آثار تاریخی استان کردستان نیازمند اعتبارات ویژه


مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان، با تشریح وضعیت آثار تاریخی استان، گفت:...
مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان، با تشریح وضعیت آثار تاریخی استان، گفت: اعتبارات مربوط به مرمت و احیاء آثار تاریخی، پاسخگوی این آثار نیست و نیازمند اختصاص اعتبار ویژه است.

به گزارش ایسنا، محسن علوی در جلسه بررسی وضعیت آثار و ابنیه‌ی تاریخی و پروژه‌های ملی گردشگری استان اظهار کرد: برخی از آثار تاریخی از جمله عمارت مشیردیوان، عمارت خسروآباد، موزه مردم شناسی خانه کُرد و تعدادی دیگر از بناهای استان جزء شاخص ترین آثار غرب کشور هستند که می توان در صورت تملک کامل، احیا و مرمت، از آنها در راستای توسعه گردشگری و سایر بخش‌های فرهنگی بهره برد .

وی با ارائه گزارشی از طرح های در دست احداث توسط بخش خصوصی در حوزه گردشگری، افزود: کمپ گردشگری قشلاق گریزه در صورت تکمیل شدن می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق گردشگری استان باشد.

جعفری نژاد، رئیس گروه فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در ادامه این جلسه با اعلام آمادگی سازمان برنامه و بودجه کشور جهت اختصاص اعتبار برای مرمت و بهسازی آثار تاریخی استان، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور برای رفع مشکلات در بخش مرمت و احیا، آثار تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، در پایان به منظور بررسی وضعیت آثار تاریخی و طرح‌های گردشگری در دست احداث، اعضاء حاضر در جلسه با همراهی فرماندار شهرستان سنندج، شهردار و تنی چند از مسئولان از این آثار تاریخی و طرح‌ها بازدید کردند.


انتهای پیام


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته