طرح توسعه بندر تیاب آغاز شده است


طرح توسعه بندر تیاب آغاز شده است

میناب - فرماندار ویژه میناب گفت: بندر تیاب جزء یکی از بنادر کهن و تاریخی کشورقرار دارد که طرح توسعه آن در میان بنادر کوچک کشور آغاز شده است.


ابوذر مهدی نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود ظرفیت های مهم بندری در شهرستان میناب، بندر تیاب را یکی از ظرفیت های مهم در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بندر تیاب یکی از قدیمی ترین بنادر در کشور است که نیازمند توجه بیشتر برای رونق شهرستان است.

نخعی بیان داشت: طرح توسعه بنادر کوچک در کشور از اولویت سازمان بنادر خارج شده بود اما با توجه به موقعیت مهم شهرستان میناب در حوزه دریایی و حمل ونقل در صادرات و سابقه تاریخی بندر تیاب نیازمند بازنگری و توجه بیشتر برای توسعه این بندر بودیم.

فرماندار ویژه میناب عنوان داشت: در سی سال گذشته اقدامات شایسته و لازم در بندر تیاب صورت نگرفته بود اما با توجه به پیگیری های نماینده و مسئولان استانی در سطح کشور توانستیم با نگاه های مسئولان کشوری به موقیعت شهرستان میناب، فعالیت بندر تیاب را آغاز کرده وتوجه آنها را جهت توسعه و پیشرفت بندر تیاب جلب کنیم.

وی لایروبی بندر تیاب را یکی از اقدامات مناسب برای پشرفت عنوان کرد گفت: در کنار صادرات انجام شده در این مدت و همچنین اسکله سازی در این بندر می توان جایگاه بندر تیاب را در استان و کشور به نقطه اوج رساند.

نخعی با توجه به شرایط موجود در بندر تیاب به خصوص ساخت بازارچه ملوانی و شرایط حمل کالا توسط ملوانان و نگاه مثبت دولت به این منطقه عنوان کرد: آینده بندر تیاب بسیار روشن است و این بندر می تواند به محل ترانزیت کالا در شرق هرمزگان و شهرستانهای همجوار از میان بنادر کوچک در هرمزگان وکشور تبدیل شود.

فرماندار ویژه میناب گفت :یکی از ظرفیت های مهم این بندر که میتواند به آینده شهرستان میناب کمک اساسی کند صادرات محصولات تولید شده در شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اوراسیا است

کد خبر 4319373

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟