نگاهی به سریال Impulse


نگاهی به سریال Impulse

تازه‌ترین تولید سرویس YouTube Red، سریال Impulse است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. آیا یوتیوب رد با تولید سریال‌های اینچنینی به دنبال این است که در رده شبکه‌هایی مثل نتفلیکس و هولو قرار بگیرد؟ سریال Impulse برای کسانی که فیلم سینمایی Jumper را دیده‌اند بسیار آشنا خواهد بود. «داگ لیمن» (Doug...

تازه‌ترین تولید سرویس YouTube Red، سریال Impulse است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. آیا یوتیوب رد با تولید سریال‌های اینچنینی به دنبال این است که در رده شبکه‌هایی مثل نتفلیکس و هولو قرار بگیرد؟

سریال Impulse برای کسانی که فیلم سینمایی Jumper را دیده‌اند بسیار آشنا خواهد بود. «داگ لیمن» (Doug Liman) کارگردان فیلم The Edge of Tomorrow، یکی از خالقان سریال Impulse، کارگردانی فیلم سینمایی Jumper را نیز بر عهده داشت. Jumper با اینکه نتوانست منتقدین را راضی کند، موفق شد طرفدارانی به دست بیاورد. سریال Impulse بر اساس کتابی با همین نام نوشته Steven Gould است و پس از یک فصل توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جذب کند. این کتاب مربوط به مجموعه کتاب Jumper نوشته همین نویسنده است.

نگاهی به سریال Impulse

داستان Impulse راجع به دختری نوجوان به نام هنریتا (هنری) است که به دلیل نحوه زندگی مادرش مجبور است دائما مکان زندگیش را تغییر دهد. در این شهر جدید که مادرش در آنجا با کسی آشنا شده‌است، هنری تنها و منزوی است و حوصله کسی را نیز ندارد تا اینکه یک قرار ملاقات با یکی از همکلاسی‌هایش زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد و او متوجه قدرتی که در خودش نهفته‌است می‌شود.

شاید داستان سریال کلیشه‌ای به نظر برسد؛ دختری تنها و بی‌حوصله که در فکر فرار از از نقل مکان‌های متعدد همراه مادرش است ناگهان متوجه می‌شود دارای قدرت‌هایی است و حالا ماجراجویی برای یافتن خود در غریب‌ترین شهر شروع خواهد شد.

نگاهی به سریال Impulse

اما چیزی که به سریال Impulse قدرت می‌بخشد نحوه نگاه و پردازش به تمام این مسائل به ظاهر کلیشه‌ای است. هنری با بازی «مدی هسون» (Maddie Hasson) مثل دیوید در فیلم Jumper قدرت پرش دارد. او می‌تواند با سرعت خارق‌العاده و باور نکردنی از جایی به جایی دیگر “بپرد”. در واقع قابلیت اصلی هنری، دورنوردی (Teleportation) است. مفهومی که به جابه‌جایی ماده بین دو نقطه بدون پیمودن متدال فضای بین دو نقطه مورد نظر، اشاره می‌کند. برای مطالعه بیشتر در این باره می‌توانید به لینک زیر رجوع کنید:

https://fa.m.wikipedia.org/wiki/دورنوردی

قسمت نخستین سریال Impulse که توسط خود داگ لیمن کارگردانی شده‌است با یک صحنه اکشن جذاب شروع می‌شود. دو مرد، که مشخص است یکی‌شان دارای قدرت تلپورت است درحالی که دائم در بین یک متروی شلوغ و یک مکان یخ‌زده و دور افتاده جا به جا می‌شوند، با هم درگیر شده و به جان هم افتاده‌اند. این یک شروع فوق‌العاده قوی برای این سریال است. لیمن با دیگر فیلم‌هایش ثابت کرده‌است که از پس خلق همچین صحنه‌های اکشن جذابی به خوبی برمی‌آید.

نگاهی به سریال Impulse

اما نکته مهم این است که اگر به دنبال دیدن صحنه‌های اکشن هستید، این سریال به دردتان نمی‌خورد. سریال Impulse فقط در موضوع Teleportation شبیه به Jumper و کتاب‌های گولد است. Impulse سریالی شخصیت محور است و بیشتر از هر چیز دیگر روی هنری و اتفاق ترسناکی که باعث شده او متوجه قدرتش شود تمرکز دارد. اتفاقی که نه تنها مسیر زندگی هنری بلکه بسیاری دیگر را تغییر می‌دهد. هنری می‌داند که توانایی Teleportation در او وجود دارد اما استفاده از آن دائما او را به یاد اتفاق هولناکی که برای خودش در حین کشف این قدرت افتاد می‌اندازد و این یادآوری به حدی می‌رسد که دائما در ذهن هنری پخش می‌شود و او چاره‌ای جز رو به رو شدن با آن ندارد. Impulse بیش از این اینکه یک سریال علمی-تخیلی باشد، سریالی اجتماعی است و با مشکلات مهم مثل سواستفاده جنسی دست و پنجه نرم می‌کند.

مدی هسون در ایفای نقش هنریتا (هنری) موفق است. به راحتی می‌توان گفت نقطه قوت سریال بازی هسون است. هنری دختری قوی، باهوش و سرسخت است. بیننده می‌تواند راحت با هنری همزادپنداری کرده و او را درک کند. همین مسئله باعث می‌شود بیننده بخواهد از وضعیت هنری مطلع شود و به دیدن سریال ادامه دهد که برگه برنده هر سریالی برای دوام، داشتن این ویژگی است.

نگاهی به سریال Impulse

سریال در جاهایی کند پیش می‌رود و به جای اینکه راجع به هنری و قدرت او باشد راجع به شخصیت‌های دیگر سریال است که هیچکدام به اندازه هنری بیننده را به خود جذب نمی‌کنند. سریال به دنبال پردازش بیشتر در شخصیت‌هایی می‌رود که نیازی به این پردازش ندارند. بیننده به دنبال این نیست آن‌ها را بیشتر بشناسد چرا که در نگاه اول آن حس کنجکاوی در بیننده به وجود نیامده و این یکی از ضعف‌های سریال است. البته دو شخصیت «جنا» و «تاونز» که در طول داستان به هنری کمک می‌کنند از این قضیه مستثنی هستند و بیننده را به خود جذب می‌کنند. به ویژه شخصیت دوست داشتنی و آسیب پذیر تاونز.

این موضوع که آیا YouTube Red در بین شبکه‌هایی مثل نتفلیکس و هولو قرار می‌گیرد یا نه کمی پیچیده است. سریال Impulse تنها پروژه YouTube Red نخواهد بود. آن‌ها مطمئنا به دنبال ساخت سریال‌هایی با کیفیت بالا هستند اما مسئله مالی بسیار مهم است. به احتمال زیاد یکی از دلایلی که سریال Impulse پس از قسمت اول از صحنه‌های اکشن فاصله می‌گیر هزینه ساخت این نوع صحنه‌ها است. گروه سنی که یوتیوب را دنبال می‌کنند، جوان است در حالی که بینندگان نتفلیکس و هولو از هر سنی هستند و این خود یک نکته‌ای است که یوتیوب با تولید مجموعه‌های مختلف با موضوعات و ژانرهای متعدد به دنبال تغییر آن است. YouTube Red در بین شبکه‌هایی مثل نتفلیکس و هولو قرار می‌گیرد فقط هنوز به آن سطح نرسیده‌است. مطمئنا توانایی رسیدن به آن را دارد اما گام‌هایی که تا به الان برداشته‌است محتاطانه بوده‌اند.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
نگاهی به سریال Impulse


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

7 فیلم پرفروش باکس آفیس 2018 تم ابرقهرمانی داشتند