طرز تهیه گرانولا: 20 دستور تهیه آسان و خوشمزه گرانولا


طرز تهیه گرانولا: 20 دستور تهیه آسان و خوشمزه گرانولا

گرانولا یک خوراکی مناسب برای صبحانه یا میان وعده است که بسیار سالم و دلچسب است و تنوع فراوانی نیز دارد. گرانولا انواع مختلفی دارد چندین دستور و طرز تهیه گرانولا در طعم ها و مواد مختلف وجود دارد که عاشقان این خوراکی را از خود بیخود می‌کند. دستور اولیه و اصلی گرانولا این است که معمولا از ترکیب غلات، عسل،‌دانه های روغنی، آجیل، ماست و میوه های خشک...

گرانولا یک خوراکی مناسب برای صبحانه یا میان وعده است که بسیار سالم و دلچسب است و تنوع فراوانی نیز دارد. گرانولا انواع مختلفی دارد چندین دستور و طرز تهیه گرانولا در طعم ها و مواد مختلف وجود دارد که عاشقان این خوراکی را از خود بیخود می‌کند. دستور اولیه و اصلی گرانولا این است که معمولا از ترکیب غلات، عسل،‌دانه های روغنی، آجیل، ماست و میوه های خشک شده تهیه می‌شود. همچنین می‌توانبه این ترکیب خوراکی ها شیر هم افزود تا ارزش غذاییش را بالا برد.

طرز تهیه گرانولا: 20 دستور تهیه آسان و خوشمزه گرانولا

اگر تا به حال یاد نگرفته‌اید گرانولای غلات جو و آجیل برشته‌ی خودتان را درست کنید، پس این مقاله مخصوص شماست! نه تنها انجام این کار توسط خودتان بسیار ارزان‌تر از آب در می‌آید، بلکه به طرز باورنکردنی ساده نیز هست. امیدوارم تنوع زیاد طرز تهیه گرانولا ارائه شده در این مقاله شما را به یکی از عاشقان گرانولا تبدیل کند یا حداقل باعث شود پختن آن را امتحان کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواعی از دستورهای طرز تهیه گرانولا آشنا کنیم.

گرانولا انواع و اقسام مختلفی دارد که با مواد غذایی مختلفی تهیه می‌شود. نکته مهم در تهیه گرانولا این است برای پخت آن باید از بذر کتان یا سیاه دانه به عنوان مصلح استفاده کرد، که به بهبود هضم آن کمک می‌کند. گرانولا هم می‌تواند به عنوان اسنک در کنار شیر یا ماست استفاده شود هم شیرینی گرانولا به عنوان دسر سرو شود. نام گرانولا اولین بار به عنوان غلات تجاری یا غلات فرآوری شده در اواخر قرن نوزدهم میلادی ثبت شد و بعدها تغییرات گسترده‌ای در آن صورت گرفت. گرانولا دستور تهیه آسانی دارد و شما به راحتی می‌توانید این ماده غذایی مغذی را در خانه تهیه کنید.

مطلب مرتبط: ۹ طرز تهیه فلافل خانگی که شما را معتاد غذاهای مدیترانه ای می‌کند

۱. گرانولای فندق

این یک نوع گرانولای پر پروتئین با استفاده از فندق، بادام، و تخمه آفتابگردان است که یک صبحانه‌ی سالم و سیر کننده به حساب می‌آید. می‌توانید آن را با ماست یونانی ساده مصرف کنید.

۲. گرانولای بادام-نارگیلی

یک نوع گرانولای مملو از نارگیل، بادام، و شکلات تلخ است. در این دستور تهیه می‌توان با استفاده از کره بادام و روغن نارگیل طعم بیشتری به گرانولا بخشید.

۳. گرانولای پرتقال-کرنبری

این دستور تهیه ی معطر گرانولا با استفاده از مزه‌ی پرتقال، گردو، کمی دارچین، و کرنبری طعم زیادی به خود می گیرد. این ترکیب طعم و مزه‌ها برای فصل پاییز فوق‌العاده است.

۴. گرانولای روغن زیتون با زردآلوی خشک شده و پسته

وقتی مزه‌ی نسبتا تلخ زیتون به این گرانولای زردآلو و پسته طعم اضافه می‌شود طعم پیچیده‌ای به خود می‌گیرد که در عین حال باعث سالم‌تر و خوش ترکیب‌تر شدن آن می‌شود.

۵. گرانولای وانیل بادام

این گرانولای وانیل بادام ترکیب طعمی کلاسیک است و همان مزه‌ای را می‌دهد که گرانولاهای موجود در سوپرمارکت‌ها دارند و خانواده‌ی شما با آن آشنا است و آن را دوست دارد. مصرف آن با ماست یا شیر فوق العاده می‌شود.

۶. گرانولای سیاه گندم ترد

این گرانولا به خاطر سیاه گندم و تخمه آفتابگردان فوق العاده ترد است، که همین امر در عین عاری بودن از گلوتن مواد مغذی لازم را نیز به آن می‌افزاید.

۷. گرانولای گردو – کدو تنبل

پوره‌ی کدو تنبل، ادویه، و شربت افرا به این گرانولای پاییزی طعمی شاد و خاص جشن و ضیافت می‌بخشد. پوره‌ی کدو تنبل جایگزین مقداری از چربی نیز می‌شود.

۸. گرانولای گردو دارچین

گرانولایی با طعم دارچین و تخم کتان و گردوی سالم و مغذی. هنگام سرو کردن می‌توانید تکه‌هایی از سیب یا موز تازه به آن بیفزایید.

۹. گرانولای زنجبیل شیرین، نارگیل، و کینوآ

کینوآی سالم و مغذی در عین ساختن یک گرانولای بدون گلوتن، باعث ترد شدن آن نیز می‌شود. زنجبیل شیرین طعم تند و شیرین خاص و متفاوتی به آن می‌بخشد.

۱۰. گرانولای کره‌ی بادام زمینی

یک مخلوط خیس تر از حد معمول که نتیجه‌ی آن خوراکی ترد و پر مایه است. در این دستور گرانولای آجیلی برای طعم دهی بیشتر از کره‌ی بادام زمینی و بادام زمینی بو داده استفاده می‌شود.

۱۱. گرانولای سیب دارچین

یک گرانولای ساده‌ی بدون آجیل که به جای روغن از پوره‌ی سیب استفاده می‌کند. بعد از سرد شدن و برای آن که طعم سیب بدهد سیب‌های خشک شده را به آن اضافه کنید و با ماست میل نمایید.

۱۲. گرانولای بدون غلات سالم

اگرگرانولا دوست دارید اما غلات مصرف نمی کنید، این دستور تهیه‌ی گرانولای بدون غلات را امتحان کنید. این خوراک شامل هر چیزی که بخواهید می‌شود به استثناء بلغور جو دو سر.

۱۳. طرز تهیه گرانولا لیمو بلوبری

یک گرانولای منحصر به فرد، غلات مانند است که در آن از برشتوک و ارزن بو داده استفاده می‌شود و مصرف آن با شیر عالی می‌شود. بلوبری خشک شده و لیموی تازه به آن طعم میوه‌ای می‌بخشند.

۱۴. گرانولای جوانه‌ی مرغوب جولی

یک گرانولای جوانه‌ی سالم که از ارزن خیس خورده، سیاه گندم، و دانه‌های چیا استفاده می‌کند. با افزودن شکر نارگیل و عسل به آن به عنوان شیرین کننده، نوع سالم‌تری از این گرانولا به دست خواهد آمد.

۱۵. گرانولای کلوچه‌ی جو

آیا طلبه‌ی خوردن کلوچه هستید اما می‌خواهید چیز سالم‌تری مصرف کنید؟ پس گرانولای کلوچه‌ی جو را با شکر قهوه‌ای، دارچین، و جوز هندی امتحان کنید. وقتی سرد شد به آن کشمش اضافه کنید.

۱۶. گرانولای موز – شاهدانه

برای به دست آوردن چیزی متفاوت، این گرانولای شاهدانه‌ی دارای تکه‌های بزرگ موز را امتحان کنید که مصرف آن با شیر طعم و مزه‌ای بی‌نظیر خواهد داشت. موز رسیده به آن شیرینی می‌دهد و جای روغن را می‌گیرد، در عین حال طعم و مزه‌ی بی‌نظیر موز را نیز به آن می‌بخشد.

۱۷. گرانولای گیلاس نارگیل

گیلاس ترش مزه‌ی خشک شده به این گرانولای نارگیلی طعم میوه‌ای می‌دهد. با استفاده از پسته و کمی هل، می‌توان از آن صبحانه یا میان وعده‌ای ساده اما با کیفیت درست کرد.

۱۸. گرانولای کیک شکلاتی

گرانولایی شیرین که می‌تواند به راحتی به عنوان دسر استفاده شود. با استفاده از پودر کاکائو، تکه‌های شکلات، و کشمش‌های پوشیده شده با شکلات تلخ، این گرانولا آکنده از طعم شکلاتی است و مزه‌ی ساده‌ و یکدست فوق‌العاده‌ای می‌دهد.

۱۹. طرز تهیه گرانولا ادویه چای

این گرانولای چای ساده برای بازآفرینی طعم نوشیدنی محبوب‌تان (چای) در غالب غلات از یک سری ادویه استفاده می‌کند. آن را با ماست و چای لاته مصرف کنید!

۲۰. گرانولای همه جوره

برای کسانی که نمی‌توانند تصمیم بگیرند کدام نوع گرانولا را درست و مصرف کنند، توصیه‌ای دارم؛ هرچیزی که می‌توانید را به گرانولای خود بیفزایید و از حاصل کار که چیزی خوشمزه خواهد بود لذت ببرید! این دستور العمل شامل استفاده از موادی مانند بادام، گردو، دانه‌ها، نارگیل و بسیاری از چیزهای دیگر می‌شود.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: wisebread

طرز تهیه گرانولا: ۲۰ دستور تهیه آسان و خوشمزه گرانولا

نوشته های مرتبط

طرز تهیه زولبیا که بسیار آسان و خوشمزه است...
۹ طرز تهیه فلافل خانگی که شما را معتاد غذاهای مدیترانه ای می...
طرز تهیه کاسرول گوشت و پاستا برای عاشقان غذاهای گوشتی...
۱۵ دستور طرز تهیه شیک پروتئین خانگی و سالم...
انواع قهوه: ۱۵ نوع قهوه و طرز تهیه آنها که باید امتحان کنید...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35