زکریایی سرپرست دانشکده خبر شد


زکریایی سرپرست دانشکده خبر شد

تهران- ایرنا- مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در حکمی، «محمدعلی زکریایی» را به عنوان سرپرست دانشکده خبر منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، «سیدضیاء هاشمی» در حکم انتصاب زکریایی تاکید کرد: نظر به دانش، تحصیلات عالی و تجارب ارزشمند مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشکده خبر منصوب می شوید.
در ادامه این حکم آمده است: تلاش برای ارتقای کیفی سطح آموزش های جاری، توسعه تعاملات علمی در سطح ملی و بین المللی، برنامه ریزی برای همکاری با دستگاه ها و نهادهای مختلف به ویژه سازمان های رسانه ای به منطور ارتقای دانش خبررسانی و روابط عمومی و نیز توسعه آموزش فناوری های نوین خبری از مهمترین ماموریت های جنابعالی است.
هاشمی افزود: امیدوارم با تدابیر و تمهیدات شایسته جنابعالی در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات علمی و اجرایی دانشکده و نقش آفرینی شایسته آن در تعامل با مراکز آموزشی خبر در سطح کشور، دانشگاه جامع علمی-کاربردی و سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی باشیم.
پیش ازاین، محمود احمدی افزادی ریاست دانشکده خبر را به عهده داشت.

**زکریایی/تجربیات و مسوولیت ها
سرپرست جدید دانشکده خبر در سال های 78 تا 80 در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت شبکه فرهنگ، عضویت در ستاد پژوهش فرهنگی و ریاست مرکز اطلاع رسانی پژوهش فرهنگی و هنری را به عهده داشت.
زکریایی در سال های 81 تا 84 نیز در دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، عهده دار مسوولیت هایی همچچون مدیر کلی مرکز تحقیقات، آموزش و فناوری اطلاعات ، مدیر شورای علمی و پژوهشی، و سردبیری فصلنامه تخصصی اعتیاد پژوهی شد.
وی که از سال 81 تاکنون متولی ریاست هیات مدیره و مدیر عاملی موسسه فرهنگی-پژوهشی جامعه و فرهنگ است، همچنین مسوولیت هایی را در شهرداری تهران، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، جمعیت هلال احمر، انجمن ام.اس. ایران، وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری، سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان بنادر و کشتیرانی در کارنامه اش دارد.
عضویت در ستادهای پژوهش های فرهنگی برگزیده سال در پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(78)، دبیر همایش سومین و چهارمین دوره انتخاب اثار مکتوب در زمینه مواد مخدر و اعتیاد، دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران (82 تا 83)، دبیر جشنواره فیلم کوتاه آیینه، خانه سینماگران جوان(83)، عضو دعوت شده به سمینار نظام اجتماعی و شکاف دیجیتالی، یونسکو(84) ، عضو مدعو به سمینار بررسی مسائل مواد مخدر در جهان و منطقه، موسسه Wilton Park در لندن هم از فعالیت های حرفه ای زکریایی است.
سرپرست جدید دانشکده خبر از سال 1377 تاکنون عضو انجمن جامعه شناسی ایران و از سال 84 عضو انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات است.
وی همچنین آثاری را به رشته تحریر درآورده است که از آن جمله می توان به کتاب فرهنگ مطهر، مجموعه مقالات جامعه شناسی سینمای ایران، ماخذشناسی اطلاع رسانی، معرفی مراکز اطلاع رسانی، ترجمه کتاب ارزیابی تاثیر اجتماعی و جمعه شناسی شهر تهران اشاره کرد.
1836



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!