ابتکار: ورزش دختران در مدارس عامل نشاط دانش آموزان است


ابتکار: ورزش دختران در مدارس عامل نشاط دانش آموزان است

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: آموزش و پرورش باید مسأله ورزش دختران را از بعد ایجاد نشاط و شادی در میان دانش آموزان دختر مورد توجه قرار دهد نه اینکه فقط از منظر سلامت به ورزش دختران توجه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی در محل وزارت آموزش و پرورش افزود: مسأله ورزش را فقط در بعد سلامت که موضوع بسیار مهمی است و از هزینه های سنگین جلوگیری می کند نبینیم بلکه به موضوع نشاط و سبک زندگی صحیح نیز توجه کنیم.
ابتکار ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای ورزش، بنیادین و بلندمدت است، در کشور نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است اما باید این آموزش ها افزایش یابد چون سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش بسیار موثر است و اثرات آن را در آینده خواهیم دید.
وی ابراز امیدواری کرد که به این موضوع بسیار مهم توجه جدی شود چون دختران دانش آموز جامعه ما با مشکلات کم تحرکی مواجه هستند.
ابتکار اضافه کرد: اینکه درس تربیت بدنی برای دختران شکل گیرد در مهارت های زندگی آنها بسیار تاثیرگذار است. معلمان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا اصلاح سبک زندگی و آموزش مهارت های زندگی را به دانش آموزان ارائه دهیم.
ابتکار از نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به مقوله ورزش دختران دانش آموز قدردانی کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی باید در این موضوع همکاری داشته باشند.
وی سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش را موثر دانست و افزود: امیدواریم به موضوع ورزش که شادابی را برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد بیشتر توجه شود.
وی به اجرای طرح تاب آوری در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون این طرح در تمام استان ها در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با افزایش تاب آوری اجتماعی بخشی از مشکلات جامعه را نیز حل کرد. چون شادابی و نشاط می تواند در تاب آوری اجتماعی بسیار موثر باشد.
جلسه ستاد تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی در محل وزارت آموزش و پرورش با حضور سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.
طرح آموزش آموزگاران پایه برای توجه به آموزش ورزش دختران از سوی وزارت آموزش و پرورش با هدف ایجاد نشاط و شادابی در میان دانش آموزان دختر به اجرا گذاشته شده است تا دانش آموزان دختر به سلامت و نشاط کافی برسند.
تاکنون ٣٠ هزار نفر از آموزگاران پایه در کشور برای ارائه آموزش های ورزشی در کشور آموزش دیده اند و قرار است ١٨٧ هزار آموزگار پایه از این آموزش ها بهره‌مند شوند.
از مجموع ١٣ میلیون دانش آموز در کشور حدود 6 میلیون و 5١4 هزار و ١٩٠ نفر از آنها دختر هستند.
اجتمام * ٧٢6٨ * 3063

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟