام خمینی (ره) بود و در این راه شهید شد و امیدوارم من هم بتوانم در عمل رهرو واقعی امام و شهدا و انقلاب اسلامی باشم.

این فرزند شهید بیان کرد: مردمی بودن، ساده زیستی و خلوص نیت امام راحل ویژگی برجسته ایشان است که توانست مردم را با خود همراه کند و در عصر حاضر این ساده زیستی امام می تواند الگویی برای دوستداران و عاشقان امام قرار گیرد تا همه بتوانیم در مسیر تحقق آرمان های امام و انقلاب اسلامی قدم برداریم.

همسر شهید مدافع حرم از امام می گوید؛ او الگوی بی بدیل مهربانی بود

کمک به مستضعفان جامعه دغدغه امام راحل بود

یکی از شاعران استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره امام راحل اظهار داشت: شخصیت و صفات والای امام خمینی(ره) گسترده بوده و از زوایای مختلف می تواند مورد توجه قرار گیرد.

ساده زیستی امام راحل از ویژگی های برجسته ای است که مردمی بودن وی را نمایان می ساخت، امام درد مردم و مستضعفان را می فهمیدفاطمه آل طاهر بیان کرد: با توجه به تجمل گرایی های عصر حاضر، ساده زیستی امام راحل از ویژگی های برجسته ای است که مردمی بودن امام را نمایان می ساخت، در حقیقت امام درد مردم و مستضعفان را می فهمید و برای کمک به آنها تلاش می کرد.

وی عدالت محوری و ظلم ستیزی و روحیه شجاعت و اقتدار را از ویژگی های دیگر امام راحل عنوان کرد و افزود: اقتدار و صلابت این روحانی مبارز مردمی باعث شکل گیری انقلاب اسلامی و سقوط رژیم ظلم محور پهلوی شد.

این شاعر انقلاب اسلامی به غزل «بغض از حنجره افتاد ترک خورد و شکست؛ آخرین فرصت دیدار ترک خورد و شکست» اشاره و عنوان کرد: این غزل از سروده هایم در سوگ فقدان امام راحل می باشد و زبان شعر و شاعری امکان مطلوبی برای توصیف شخصیت والای رهبر کبیر انقلاب است.

همسر شهید مدافع حرم از امام می گوید؛ او الگوی بی بدیل مهربانی بود

مهربانی امام راحل ویژگی مهم شخصیتی وی بود

همسر شهید مدافع حرم نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با نگاهی به زندگینامه امام راحل می توان به شخصیت سرشار از لطف و مهربانی ایشان با مردم، خانواده و کودکان پی برد.

فاطمه غلامی بیان کرد: همسر شهیدم نیز این ویژگی امام خمینی(ره) را در زندگی و رفتار با فرزندان الگو قرار داد و پیرو واقعی راه و منش حضرت امام بود و به آرزوی خود که شهادت در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود دست یافت.

نسل امروز با بهره گیری از زندگینامه و آثار علمای بزرگی همچون امام خمین(ره) می توانند مسیر واقعی زندگی خود را بیابندوی ادامه داد: جوانان و نسل امروز نیز با بهره گیری از زندگینامه و آثار علمای بزرگ و امام راحل می توانند مسیر واقعی زندگی خود را بیابند و آن را الگویی مناسب در زندگی خود قرار دهند، تا همچون حضرت امام سرافراز و موفق در عرصه های مختلف حضور یابند.

غلامی با اشاره به قسمت هایی از صحیفه امام خمینی (ره) بیان کرد: امام راحل خطاب به مسئولان می فرماید مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت قائم(عج) است تا خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت گذاشته و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

کد خبر 4313729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی