امضا سه سند برای کمک به تامین زیرساخت های بخش معدن


امضا سه سند برای کمک به تامین زیرساخت های بخش معدن

بیرجند-معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: وزارت کشور 13 تیرماه، سه سند با اتاق تعاون، بازرگانی و خانه معدن در راستای کمک به امنیت و تامین زیرساخت های بخش معدنی امضا خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین پرست یکشنبه شب در دهمین کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی، اظهار کرد: گزارش طرح های اشتغال روستایی و مهارت آموزی تا پایان تیرماه باید ارائه شود.

وی با بیان اینکه مدیر هر بانکی که در پرداخت تسهیلات اشتغال کوتاهی کرده باشد قطعا عزل او صادر خواهد شد، افزود: کارمندان بانک ها باید به صورت شبانه روزی طرح های اشتغال را بررسی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اینکه دو طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و مهارت آموزی باید به بهترین نحو و در اسرع وقت اجرا شود، گفت: بانک هایی که در بررسی طرح ها ایرادهای بنی اسرائیلی می گیرند باید جهت برخورد معرفی شود.

وی با بیان اینکه طرح های اشتغال و مهارت آموزی استان باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: برای الزام همه دستگاه ها و موسسات مالی با تمام قدرت پشت سر استانداری ایستاده ایم و هیچ بهانه ای از هیچ دستگاهی پذیرفته نخواهد شد.

دین پرست با اشاره به اینکه قانون قابل نقد است اما قابل نقض نیست، بیان کرد: اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سطح کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ریاست جمهوری تاکید ویژه ای بر پرداخت سریع آن ها داشته اند.

وی با بیان اینکه تا هفتم مرداد ماه استان ها باید گزارش خود را در اجرای طرح های اشتغال پایدار روستایی و مهارت آموزی به وزارت کشور ارائه دهند، اظهار داشت: خروجی سفر به استان می تواند حل برخی از مسائل استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اینکه در طول ۹ ماه گذشته ۵۴ نامه خدمت رئیس جمهور ارائه شده است که ۶۵ عنوان دستور بر این نامه ها داده شده است، افزود: اگر مسائل را به خوبی رصد کنیم و پیگیری های لازم را داشته باشیم قطعا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه باید بر پروژه ها و مشکلات مهم استان جهت پیگیری و تعیین تکلیف آن ها متمرکز شویم، گفت: دولت می تواند حقوق خود را بگیرد لذا باید از بخش خصوصی حمایت کنیم.

دین پرست با اشاره به اینکه موضوعات گردشگری که قابلیت پیگیری در سطح ملی را دارد، باید ارائه شود، عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در تجارت با کشور افغانستان جعل برند کشور ایران است که در دستور کار وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه حمایت صندوق ضمانت صادرات از فعالیت های تجاری باید پیگیری شود، اظهار داشت: اگر می خواهیم رابطه تجاری ایران با افغانستان ثابت بماند نمی توان یک طرفه کار کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته استان ها از ظرفیت شورای معادن استفاده نکردند و در مجموع تنها ۵۲ جلسه معادن در استان ها برگزار شده است، افزود: سیزدهم تیرماه جاری وزارت کشور سه سند با اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و خانه معدن امضا خواهد کرد که به تامین امنیت و زیرساخت های معدنی کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه افزایش دوره زمانی تنفس برای بدهی تسهیلات مرغداران به عنوان یک موضوع مهم با یک پیوست مشخص در کارگروه تسهیل استان بررسی شود، گفت: نیازهای شهرک های صنعتی استان باید به صورت گزارش ارائه شود تا در صورت امکان تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

کد خبر 4335925

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام