محور فعالیت علمی دانشکده کشاورزی لرستان زراعت دیم باشد


محور فعالیت علمی دانشکده کشاورزی لرستان زراعت دیم باشد

خرم‌آباد- قائم‌مقام وزیر علوم گفت: محور اصلی فعالیت‌های دانشکده کشاورزی لرستان در حوزه زراعت دیم باشد و در این راه از تجربیات جهانی استفاده کند.


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا باقری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان در حال توسعه است و به سرعت استانداردهای پژوهشی و آموزشی آن به سطح قابل قبولی می رسد، اظهار داشت: در چهار سال گذشته ۲۸ هزار مترمربع فضای فیزیکی در این دانشگاه احداث شده که اقدام بزرگی است.

وی با بیان اینکه امروز هم ۲۱ آزمایشگاه در دانشکده کشاورزی لرستان شکل می گیرد و کمک می کند به افزایش مهارت دانشجویان در مقطع کارشناسی و ارتقای کیفی دوره های تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: دانشکده کشاورزی دانشکده قابل قبولی است.

قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: تاکید دانشکده کشاورزی روی موضوعات اصلی استان که زراعت دیم غلات و حبوبات است، باید باشد؛ در این حوزه کار کند و محور اصلی فعالیت ها عمدتا در این حوزه باید باشد،

وی افزود: درصد زیادی از دانشجویان این دانشکده نیز بومی هستند و به توسعه علمی نیروهای بومی و توسعه علمی استان کمک خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه مفتخریم به اینکه در ۴۰ سال گذشته یک دانشگاهی در استان درست کرده ایم که می تواند بستر مناسبی برای تحصیل و ارتقای آموزش ها باشد، گفت: وزارت علوم از فعالیت های دانشگاه ها در جنبه های افزایش مهارت دانشجویان و ارتباط و همکاری با پارک های علم و فناوری، حمایت و پشتیبانی می کند.

وی با بیان اینکه سیاست ما توسعه همکاری های بین المللی است، تصریح کرد: در همین هفته وزیر علوم به همراه ۱۰ نفر از روسای دانشگاه ها در فرانسه حضور یافته اند و این اقدامات در راستای افزایش همکاری های بین المللی است.

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: در زمینه پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر برنامه داریم و تا پایان برنامه باید تعداد دانشجویان خارجی از ۲۶ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر ارتقا یابد؛ دانشگاه لرستان هم باید نقش خود را در پذیرش دانشجوی خارجی ایفا کند.

باقری با اشاره به اینکه در حوزه کشت دیم در لرستان نیز دانشگاه لرستان باید فعالیت و ارتباط با دانشگاه های دیگر کشورها را ارتقا دهد، گفت: از تجربیات جهانی نیز برای توسعه کشاورزی دیم باید استفاده شود.

کد خبر 4326374

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ذخیره 1200 نمونه خون بند ناف در بانک خون جهاد دانشگاهی لرستان