20 خاصیت خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی


20 خاصیت خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی

گزینه‌های متعددی را می‌توان در فهرست صبحانه جای داد. افراد زیادی خوردن شیر را برای صبحانه انتخاب می‌کنند. برخی دیگر روز خود را با تخم مرغ و نان و یک لیوان چای سیاه شروع می‌کنند. خیلی‌های دیگر نیز میوه را برای صبحانه خود انتخاب می‌کنند. یک گزینه دیگر نیز فرنی و نان تست است. به هر حال افرادی هم هستند که خوردن سالاد در صبحانه را انتخاب...

گزینه‌های متعددی را می‌توان در فهرست صبحانه جای داد. افراد زیادی خوردن شیر را برای صبحانه انتخاب می‌کنند. برخی دیگر روز خود را با تخم مرغ و نان و یک لیوان چای سیاه شروع می‌کنند. خیلی‌های دیگر نیز میوه را برای صبحانه خود انتخاب می‌کنند. یک گزینه دیگر نیز فرنی و نان تست است. به هر حال افرادی هم هستند که خوردن سالاد در صبحانه را انتخاب می‌کنند.

20 خاصیت خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی

قبل از این‌که درمورد خواص خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی صحبت کنیم، بیایید به خواص صبحانه نگاهی بیندازیم.

چرا صبحانه مهم است؟

متخصصان با استناد به برخی مطالعات و تحقیقات، می‌گویند خواص صبحانه شامل تامین انرژی برای شروع روز، کنترل وزن و افزایش تمرکز و عملکرد است. علاوه بر این‌ها صبحانه خیلی مهم است زیرا:

۱. عملکرد مغز را افزایش می‌دهد

یکی از خواص صبحانه افزایش کارایی مغز و تقویت حافظه است بنابراین می‌تواند باعث تمرکز و هوشیاری بیشتر شود. صبحانه، گلوکز که حاوی کربوهیدرات است و به عملکرد صحیح مغز کمک می‌کند را تامین می‌کند. امگا۳، کولین، اسید فولیک و ویتامین E ، برخی از مواد مغذی مورد نیاز مغز هستند که می‌توانید از صبحانه دریافت کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ شگفت انگیزترین خواص ماست یونانی به عنوان صبحانه

۲. از زخم معده جلوگیری می‌کند

صبحانه باعث پر شدن معده از غذا و درنتیجه خنثی شدن اسید معده می‌شود.

۳. از دیابت جلوگیری می‌کند

فردی که صبحانه نمی‌خورد بیشتر در برابر انسولین مقاوم می‌شود و مقاومت در برابر انسولین خطر دیابت را افزایش می‌دهد. بنابراین خوردن صبحانه اهمیت زیادی دارد.

گزینه‌های سالم زیادی برای صبحانه وجود دارد. می‌تواند گندم، خوراکی‌های پروتئینی، میوه و سبزیجات باشد. به هر حال، یک گزینه سالم و کامل نیز برای صبحانه وجود دارد: سالاد. دو نوع سالاد وجود دارد، سالاد میوه و سالاد سبزیجات. این دو نوع سالاد خواص بسیاری برای بدن دارند.

20 خاصیت خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی

خواص سالاد برای صبحانه چیست؟ فهرست زیر را بخوانید.

۱. برای دوران بارداری

خوردن سالاد در دوران بارداری بسیار توصیه می‌شود زیرا مواد مغذی لازم برای زن باردار و رشد جنین را تامین می‌کند. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز برای دوران بارداری را می‌توان با مصرف میوه در صبحانه دریافت کرد.

باید میوه‌ای را انتخاب کنید که مواد مغذی بسیاری دارد مانند آووکادو که مقدار بالایی اسیدهای چرب امگا۳ دارد و از رشد مغز جنین پشتیبانی می‌کند. به علاوه، خوردن سالاد میوه در صبح می‌تواند به رفع تهوع در اوایل بارداری نیز کمک کند.

مطلب مرتبط: ۸ مهمترین فواید مصرف میوه در صبحانه برای سلامتی

۲. برای رژیم غذایی

فیبر موجود درمیوه‌ها برای سلامت دستگاه گوارش لازم است. برای افرادی که رژیم غذایی دارند، مصرف سالاد میوه بهترین راه برای سلامتی و کاهش وزن است. خوردن منظم سالاد میوه در صبحانه به کوچک شدن شکم، از بین رفتن کلسترول بد و کاهش چربی دست‌ها و پاها کمک می‌کند.

خوردن سالاد در صبحانه ۳: برای زیبایی

سالاد میوه خواصی برای زیبایی نیز دارد. تمام میوه‌هایی که ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان دارند برای پوست عالی هستند. میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان می‌توانند از پیری زودرس پوست صورت جلوگیری کنند. با خوردن سالاد میوه در صبح از خواصی مانند سفت شدن، روشن شدن، رفع آکنه و چین و چروک پوست بهره‌مند می‌شوید. باید سالاد میوه را به صورت منظم مصرف کنید و در کنار آن ورزش منظم نیز داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۴. جلوگیری از پوکی استخوان

یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردن سالاد حاوی اسفناج و ترتیزک در صبحانه به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. به علاوه، این سالاد سبزیجات یکی از راه‌های طبیعی جلوگیری از پوکی استخوان – که اکثر زن‌ها به آن دچار می‌شوند – نیز هست.

20 خاصیت خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی

۵. جلوگیری از سرطان

سالاد صبحانه تهیه شده از گلابی، توت فرنگی، آلو، هلو، سیب، هویج، گوجه فرنگی، فلفل و نخود فرنگی می‌تواند در طولانی مدت از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

۶. جلوگیری از یبوست

یکی از خواص خوردن سالاد در صبح، جلوگیری از یبوست است. چگونه؟ سبزیجات و میوه‌ها فیبر بالایی دارند. یکی از خواص فیبر جلوگیری از یبوست دردناک است.

مطلب مرنبط: ۸ فایده شگفت‌انگیز خوردن غلات صبحانه برای سلامتی

خوردن سالاد در صبحانه ۷: کاهش وزن

فیبر علاوه بر جلوگیری از یبوست، به زود سیر شدن و سیر ماندن به مدت طولانی نیز کمک می‌کند. بنابراین خوردن سالاد در صبح باعث سیر شدن طولانی‌تر شما می‌شود. این می‌تواند به کاهش وزن سریع کمک کند. زیرا از پرخوری شما جلوگیری می‌کند.

۸. دفع سموم

امروزه مردم، بسیار درگیر کار هستند و به همین دلیل غذاهای فوری مصرف می‌کنند. برخی از غذاهای فوری سمومی دارند که برای بدن مضر هستند. این سموم باید قبل از ورود به جریان خون از بدن دفع شوند. اگر این سموم وارد جریان خون شوند، باعث ایجاد بیماری و خطرات دیگر می‌شوند.

راه‌های طبیعی زیادی برای دفع سموم از بدن وجود دارد. یکی از آن‌ها مصرف سالاد در صبح است. برای مثال می‌توانید هویج و کلم را با مقداری روغن زیتون تریب کنید و از خواص آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

۹. انرژی‌زایی

ترکیب میوه و سبزیجات برای تهیه سالاد، فواید دیگری نیز برای بدن دارد. خوردن سالاد در صبحانه می‌تواند انرژی بیشتری را برای‌تان فراهم کند. سالاد تهیه شده از ترکیب میوه و سبزیجات فیبر بالایی دارد. این فیبر انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌ها به شما می‌دهد و زود هم احساس گرسنگی نمی‌کنید.

۱۰. کاهش احتمال بیماری

مصرف سالاد به دلیل داشتن میوه یا سبزیجات، خواص زیادی برای شما دارد و بدن شما در برابر انواع بیماری مانند سرطان، دیابت، بیماری قلبی و سکته مصون می‌شود. سالادها میزان زیادی فیبر دارند که می‌تواند به کاهش کلسترول و محافظت از بدن شما در برابر خطرات ناشی از کلسترول کمک کند. خوردن منظم سالاد می‌تواند باعث تولید آنتی اکسیدان در بدن شود که با رادیکال‌های آزاد که بدن را مورد هجوم قرار می‌دهند مباره می‌کند.

مطلب مرتبط: عوارض نخوردن صبحانه: ۱۰ تاثیر زیان آور حذف صبحانه از برنامه غذایی

۱۱. جلوگیری از پیری زودرس

بروز علائم پیری زودرس مانند چین و چروک یک مسئله قابل پیشگیری – به ویژه در زنان – است. برای جلوگیری از آن باید سالاد سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان‌ که برای جلوگیری از پیری زودرس عالی هستند مصرف کنید.

20 خاصیت خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی

۱۲. جلوگیری از اسهال

سالاد یکی از راه‌های جلوگیری از اسهال در کودکان و بزرگسالان است. اسهال برای بدن بسیار مضر است زیرا می‌تواند به کم آب شدن آن منجر شود. بری رفع این مشکل می‌توانید هویج و سیب زمینی را به سالاد اضافه کنید. به هر حال باید مراقب سبزیجاتی که در سالاد می‌گذارید باشید زیرا در هنگام ابتلا به اسهال باید از مصرف برخی سبزیجات اجتناب کرد.

خوردن سالاد در صبحانه ۱۳:سلامت روده و معده

خوردن سالاد سبزیجات خاصیت دیگری نیز دارد که حفظ سلامت روده و معده است. روده یکی از اندام‌های گوارشی است که نقش مهمی در جذب شیره غذا دارد. معده نیز نقش مهمی در سلامت فرآیند گوارش ایفا می‌کند. بنابراین، حفظ سلامت این دو عضو، اهمیت بالایی دارد. می‌توانید با خوردن سالاد حاوی کلم بروکلی، اسفناج و کلم کالی از سلامت آن‌ها محافظت کنید.

۱۴. حفظ سلامت چشم‌ها

خوردن سالاد تهیه شده از اسفناح و کلم سبز در صبح به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند زیرا حاوی ویتامین A هستند. یکی از خواص ویتامین A افزایش سلامت چشم‌هاست.

۱۵. افزایش متابولیسم

سالاد میوه سرشار از فیبر است که برای افزایش متابولیسم بدن و سوختن کالری‌ مفید است. این خاصیت، انرژی بدن را افزایش داده و از تجمع کالری جلوگیری می‌کند.

۱۶. جلوگیری از التهاب

التهاب به عنوان واکنش سیستم عصبی بدن به خطر به وجود می‌آید. درست مانند درد یا قرمزی پوست!! به هر حال، اگر التهاب زیاد باشد می‌تواند خطرناک بوده و به بدن آسیب برساند. خوردن سالاد حاوی انواع مختلف سبزیجات سبز رنگ در صبح می‌تواند در مبارزه با التهاب به بدن کمک کند.

خوردن سالاد در صبحانه ۱۷: گوارش درست

خاصیت شناخته شده سالاد سبزیجات برای سلامتی، کمک به سلامت دستگاه گوارش است. اکثر سبزیجاتی که در سالادها می‌ریزید، مقدار مناسبی فیبر سالم و طبیعی دارند. فیبر برای راحتی و سلامت گوارش مناسب است چراکه مواد باقی مانده را از اندام‌های گوارشی دفع می‌کند.

۱۸. حفظ سلامت دهان

خوردن سالاد سبزیجات برای حفظ سلامت دهان بسیار مفید است. سبزیجات، ویتامین‌های بسیاری دارند که می‌توانند از سلامت دهان محافظت کنند. یکی از آن‌ها ویتامین C است که در فلفل و کلم بروکلی یافت می‌شود و برای سلامت لثه مفید است.

دیگر خواص سالاد برای صبحانه

۱۹. خوردن سالاد سبزیجات که آنتی اکسیدان بالایی دارد در صبحانه می‌تواند در مبارزه با بیماری‌های خطرناک مانند آلزایمر و اختلال در عملکرد سیستم ایمنی به بدن کمک کند.

۲۰. خوردن سالاد در صبح به کنترل وزن کمک می‌کند. زیرا سالاد می‌تواند دریافت کربوهیدرات را به صورت طبیعی کاهش دهد که به سوختن سریع کاری منجر می‌شود.

تهیه سالاد برای صبحانه

افراد معمولا با ترکیب میوه‌ها و سبزیجات با روغن زیتون یا ماست، سالاد درست می‌کنند. به هر حال اگر هر روز این را تهیه کنید، ممکن است خسته شوید.

گزینه‌های دیگری نیز برای تهیه سالاد صبحانه وجود دارد. می‌توانید تخم مرغ پخته، هویج رنده شده، مغزها یا تکه‌های نان تست را نیز به سالاد اضافه کنید.

هر چه میوه‌ها و سبزیجات بیشتری را در سالاد صبحانه خود بگذارید، ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنید. ترکیب مزه‌ که باعث افزایش روحیه شما برای انجام فعالیت می‌شود را فراموش نکنید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: drhealthbenefits

۲۰ خاصیت خوردن سالاد در صبحانه برای سلامتی

نوشته های مرتبط

خواب کافی: ۱۵ فایده چشمگیر هشت ساعت خواب شب...
۲۴ مهمترین خواص روغن زردچوبه برای درمان، سلامتی و زیبایی...
حمام آب سرد: ۱۰ برترین فواید دوش آب سرد برای پوست ، مو و سلا...
۲۱ مهمترین فواید تمرین تنفس عمیق برای سلامتی که اثبات شده‌ان...
۱۱ برترین خواص شیر بادام برای سلامتی که باورتان نمی‌شود...
رژیم آبمیوه: فواید رژیم ۳۰ روزه آب میوه و سبزیجات...
خواص جو: ۹ مهمترین فواید جو دوسر برای سلامتی...
۲۱ برترین خواص آب زرشک برای سلامتی و درمان بیماری ها...
۱۰ فایده و خواص مصرف غذاهای خانگی برای سلامتی...
۱۲ مهمترین خواص خار مریم برای پوست و درمان بیماری ها+عوارض...
۱۷ فایده گیاه گل مار برای سلامتی و درمان که باورتان نمی‌شود...
۳۴ خاصیت پودر خشک، میوه و روغن آمله یا آملا برای سلامتی +عوا...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید