هیچ اطلاعاتی از محتوای پیام‌های افراد در اختیار کسی قرار داده نمی‌شود


هیچ اطلاعاتی از محتوای پیام‌های افراد در اختیار کسی قرار داده نمی‌شود

مدیر فنی پیام رسان سروش گفت:‌ اعتماد، کل سرمایه یک اپلیکیشن پیام‌رسان است درنتیجه ما هیچ وقت به خاطر یک دسترسی غیرمجاز، اعتماد کل کاربرانمان را از بین نمی‌بریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا‌، ایمان عیسی زاده، در همایش تیک سوم که با عنوان حریم شخصی در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: ما در پیام رسان سروش سعی می‌کنیم از پروتکل‌های معروف امنیتی استفاده کنیم. علاوه بر آن به صورت مداوم، تست‌های امنیتی را در پیام‌رسانمان انجام می‌دهیم.

وی افزود: هم توسط تیم فنی خودمان در داخل شرکت و هم با تیم‌هایی که بیرون هستند کار می‌کنیم و آنها اگر مساله امنیتی پیدا کنند به ما گزارش فنی می‌دهند و ما برای رفع آن اقدام می‌کنیم.

مدیر فنی پیام­رسان سروش گفت: برخلاف تبلیغات وسیعی‌ای که علیه سروش می‌شود خدا راشکر تابحال هیچ نشت اطلاعاتی و گزارش هک شدن نداشتیم.

عیسی زاده تصریح کرد: همچنین برای حفاظت از محتوای حریم شخصی مردم دیسیپلین‌های خاصی داریم. تا کنون یکبار اتفاق افتاده است که از ما دیتای کاربران را خواسته اند.

وی ادامه داد: پلیس فتای اصفهان اواخر سال گذشته می‌گفت یک کاربری مطلب مجرمانه منتشر کرده و اطلاعات وی را می‌خواست تا پیگیری کند. ما گفتیم مطابق آیین‌نامه‌ای که داریم، مجاز نیستیم اطلاعات بدهیم؛ ضمن این که باید با دستور قضایی بیایید. رفتند و با دستور قضایی آمدند ولی دستورشان کامل نبود. لذا همکاری نکردیم تا این که برای مدیرعامل ما حکم جلب صادر کردند.

مدیر فنی پیام­رسان سروش گفت: با مسئولین مختلف از جمله اعضای شورای عالی فضای مجازی خیلی صحبت کردیم. گفتیم که اگر مردم بخواهند به پیام‌رسان داخلی اعتماد بکنند، در سطح شورا یا قانون گذاری کلان مملکت، باید این تضمین را به مردم بدهند که هیچ وقت دسترسی به دیتای آن‌ها مجاز شمرده نخواهد شد.

عیسی زاده با بیان اینکه واقعیت این است که سرویسی که مورد انتظار دولت یا حاکمیت از امثال ما هست، برخلاف تصورات عمدتا منع سرویس است گفت: یعنی مثلا می‌گویند فلانی رفتار نامناسبی انجام می‌دهد، دسترسی وی را قطع کنید. من قطع می‌کنم ولی این که او چه کسی بود، کجا بود، چه زمانی پیام داد، به چه کسی پیام داد، رفیقش کیست و ... اینها را ما نمی‌توانیم انتقال بدهیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: با مصوباتی که در شورای عالی فضای مجازی داشتیم، این مساله تا بخش زیادی محقق شده است. رئیس قوه قضائیه هم یک ابلاغیه داشت و برای قضات توضیح داد که وقتی می‌خواهند حکمی صادر بکنند، محدودیت‌هایشان چیست.

مدیر فنی پیام­رسان سروش فتوای گفت: فتوای مقام معظم رهبری هم که خیلی بیشتر به ما کمک کرد. فتوای رهبری خطاب به خود ما پیام‌رسان‌ها بود که شما حق ندارید اطلاعات شخصی بدهید. هم‌چنین مرکز ملی فضای مجازی که بازوی اجرایی شوراست، در این زمینه به شدت فعال شده است. وزارت ارتباطات هم همینطور و می‌گوید اگر هر نوع دسترسی از هرجایی از شما خواسته شد، به ما ارجاع بدهید که ما اول برویم با تمام قوانین حقوقی بسنجیم.

عیسی زاده عنوان کرد: اعتماد، کل سرمایه یک اپلیکیشن پیام‌رسان است. درنتیجه ما هیچ وقت به خاطر یک دسترسی غیرمجاز، اعتماد کل کاربرانمان را از بین نمی‌بریم، حتی یک دسترسی غیرمجاز باعث می‌شود کل اعتماد از بین برود. شما دیدید سر فیسبوک با آن همه قدرت تبلیغاتی و رسانه ای گسترده به خاطر دسترسی‌های غیرمجاز چه بلایی آمد. تمام دنیا علیه‌ آن گارد گرفتند.

وی اضافه کرد: با گذشت زمان وقتی مردم می‌بینند که ادعاهای دسترسی و هک واقعیت ندارد کم کم این اعتماد شکل می‌گیرد، ولی واقعیت امروز این است که فعلا هجمه‌های رسانه‌ای سنگینی علیه سروش وجود دارد.

مدیر فنی پیام رسان سروش خاطر نشان کرد: پیام‌رسان سروش در حال حاضر بیش از یازده میلیون کاربر دارد؛ قبل از این که فیلترینگ تلگرام انجام شود، پیام رسان سروش برنامه مفصلی برای جذب کاربر شروع کرده بود و تا قبل از فیلترینگ، سروش بیش از هفت میلیون کاربر داشت. بعد از فیلترینگ تا زمان حاضر حدود چهار میلیون کاربر دیگر جذب شده است. جذب این چهار میلیون کاربر جدید با شیب کمی بوده است.

عیسی زاده در پایان گفت:‌ یک تیم 45 الی 50 نفره به صورت شبانه‌روزی از دانشگاه‌های مختلف کشور، جهت کارهای فنی مشغول کار هستند که با مجموعه مشاورین و افراد تیم بازار و کسب و کار و ... تقریبا به 80 نفر می‌رسد. تا کنون این حجم از ارائه سرویس با این سطح در هیچ شرکتی از ایران تجربه نشده است. زمانی که سروش شروع به کار و جذب کاربر کرد، رقیب خیلی بزرگی مثل تلگرام در بازار، کار جدی می‌کرد و بازار را در دست داشت. ما همیشه قائل به این هستیم که گرچه منابع در اختیارمان خیلی محدود است، اما در همین فضای رقابتی کار کنیم و سرویس را به نحو مطلوب به مخاطب ارائه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟