مثبت شدن بی بی چک، بعد از چند دقیقه؟


مثبت شدن بی بی چک، بعد از چند دقیقه؟

در بیشتر تست‌های خانگی یا بیبی چک از کاربر خواسته شده تا نهایتا 5-4 دقیقه بعد از انجام تست، جواب را بخوانند.

در بیشتر تست‌های خانگی یا بیبی چک از کاربر خواسته شده تا نهایتا 5-4 دقیقه بعد از انجام تست، جواب را بخوانند؛ چراکه این جواب دقیق‌تر است و جواب‌هایی که بعد از 30 دقیقه یا 1 ساعت روی نوار تست ظاهر می‌شود، دیگر ارزش نخواهند داشت...
مثبت شدن بیبی چک بعد از یک ساعت، مثبت شدن بیبی چک بعد از خشک شدن، خط دوم بی بی چک بعد چند ساعت، مثبت شدن بی بی چک بعد از چند ساعت بی بی چک مثبت بعد از نیم ساعت ، هاله کمرنگ بعد از خشک شدن بی بی چک ، نتیجه بی بی چک بعد از چند ساعت
تست های حاملگی خانگی که به بیبی چک baby check معروف اند؛ نه تنها سریع و دقیق هستند، بلکه حتی می توانید پیش از توقف پریود از برخی برندها نیز استفاده کنید (اما هرچه به روز پریودتان نزدیکتر می شوید، دقت بالاتر می رود).
در تست‌های خانگی آزمایش ادرار برای تعیین بارداری، مهم است که تمام مراحل آزمایش را به درستی انجام دهید. هر برند دستورالعمل خاص خودش را دارد، بنابراین مهم است که پیش از دست به کار شدن، تمام مراحل را یکبار با دقت بخوانید.
در بیشتر تست‌ها از کاربر خواسته شده تا نهایتا 5-4 دقیقه بعد از انجام تست، جواب را بخوانند؛ چراکه این جواب دقیق‌تر است و جواب‌هایی که بعد از 30 دقیقه یا 1 ساعت روی نوار تست ظاهر می‌شود، دیگر ارزش نخواهند داشت.
در بیشتر کیت‌های خانگی غیردیجیتال بارداری، ظاهر شدن یک خط روی نوار تست به معنای باردار نبودن و ظهور دو خط به معنی بارداری است که این علامت‌ها ممکن است به شکل مثبت و منفی هم ظاهر شوند.
اگر تست بارداری را دیرتر از مدت زمان ذکر شده در دستور العمل کیت خواندید، ممکن است شبیه جواب مثبت به نظر بیاید.
البته در بیشتر موارد، چیزی که ظاهر می‌شود، یک جواب مثبت بارداری نیست؛ بلکه بعد از مدت زمان تعیین شده در کیت، یک خط دیگر به خاطر تبخیر ادرار روی نوار تست ایجاد شده است.
آزمایش خانگی سطح ادرار انسانی گنادوتوروپین کوریونیک (HPT) که از جمله هورمون هایی است که جفت تولید می کند.
این هورمون خود را به جریان خون و ادرار می رساند و تقریبا بلافاصله پس از بارور شدن جنین در رحم، بین روزهای ششم تا دوازدهم از تخمک گذاری شروع به تولید اوره می کند. به محض اینکه این هورمون در اوره شما تشخیص داده می شود (به لحاظ تئوریکی) نتیجه بارداری، مثبت است. اما سرعت عمل آزمایش خانگی قدری محدود است، این آزمایش حساس است اما نه همیشه به این حد.
یک هفته پس از بارداری HCG (سطح ادرار انسانی گنادوتوروپین کوریونیک) در ادرار شما نمایان می شود. اما نه به اندازه ای که آزمایش خانگی بتواند آن را شناسایی کند، این بدان معناست که اگر هفت روز پیش از موعود پریود شدنتان این آزمایش را انجام دهید، به احتمال قوی حتی اگر حامله هم باشید جواب آن منفی خواهد بود.
برخی آزمایش ها دقتی بالغ بر 60 درصد در فاصله چهار روز پیش از موعد پریود شدن دارند. بازهم اگر نتیجه معلوم نشود منتظر بمانید تا موعد پریود شدنتان فرا برسد، در آن موقع است که می توانید با اطمینان 90 درصد نتیجه اصلی را مشاهده کنید. یک هفته بعد آزمایش کنید. در این موقع، میزان دقت به 97 درصد خواهد رسید.
هرگاه تصمیم گرفتید که آزمایش دهید باید بدانید خبر خوبی که درباره این آزمایش ها وجود دارد این است که جواب مثبت کاذب احتمال بیشتری دارد تا منفی کاذب، یعنی اینکه اگر جواب آزمایشتان مثبت شد، شما هم ممکن است حامله باشید.
یک خبر خوب دیگر نیز هست: از آنجا که آزمایش خانگی تشخیص دقیقی از آغاز دوران بارداری به شما می دهد، حتی پیش از اینکه دست به کار شوید و با یک متخصص یا ماما مشاوره کنید این آزمایش ها فرصت خوبی را به شما می دهند تا فرآیند مراقبت از خود را طی روزهای بارداری آغاز کنید. همچنین، پس از انجام این ازمایش ها، دنبال کردن روند پزشکی موضوع نیز از جمله ضروریات است. اگر نتیجه مثبت شود، با دادن آزمایش خون و یک چک آپ کامل، این موضوع را به اثبات رساند.
در تست های خانگی بیبی چک به نکات زیر توجه نمایید:
بسته به برند لوازم آزمایش، میله آزمایش را چند ثانیه در ادرار خود نگه دارید یا این که می توانید ادرار خود را در یک لیوان یک بار مصرف جمع و سپس این میله را در آن فرو کنید. در بسیاری از این آزمایش ها باید میله آزمایش را در جریان ادرار خود قرار دهید ( نه اینکه ادرار را در جایی جمع کرده و میله را در آن فرو کنید) زیرا در این صورت خطر آلودگی ادرار به عوامل آلاینده دیگر وجود ندارد. پس از یکی دوثانیه کار را متوقف کرده و میله را کنار بگذارید.
اگر لازم باشد برای آگاهی از نتیجه قدری منتظر بمانید، نمونه را بر روی یک سطح صاف، به دور از گرما و در مکانی که امکان خدشه به آن وجود ندارد قرار دهید. نتیجه آزمایش را پس از مدت زمان توصیه شده بخوانید.
لزومی ندارد این ازمایش را ناشتا انجام دهید، اما اگر پیش از پریود شدنتان مبادرت به انجام این آزمایش کنید، به احتمال قوی نتیجه آزمایش دقیق تر خواهد بود. زیرا غلظت HCG در ادرار شما بالاست.
به دقت نگاه کنید تا این که سرانجام نتیجه قطعی را بگیرید. هر خطی که مشاهده می کنید( بنفش یا آبی) بدین معناست که در سیستم بدنی شما هورمون حاملگی وجود دارد و در آینده بچه ای در کار است. با عرض تبریک شما باردار هستید!
اگر نتیجه آزمایش مثبت نیست و هنوز پریود نشده اید چند روزی صبر کنید و دوباره آزمایش را تکرار کنید. فعلا اظهار نظر درباره اینکه آیا باردار هستید یا نه زود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان