برداشت زیره از مزارع نظرآباد آغاز شد


برداشت زیره از مزارع نظرآباد آغاز شد

​مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد از آغاز برداشت زیره سبز در 38 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

ایرج الماسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: با توجه به سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مبنی بر توسعه کشت گیاهان دارویی، شهرستان نظرآباد اقدام به ترویج کشت این گیاهان نمود و موفق به کشت 38 هکتار زیره در سال زراعی 96-97 شد که پیش بینی می‌شود از این اراضی، 30 تن زیره برداشت شود.

الماسی افزود : گیاه زیره از خانواده چتریان و دارای طبع گرم و خشک بوده و دارای خواص درمانی فراوان و حاوی آنتی اکسیدان است.

وی ادامه داد: محدوده دمایی رشد زیره سبز بین 30-9 درجه سانتیگراد بوده و در خاک‌های شنی لومی درصد بالای سبز شدن را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد بیان کرد: این گیاه برخلاف عملکرد نسبتاً کم، دارای ارزش اقتصادی بالایی است؛ به نحوی که هر کیلوگرم زیره سبز بوجاری شده حدود 28 هزار تومان به فروش می‌رسد و با توجه به اینکه در زمین‌های آیش بصورت دیم کاشت می‌شود ، می‌تواند کمک حال معیشت کشاورزان در منطقه باشد.

این مسئول ادامه داد: همچنین، علاوه بر ارزآوری، این محصول از جهت اشتغال زایی نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: گیاه زیره به علت ویژگی‌های خاصی همچون نیاز آبی کم، فصل رشد نسبتاً کوتاه و ایجاد تعادل در توزیع زمانی کار زارعین و ماشین آلات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از آنجایی که گیاهی صادراتی است کمتر دچار نوسان قیمت می‌شود.

لازم به ذکر است کشت زیره در استان البرز برای اولین بار انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی