16 مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی


16 مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی

تخم مرغ، یک خوراکی سرشار از مواد مغذی است. نحوه مصرف آن نیز بسته به ذائقه فرد، متغیر است. معمولا تخم مرغ را به صورت سرخ شده، املت یا آب پز می‌خورند. در این نوشتار 16 مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی را بیان میکنیم. با ما همراه باشید. خوراکی‌هایی مانند کیک اسفنجی نیز با تخم مرغ درست می‌شود. هیچ شکی در مفید بودن تخم مرغ وجود...

تخم مرغ، یک خوراکی سرشار از مواد مغذی است. نحوه مصرف آن نیز بسته به ذائقه فرد، متغیر است. معمولا تخم مرغ را به صورت سرخ شده، املت یا آب پز می‌خورند. در این نوشتار ۱۶ مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی را بیان میکنیم. با ما همراه باشید.

16 مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی

خوراکی‌هایی مانند کیک اسفنجی نیز با تخم مرغ درست می‌شود. هیچ شکی در مفید بودن تخم مرغ وجود ندارد. زرده و سفیده تخم مرغ دارای خواص بسیاری برای سلامتی هستند. بسیاری از ورزشکاران، برای تناسب اندام و سلامتی خود، تخم مرغ را به صورت خام نیز مصرف می‌کنند. تخم مرغ آب پز نیز خواص زیادی برای سلامتی دارد.

مواد مغذی موجود در تخم مرغ

تخم مرغ، پروتئین بالایی دارد. نوع پروتئین موجود در تخم مرغ، پروتئین حیوانی است. حقایق تغذیه‌ای تخم مرغ را در این‌جا آورده‌ایم:

انرژی ۱۴۳ کیلوکالری
کربوهیدرات ۰.۷۲ گرم
پروتئین ۱۲.۵۶ گرم
چربی کل ۹.۵۱ گرم
فیبر رژیمی ۰ گرم
آب ۷۶.۱۵ گرم
قند کل ۰.۳۷ گرم
ویتامین‌ها
فولات ۴۷ میلی‌گرم
نیاسین ۰.۰۷۵ میلی‌گرم
ریبوفلاوین ۰.۴۵۷ میلی‌گرم
تیامین ۰.۰۴۰ میلی‌گرم
ویتامین A ۵۴۰ واحد بین‌المللی
پیریدوکسین ۰.۱۷۰ میلی‌گرم
ویتامین C ۰
ویتامین D ۸۲ واحد بین‌المللی
ویتامین E ۱.۰۵ میلی‌گرم
ویتامین K ۰.۳ میلی‌گرم
مواد معدنی
کلسیم ۵۶ میلی‌گرم
آهن ۱.۷۵ میلی‌گرم
منیزیم ۱۲ میلی‌گرم
فسفر ۱۹۸ میلی‌گرم
زینک ۱.۲۹ میلی‌گرم
سدیم ۱۴۲ میلی‌گرم
پتاسیم ۱۳۸ میلی‌گرم
لیپیدها
اسیدهای چرب اشباع ۳.۱۲۶ گرم
اسیدهای چرب تک غیر اشباع ۳.۶۵۸ گرم
اسیدهای چرب چند غیر اشباع ۱.۹۱۱ گرم
اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۳۸ گرم
کلسترول ۳۷۲ میلی‌گرم
مطلب مرنبط: خواص تخم مرغ: ۱۵ خاصیت تخم مرغ برای سلامتی+ ۵ مضرات تخم مرغ

این‌ها برخی از ترکیبات موجود در تخم مرغ – سرخ شده یا آب پز – هستند. مصرف منظم تخم مرغ باعث بروز بیماری قلبی نمی‌شود چرا که کلسترول موجود در آن کلسترول خوب است. می‌توانید روزانه یک تخم مرغ بخورید زیرا کالری کافی داشته و انرژی مورد نیاز شما را تامین می‌کند. کالری موجود در یک تخم مرغ، ۴۴ است. بیایید به خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی نگاهی بیندازیم.

تخم مرغ آب پز خواص بسیاری برای سلامتی دارد. مصرف تخم مرغ آب پز انتخاب خوبی است زیرا روغن که ارزش غذایی آن را پایین می‌آورد، در تهیه آن به کار نمی‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، پختن غذا را به سرخ کردن ترجیح می‌دهند. غذاهای بسیاری هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت آب پز مصرف کرد که از میان آن‌ها می‌توان به سیب زمینی، توفو و مرغ اشاره کرد. خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی را در این‌جا آورده‌ایم:

۱. سلامت مغز

مغز یکی از اعضای بدن است که نقش اصلی را در عملکردهای بدن بر عهده دارد. با بالا رفتن سن، توانایی‌های مغز نیز کاهش می‌یابد – به ویژه اگر کاری برای تقویت آن انجام نشود. مصرف روزانه تخم مرغ آب پز می‌تواند تاثیر بلند مدتی بر سلامت مغز بگذارد. بنابراین برای سلامت مغز، تخم مرغ آب پز بخورید زیرا دارای ترکیبی به نام کولین است.

۲. تقویت چشم‌ها

تخم مرغ حاوی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم‌ها مفید است. بنابراین فقط هویج نیست که در سلامت چشم‌ها تاثیر دارد. خوردن روزانه تخم مرغ آب پز از دوربینی و نزدیک‌بینی چشم جلوگیری می‌کند. بنابراین قرار دادن تخم مرغ آب پز روی برنج خود، هیچ ضرری ندارد. چشم‌ها برای دیدن زیبایی‌های دنیا آفریده شده‌اند. بنابراین باید از آن‌ها مراقبت کنیم چرا که سرمایه ما هستند.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل که نیاز دارید بیش‌تر تخم مرغ بخورید

۳. براق کردن ناخن‌ها

ماده‌ای به نام آنتی اکسیم نیز در تخم مرغ وجود دارد که ناخن‌ها را براق‌تر می‌کند. اگرچه ناخن‌ها کوچک هستند و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما داشتن ناخن‌های سالم و محکم رویای هر کسی است. بنابراین مصرف روزانه تخم مرغ، خوب است.

16 مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی

۴. حفظ قدرت استخوان‌ها

سلامت استخوان‌ها برای بدن بسیار مفید است زیرا در به انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند. سلامت استخوان‌ها با افزایش سن به خطر می‌افتد. یکی از مشکلات مربوط به استخوان پوکی استخوان است که از قدرت استخوان‌ها می‌کاهد. برای جلوگیری از پوکی استخوان زودهنگام بهتر است خوراکی‌هایی مغذی مانند تخم مرغ مصرف کنیم. به علاوه، چهار روز در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنیم.

مطلب مرتبط: بهترین خوراکی ها برای صبحانه

۵. جلوگیری از سرطان سینه

سرطان سینه دومین سرطان کشنده در اندونزی محسوب می‌شود. سرطان سینه نه تنها زنان بلکه مردان را نیز مبتلا می‌کند اما آسیب‌پذیری زنان در برابر آن بیشتر است. اولین گام در جلوگیری از سرطان سینه تغییر الگوی زندگی و داشتن یک زندگی سالم‌تر است.

علاوه بر این، بررسی سینه‌ها در خانه نیز به تشخیص این بیماری کمک می‌کند. زیرا تشخیص زودهنگام سرطان به درمان سریع آن کمک می‌کند. اگر سرطان به مراحل نهایی و پیشرفته برسد، درمان آن سخت می‌شود. خوردن تخم مرغ آب پز می‌تواند خطر سرطان سینه در زنان و مردان را کاهش دهد.

۶. کمک به رفع کم‌خونی

کم‌خونی، نوعی بیماری است که به دلیل کاهش ماده‌ای به نام هموگلوبین در خون ایجاد می‌شود. هموگلوبین در رساندن اکسیژن به سلول‌های قرمز خون و تامین نیاز اندام‌های بدن نقش دارد. کم‌خونی باعث رنگ پریدگی، خستگی و سردرد فرد می‌شود. بنابراین، خوردن تخم مرغ به افراد مبتلا به کم‌خونی توصیه می‌شود. زیرا ماده‌ای به نام آهن در تخم مرغ وجود دارد که می‌تواند عملکرد هموگلوبین در بدن را بهبود بخشد.

۷. مفید برای رژیم غذایی

خبر خوب بعدی برای خانم‌هایی است که به فکر داشتن اندامی زیبا هستند. داشتن تناسب اندام، ایده‌آل همه افراد به ویژه زنان است. تناسب اندام، اعتماد به نفس افراد را بالا می‌برد.

یک گام برای داشتن اندامی ایده‌آل، مصرف منظم تخم مرغ آب پز است. خورن تخم مرغ آب پز برای صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند. ناهار خود را نیز در اندازه‌های مناسب میل کنید. شب‌ها نیز اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید میوه‌هایی که قند پایینی دارند مانند آووکادو مصرف کنید. چنین رژیم غذایی منظمی به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: با خوردن ۳ تخم مرغ در روز این ۵ اتفاق برای بدن تان می‌افتد

۸. جلوگیری از ریزش مو

یکی از خواص مهم تخم مرغ آب پز، کمک به جلوگیری از ریزش مو است. ویتامین A و ویتامین E موجود در این خوراکی در جلوگیری از ریزش مو موثرند.

۹. محدود کردن جذب کالری

تخم مرغ آب پز برای محدود کردن جذب کالری در بدن نیز مفید است. بنابراین مصرف آن برای همه و به ویژه افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند مناسب است.

۱۰. جلوگیری از آسیب دیدن موها

تغییر دائمی شامپو و رنگ کردن موها باعث آسیب و شکنندگی آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله می‌توان تخم مرغ آب پز را در برنامه غذایی گنجاند.

۱۱. افزایش رشد مو

اگر به کم‌مویی یا طاسی دچار هستید، برای رفع آن می‌توانید تخم مرغ آب پز بخورید. مواد موجود در تخم مرغ آب پز به تسریع فرآیند رشد مو کمک می‌کنند.

۱۲. ساخت و ترمیم سلول‌ها

یکی دیگر از خواص تخم مرغ آب پز ساخت و ترمیم سلول‌های بدن است. کولین موجود در آن به ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ فایده تخم مرغ که نمی دانستید

۱۳. براق کردن موها

خواص دیگر تخم مرغ آب پز برای سلامتی چه هستند؟ خوردن منظم تخم مرغ آب پز، راهی کاملا طبیعی برای براق کردن موهاست. اسیدهای چرب موجود در تخم مرغ به سلامت و براق شدن موها کمک می‌کنند.

۱۴. کاهش کلسترول بد

اگر به کلسترول بالا دچارید می‌توانید آن را با مصرف تخم مرغ آب پز درمان کنید. وجود امگا۳ در تخم مرغ در پایین آوردن کلسترول بد و کلسترول کل موثر است.

۱۵. کمک به گردش خون

برای گردش خون مناسب، تخم مرغ آب پز را در صبحانه میل کنید. مواد موجود در تخم مرغ برای گردش خون عالی هستند.

۱۶. حفظ و افزایش متابولیسم بدن

متابولیسم، فرآیندی است که نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند. برای حفظ و افزایش آن می‌توانید تخم مرغ آب پز مصرف کنید زیرا ویتامین B12 بالای موجود در آن به حفظ و افزایش متابولیسم کمک می‌کند.

16 مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتینکاتی برای آب پز کردن تخم مرغ

قبل از آب پز کردن تخم مرغ، به موارد زیر نگاهی بیندازید:

۱. تخم مرغ تازه تهیه کنید. برای اطمینان از تازه بودن تخم مرغ، آن را در آب بگذارید، اگر بالا نیامد، تازه است.

۲. آب را در ظرف ریخته و تخم مرغ را در آن بگذارید. سپس آن را روی شعله قرار دهید.

۳. پس از جوش آمدن، شعله را خاموش کنید، تخم مرغ‌ها را از آب درآورده و در ظرف آب سردی که قبلا آماده کرده‌اید بگذارید.

۴. چند دقیقه صبر کنید، سپس پوست آن‌ها را بگیرید.

بعد از گرفتن پوست می‌توانید تخم مرغ‌را مصرف کنید. اگر تخم مرغ‌ها را برای مصرف فردا می‌خواهید، آن‌ها را در یخچال قرار دهید.

موارد بالا، تمام خواص تخم مرغ برای سلامتی هستند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: drhealthbenefits

۱۶ مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی

نوشته های مرتبط

۲۰ فایده خانه تمیز برای سلامتی که فکرش را نمی‌کنید...
خواص ریحان: ۲۵ فایده ریحان برای سلامتی + چند دستور پخت...
خواص روغن گردو: ۱۶ فایده شگفت انگیز روغن گردو برای سلامتی و ...
۱۸ مهمترین علائم فشار خون پایین+ علت ها و ۵ درمان خانگی...
خواص باقلا: ۱۶ فایده شگفت‌انگیز باقلا برای سلامتی...
خواص میخک: ۲۶ فایده شگفت‌انگیز میخک برای سلامتی...
خواص برنج: ۸ فایده اثبات شده مصرف روزانه برنج برای سلامتی...
خواص روغن بادام تلخ: ۹ بهترین فایده روغن بادام تلخ که حتما ب...
۱۰ مهمترین فواید رژیم گیاهخواری برای بیماری دیابت...
خواص گواوا: ۳۱ فایده شگفت‌انگیز گواوا برای سلامتی، پوست و مو...
۱۰ برترین خواص آب پرتقال برای سلامتی...
۲۰ مهمترین علائم کم خونی که به شما هشدار می‌دهند...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb{ display:block!important; -webkit-transition:-webkit-transform 0.3s ease-out!important; -moz-transition:-moz-transform 0.3s ease-out!important; -o-transition:-o-transform 0.3s ease-out!important; -ms-transition:-ms-transform 0.3s ease-out!important; transition:transform 0.3s ease-out!important; } .yuzo_related_post .relatedthumb:hover{ -moz-transform: scale(1.1); -webkit-transform: scale(1.1); -o-transform: scale(1.1); -ms-transform: scale(1.1); transform: scale(1.1) } .yuzo_related_post{ overflow:inherit!important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال